![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Waar zit de klopsensor/pingelsensor op een 16v PL/ABF/9A motor?
Zou iemand daar een foto van willen maken, mijn blok is eindelijk klaar, maar kwam erachter dat ik nog iets vergeten ben. Anders las ik gewoon een bout op het blok. Het is voor de klopsensor van digifant 1. Alvast bedankt vooraanzicht van mijn KR motor: ![]()
__________________
Gr Arnold Golf 2 GTI 16v 1986 Golf 2 GTI 8V 1991 "Edition Blue" |
#2
|
||||
|
||||
![]() op mijn passat 9A die ik gehad heb zaten er 2... en die zaten naar mijn weten links en rechts van de pijl stok waar die 2 bout gaten zitten...
__________________
T1 panel 1964 In restauratie Kever 1303 1973 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Je moet ff naar een PL kijken, 9A en ABF zijn andere gietmallen voor het onderblok.
Zo uit mijn hoofd, zit ie tussen de 1e en de 2e cilinder, vlak bij de wateruitgang. Alleen het vreemde is dat het blok daar niet geroest is, en als het een KR blok is, zat daar in ieder geval nooit een klopsensor.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear Last edited by Allart-Ghetta : 24-06-2005 at 11:23. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Maar Allart, verder zijn dus KR en PL indentiek. Anders kan ik dus ook een van de niet gebruikte/roeste bout gaten gebruiken.
__________________
Gr Arnold Golf 2 GTI 16v 1986 Golf 2 GTI 8V 1991 "Edition Blue" |
#5
|
||||
|
||||
![]() Precies, ff de draadtap erdoor en de sensor monteren.
Het schijnt dat hij wel op een bepaald moment moet worden aangedraaid. Mijn KR met Digi-1 pingelde als een gek.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#6
|
|||
|
|||
![]() Hier, een foto van een gemonteerde klopsensor op een PL onderblok. Het is het rechtse gat van de bovenste twee gaten op jouw foto.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Koppel is belangrijk inderdaad, heeft blijkbaar alles te maken met hoe goed ´ie kan voelen
![]()
__________________
Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Met hoeveel Nm aandraaien dan?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Ik dank jullie alleen.
__________________
Gr Arnold Golf 2 GTI 16v 1986 Golf 2 GTI 8V 1991 "Edition Blue" |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik geloof iets van 25, of misschien nog wel minder. Niet te vast in elk geval want dan draai je em zeker stuk
|
#11
|
|||
|
|||
![]() uitvoering1:kabeluitgang exentrisch 10/12nm
uitvoering2:kabeluitgang centrisch in zijkant 15/25nm |
#12
|
|||
|
|||
![]() klopsensor zit met 20nm vast
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Je reageerdt op een beetje erg oud topic.
Maar wel nuttige info ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
stond als verwijzing bij een recent topic en stond er niet exact bij vermeld en ind. was dat ook mijn idee erachter |
#15
|
||||
|
||||
![]() kan iemand een foto plaatsen waar de klopsensor hoort te zitten op een 16v PL aub???
ik heb absoluut geen idee |