![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo, ik ben al geruime tijd bezig met het restaureren van een golf I gti. De carrosserie is al volledige gestript. Nu is het waarschijnlijk wachten tot na de examens voordat ik eraan verder doe.
Plannen zijn: -Volledige restauratie -Originele kleur (royal red) -Origineel interieur (als ik van school af ben, is nu te duur) -Pirelli velgen (15") -Originele 1.8 8V reviseren -Originele aan de buitenkant ook (buiten een kleine verlaging dan) Foto's volgen direct |
#2
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() stoer ding, maar 84er met kleine achterlichten?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() leuk ding idd! mooie basis zo te zien. interieur is zo fout dat het goed is
![]() ![]()
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, de helft van de lichtstrook was gewoon dicht gemaakt met een plastiek plaat en veel siliconen. Een Amerikaanse golf I heeft namelijk nog langere achterlichten dan een Europese van na '80. Foto ter verduidelijking: ![]() Last edited by Roundup : 30-11-2005 at 21:54. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Last edited by Roundup : 30-11-2005 at 21:53. |
#7
|
||||
|
||||
![]() ![]() Last edited by Roundup : 30-11-2005 at 21:48. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Spijtig dat de foto's de layout verpesten, kan dit misschien opgelost worden zonder alles terug te moeten uploaden?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() nee, sorry, de auto-resize zorgde voor fouten, en is daarom tijdelijk uitgezet
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Gaaf zo'n US Golf, ga je de originele achterlichten weer terug plaatsen?
__________________
WWW.MIVW.NL |
#11
|
||||
|
||||
![]() mooie wagen!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Moest ik voor een schappelijke prijs lichtblokken van een amerikaanse golf I vinden wel. Maar aangezien die kans klein is... We hopen van wel natuurlijk. En dan is de vraag ofdat ik het stuk van dat achterpaneel nog kan redden (normaal wel). |
#13
|
||||
|
||||
![]() De volgende stappen zijn:
- Voorfront vervangen door een nieuw - Nieuwe bodemplaten (of gedeeltelijk, hangt af van de staat) - Nieuwe deurdorpels (zowel buiten als binnenkant) - Nieuw achterpaneel - En alle nog niet gevonden plaatsen roest verwijderen en nieuwe stukken inlassen |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
www.ebay.com
__________________
WWW.MIVW.NL |
#15
|
||||
|
||||
![]() Vandaag het eerste stukje uit de golf geslepen. Namelijk de batterijhouder. Ik dacht deze eerst nog te redden door te zandstralen, maar hij ging er nogal slecht uit.
![]() ![]() Netter ging het er spijtig genoeg niet uit, was nogal redelijk slecht gelast met bagetten ![]() ![]() Nu is het wachten tot als ik een laspost heb en nieuw plaatwerk... Hopelijk brengt de kerstman of het nieuwe jaar wat mee. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Ga je nadat alles is gelast je carosserie ook laten stralen??
Heb ik bij mijn 84er wel gedaan,bodem,motorruim,sponningen en gehele binnen zijde.Weet je zeker dat je echt alle roest kwijt ben ....
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, hij word volledig gestraald en dan in de epoxy gezet. Maar eerst ga ik alle zichtbare plaatsen zoals de voorzijde, achterzijde, bodemplaten, deurdorpels,... al doen. Daarnaa wordt hij bijna volledig gezandstraald (buiten de grote vlakken dan natuurlijk). |
#18
|
||||
|
||||
![]() Beter!!
Zie het aan mijn GTI.......is nu 1,5 jaar geleden gestraald..........geen roest meer gezien daarna...ok..........heb er ook geen km meer mee gereden,en regen heeft ie ook nog niet gezien... ![]()
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Normaal als je een auto zandstraald en je zet er dan nog epoxy overheen, roest hij van zijn leven niet meer. Als je dan alle holtes nog met dinitrol inspuit, kan er vrijwel niets meer aankomen. Natuurlijk alles roest, maar zo zit je toch een jaar of 20 goed. Ik heb juist een avondschool oldtimer restauratie achter de rug, en daar heb ik wel veel bijgeleerd. De man had dan ook al meer dan 35 jaar ervaring met het restaureren van klassiekers. Hij durfde zijn hand in het vuur steken ervoor (dat auto's door middel van de huidige beschermingsmiddelen bijna niet meer roesten) Last edited by Roundup : 08-12-2005 at 19:29. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mag ik eens vragen waarmee je, je onderkant hebt gedaan? Is dat steenslag bescherming, met dan verf over? En vanwaar heb je dat nieuwe achterfront gehaald? Zal nog wel een hoop vragen hebben als het zo ver is, over remleidingen enzo... Je hebt echt een propere kar ![]() |