#1
|
||||
|
||||
T3 koelvloeistof vragen
Ola,
Ik sta op het punt om de laatste zaken af te ronden aan de motor wissel bij mijn t3. Nu ben ik me aan het verdiepen in de koelvloeistof keuze. Ik had in m'n oude bus allemaal restjes meuk met wat water gegooid en dat is 3 jaar goed gegaan. De nieuwe bus was de motor vastgelopen wegens gebrek aan olie, maar bij het uitbouwen bleek dit koelsysteem geheel gevuld met water. Afijn, nu moet alles gewoon 100% goed, nu heb ik een voorkeur voor g12, maar moet ik het systeem nu eerst spoelen? Het motorblok is nagenoeg leeg, en het systeem ook zo goed als. Er gaat 15 liter in een t3, maakt het nou echt uit als er ergens nog liter water/g11 zou zijn achtergebleven ? Of spoelen met de tuinslang? Of eerste opstart met water en blikje radiator flush? Hoop gezeur maar ik hoop wat wijzer te worden door jullie kennis,ervaringen en inzicht
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |
#2
|
||||
|
||||
met een T3 zou ik het bij G11 houden.
In mijn inziens moet 1 of 2 liter water op 15 liter totaal niet veel uitmaken. Nog beter is zorgen dat het koelsysteem goed leeg is. Beste is dan het hele leidingpakket eruit halen en radiateur om deze leeg te kiepen/ door te blazen met lucht
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
||||
|
||||
bedankt voor je reactie, maar ik rij alweer sinds 1 mei hoor
alles gespoeld met water en vervolgens alle slangen etc los en alles afgetapt en doorgeblazen. Ik heb gekozen voor g12 +.
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |