![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo
Ik heb sinds een 2 weken problemen met mijn moteur. Is een 1.8 k-jetronic 8 klepper De motor ging bij file of warm worden stotteren en uitvallen en nadien moest hij afkoelen voor hij starte Eerst dacht ik dat het met de koeling te maken had. Volgende heb ik vervangen; sensoren,radiateur, thermostaat,waterpomp Nu heb ik heb daarnet gestart en het duurde wel even, maar hij viel terug stil na een half uurtje stationair draaien. Nu heb ik er eens op gelet en ongeveer een 2 minuten voor het stilvallen komt er een zoemend geluid uit de uitlaat en dan begint hij te pruttelen en valt hij uit... Iemand die me kan helpen? Groeten |
|
|||
|
|||
![]() Brandstof filter vervangen (€20,- ongeveer) zou ik eerst eens doen!
Draait de pomp nog onder de wagen ? Die hoor je meestal iets zoemen, zit bij het achterwiel bijrijderszijde onder de wagen. Kijk eens welk relais er in de wagen zit voor de brandstofpomp? En zet even het onderdeel nummer van dat relais hier op het forum. |
|
|||
|
|||
![]() De relais heeft nr. 171 919 091
Dan staat er nog een nr. IGE 601.335 Groeten |
|
|||
|
|||
![]() De pomp draait nog, deze maakt een licht zoemend geluid.
Groeten |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kijk dan nog maar eens goed want jou nummer klopt niet 321 906 059 G zal het moeten zijn! |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat is ok, vervang het filter maar eens, dat moet eigenlijk elk jaar een keer gebeuren ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Waar zit de filter ergens? Groeten |
|
|||
|
|||
![]() Relais
![]() ![]() ![]() Zekeringen ![]() Let op! Jij hebt een Alte zekeringen kast. |
|
|||
|
|||
![]() Hartelijk dank ramon!
Ik zal straks nog eens de nummer nakijken. Groeten |
|
|||
|
|||
![]() Net nagekeken en het is wel de juiste nummer.
Hoe weet je of de relais nog intact is? Waar zit de brandstofpomp ergens? Groeten |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Even aan het relais ruiken, als hij naar verbrande printplaat ruikt, weg gooien! En of als hij gewoon op z'n plek zit en je probeert te starten (en je houd je vinger op het relais en hij klikt niet voelbaar) dan is hij ook wel zeker stuk. Nieuwe kost 30 euro bij http://boelm.nl/ Als hij er niet tussen staat gewoon even bellen dan regelt hij een nieuw relais. Achter het onderdeel nr staat een letter en jij moet de G hebben. Ander relais met ander cijfer en je gaat rare dingen mee maken, stotteren zomaar, uitvallen enzo...... De brandstofpomp zit bij het achterwiel onder de wagen aan de bijrijders kant. Daar hangt de pomp onderaan de wagen, als een soort unit. De brandstofpomp, brandstof filter en de accumilator zitten daar ook. Brandstofpomp unit, achterwiel bijrijderskant. ![]() Gr, Ramon |
|
|||
|
|||
![]() Ok merci!!!
Nu heb ik de teller er eens uit gehaald en Ben ik op het volgende gekomen, klopt dit? ![]() Mijn olietemp. en klimaattemperatuur geven de foute waarden aan via mijn mfa op de teller Ze geven 173 graden olie aan en 93 klimaat ![]() De stekkercontacten zien er allemaal nog goed uit. Alleen achteraan op de teller is er op de printplaat precies iets wat ontbreekt Links van het stickertje heeft precies iets gehangen, maar is er niet meer. Klopt dit? Hoe kan ik dit oplossen? Groeten |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Goh dat is een goeie! Vaak raken die printplaten beschadigd rond de lampjes! Hier lopen ook de (draadjes) in de printplaat voor de temp. meter en brandstof meter, deze gaan daar wel eens stuk met als resultaat niet goed of niet werkende meters. Wat vaak resulteerd in absurde getallen. Die printplaat is nog te leveren nieuw € 75,- bij classicparts. De rest kijk ik later vnaaf ff voor je na ! |
|
|||
|
|||
![]() Supper, merci!
Maar kan ik de oude niet laten maken? Groeten |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nou vaak is dat lastig omdat met demonteren van de printplaat er vaak nog meer kapot gaat of dubbel vouwt, dat moet gewoon kunnen natuurlijk maar omdat het al zo oud is gaat het niet altijd goed, bij mij is er ook 1 printplaat gesneuveld. Foto van een zelfde type printplaat van mijn golf. Bij de rode pijl een beschadiging, de temperatuur meter en de brndstof meter deden het niet meer met deze schade. ![]() ![]() Als bijvoorbeeld je digitale verbruiksmeter in je mfa, of je tempratuur meter of iets in je mfa niet goed aangeeft dan is waarschijnlijk de mfa zelf kapot. Oplossing, andere tellerbak kopen op ebay. Ik heb misschien ook nog wel wat voor je. Gr, Ramon |
|
|||
|
|||
![]() Heb de filter vervangen, maar nu maakt de
Brandstofpomp een enorm luid zoemen geluid, is dit normaal? Maar dit kan toch niks te maken hebben met dat hij warm wordt dat hij uitvalt? Groeten |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja als het pompje zelf kapot is dan gaat dat pompje ook meer geluid maken en op de duur dan stopt de wagen er mee. Deze pompjes kosten nogal wat hoor! Bosch 250 euro nieuw, en op de sloop zijn ze zeldzaam. Pas op want er zijn meerdere van deze pompjes en jij hebt net als ik de gene nodig met de meeste druk! 6 bar pompje moet je hebben, die 4 bar pompjes zijn voor KE-jetronic en hebben maar 4 bar en dan gaan bij ons de injectoren niet open. |
|
|||
|
|||
![]() Is het deze?
http://boelm.nl/brandstofpomp-golf-...oledo-19mm.html Maar dit kan er toch niks mee te maken hebben dat de motor uitvalt wanneer hij echt op temperatuur is? Groeten |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nee niet Die! Deze is het: http://www.winparts.nl/721/motor/br...1/brandstofpomp |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Maar als ik het zo hoor dan denk ik eerder dat je eens een nieuw relais er in moet steken! |