Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-10-2007, 21:32
meer's Avatar
meer meer is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 61
Default Warmdraairegelaar audi voor Golf GTI

Hallo Allemaal.

Ik weet niet of deze vraag al eens eerder is gesteld, maar ik heb wel eens vernomen dat het mogelijk is om een warmdraairegelaar van een Audi op een Golf GTI type 1 te monteren.

Nu heb ik toevallig zo'n warmdraairegelaar gekregen van m'n buurman van z'n Audi 2,2 liter 5 cilinder. Alleen zit er nog extra een vacuumaansluiting op. Heeft iemand dit al eens gemonteerd en hoe heb je dan deze vacuum aangesloten. Maar bovendien liep de auto echt beter?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties.

Groeten,
Meer
Golf 1 GTI
Reply With Quote
  #2  
Old 28-10-2007, 21:35
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,066
Default

Loopt zeker beter, samen met het bijbehorende gasklephuis.
En met een scherpe nokkenas nog beter.
De vacuum aansluiting kun je gewoon afdoppen.

Post eens een aantal pics van je auto.

Succes.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #3  
Old 30-10-2007, 20:55
meer's Avatar
meer meer is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 61
Default

Hallo G60fahrer, bedankt voor de tip! Ik hoor verschillende meningen over het aansluiten van de audi warmdraairegelaar. Sommige beweren dat je juist het vacuum wel moet aansluiten, omdat het anders gewoon hetzelfde blijft.

Mbt de scherpe nokkenas, die is al gemonteerd.
Hoe zit het met het gasklephuis? Wat is er anders aan dan die van een GTI?

Hierbij alvast 2 foto's.





__________________
Polo R WRC
Mercedes CLA AMG
Audi A1

Last edited by meer : 30-10-2007 at 21:39.
Reply With Quote
  #4  
Old 30-10-2007, 21:41
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,066
Default

Het gasklephuis heeft een grotere binnendiameter dan de originele. Verder past het gewoon.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #5  
Old 01-11-2007, 19:49
meer's Avatar
meer meer is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 61
Default

Ok bedankt voor je info. Ik zal 'm binnenkort gaan monteren, zonder vacuum. Een gasklephuis heb ik nog niet, maar ik zal het eerst eens zo proberen. Zijn er nog andere mensen die een warmdraairegelaar van audi op hun golf GTI hebben gezet?
__________________
Polo R WRC
Mercedes CLA AMG
Audi A1
Reply With Quote
  #6  
Old 01-11-2007, 23:19
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

over de gasklep.

dit heeft wel wat nadelen, hij loopt wel wat sneller maar de afstelling is wel zeer klote veel zwarte rook enzo. en bij het terug stellen van de co loopt hij op sommige gebieden weer te arm en gaat hij pingelen. ik zou dus de originele gasklep gewoon houden.of anders die van een golf 2 pakken de 16v versie.

als ik goed heb is die 2mm groter in diameter en de audi 4 mm groter.

als de drukregelaar een vacuum aansluiting heeft dan moet je deze ook aansluiten.
deze regelt namelijk de druk afhankelijk van het vaccuum. bij stationair een wat lagere druk en volgas een hogere druk. eigenlijk dus beter af te stellen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum