#1
|
||||
|
||||
1,2 TDI greenline kwaliteit
mensen,
ik heb voor de vriendin interesse in een skoda fabia combi 1.2 tdi greenline. ding heeft 157.000 km gelopen, heeft iemand ervaringen met deze blokken. kunnen ze net zoveel aan als de gemiddelde tdi/sdi of zijn hier veel voorkomende problemen mee? betreft deze auto. http://link.marktplaats.nl/m962895286 Thanks Geert
__________________
Quote:
|
#2
|
||||
|
||||
Wanneer het budget het toelaat, koop dan ergens een 1.6tdi! Deze 1,2tdi rijdt verschrikkelijk (onderin geen kracht, in verhouding niet zuinig). Verder zijn er vaak problemen met de ger. Deze kun je alleen vervangen, evenals het DPF. Aangezien met software niets te veranderen valt blijf je daarmee zitten.
Jos.
__________________
http://www.jbautoservice.nl/index.php?id=1&catid=1 |
#3
|
||||
|
||||
Thanks voor de reactie,
vriendin vind de fabia niks, dus we gaan morgen kijken naar een golf 5 en een Passat 3bg. In de 5 ligt een 1400 75pk, is dit hetzelfde blok als in de polo's, lupo's ed, dus de oliezuipende probleemblokken of os dit een andere motor? Passat ligt een 2.0 20v in dus dat is altijd goed
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Vind persoonlijk de 1.6 tdi ook geen topblok, onderin ook niet veel kracht/ afschakelen voor hellingen
__________________
my daily : Mk7 golf tsi R line (daily) Mk3 golf gti 16v ABF (weekend) |
#5
|
|||
|
|||
Kijk evt voor een Golf 5 FSI. Een stuk zuiniger en degelijker. Het 1400 blok is niet hetzelfde als de Lupo's en Polo's.
|
#6
|
|||
|
|||
En 2.0 20v kunnen erg veel olie lusten
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Volgens mij lusten bijna alle benzine vw's van na 1998 nogal wat olie, als je pech hebt
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#8
|
||||
|
||||
Wat mijn ervaring is met onze 2014 Polo TSI is dat ze niet meer zo degelijk gemaakt worden als toen ze nog mk2 golfjes aan het bouwen waren.
Alles is ielig en gevoelig. Hij is in het jaar al 3 keer bij de garage geweest en hij verbruikt met z'n 1:17 best veel brandstof. (terwijl mijn vrouw rustig rijdt) Of de TDI motoren beter zijn weet ik niet.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#9
|
||||
|
||||
ik heb de eerste 1.6tdi al gezien met verstuiver en pomp problemen..
het komt er tegenwoordig ook aardig meer op aan dan die 150-160 bar verstuivers in een golf 1 of 2 en veel hogere pompdruk dan een rotatie pompje van een golf 1/2/3/4 |
#10
|
|||
|
|||
Heb ook nog een 1.4 TDI van mijn vrouw van 2008 met 100000 km en hier mag een nieuwe krukas in ivm geknapte oliepomp ketting.
Ik rijd zelf nu een 3bg variant met 408000 TDI naar volle tevredenheid |
#11
|
||||
|
||||
ik heb vandaag voor de vriendin een Volvo v50 diesel gekocht met 144.000km op teller.
niet dat het volvo blok probleemloos is, maar mits goed onderhouden kunnen ze 4 ton hebben. vind dat vw te veel problemen heeft met de blokken de afgelopen 10+ jaar.
__________________
Quote:
Last edited by golfje_295.000 : 09-09-2015 at 16:52. |
#12
|
||||
|
||||
Dan hoop ik dat je een 2.0 te pakken hebt....
De 1.6d komt bij Peugeot weg en is de grootste rommel ooit gebouwt in Sochaux....helaas gebruikt Ford hem ook als 1.6 Tdci.....
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#13
|
||||
|
||||
Haha, erg lawaaierige blokken en ze vreten ook verstuivers
|
#14
|
||||
|
||||
Is idd een 1.6d, krijgt gemodificeerd Carter en olietoevoerleiding wordt schoongemaakt. Zijn prima blokken als je ze echt optijd de juiste olie geeft En turbo ff tot rust laten komen voor je m uitzet. Staan niet voor niets met 4 ton op marktplaats.
Je moet gewoon beetje mazzel hebben ermee, zijn nog weinig probleemloze blokken tegenwoordig 2.0 zijn ook genoeg problemen mee trouwens
__________________
Quote:
Last edited by golfje_295.000 : 13-09-2015 at 21:02. |
#15
|
||||
|
||||
Je hebt zeker een punt. Vag groep diesels hebben kwaaltjes genoeg. En dan heb ik t nog niet over de benzine modellen gehad
|
#16
|
||||
|
||||
Ik zou voor de 1.6TDI gaan, EGR weg laten schrijven, chippen en gaan.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#17
|
||||
|
||||
Rijd zelf met een 1.9 TDI AXR, prima motor. Verbruikt amper olie, trekt heerlijk door en verbruik is goed (1:20/21)
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Dat heb ik dus ook! Momenteel ook op zoek naar een andere daily en neig sterk naar een ander (lees betrouwbaarder) merk.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#19
|
||||
|
||||
Als het op lpg mag; Mitsubishi Grandis of Outlander
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#20
|
||||
|
||||
tsja en met die turbo's van vandaag de dag en ielige bouw moet je eigenlijk ook met de techniek om kunnen gaan. Dus rustig warm rijden en een cooling down... maar de meesten worden nieuw in de lease gereden en een deel daarvan interesseert het niks en een deel heeft geen flauw benul... en die paar die over blijven, ja dat is mooi meegenomen. Dus de vorige eigenaar heeft ook invloed...
O ja, audi 100 avant 2.3e uit 1989 is behoorlijk betrouwbaar... in de jaren 80 werden er nog duurzame auto's gemaakt...
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |