Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-10-2008, 11:16
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default Olie (druk) probleem

Mijn golf 1.3 MH heeft een probleem.
Zodra ik boven de 2500 toeren kom. dan gaat mn olielampje knipperen en de zoemer af..

ik Vertrouw de massa niet helemaal,
op de versnellingsbak zit een massakabel, maar voor welke componenten voert deze kabel massa af?

waar zitten de sensoren? en welke kabels lopen er? ik vermoed dat er tijdens de bakwissel iets is losgeraakt.

Last edited by tim_j : 26-10-2008 at 12:06.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-10-2008, 11:23
jarnogti jarnogti is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 623
Default

tikken je kleppen ook dan ? GENOEG OLIE ERIN ? KAN ZIJN DAT JE OLIEPOMP KAPOT IS MAAR ALS JOU KLEPPEN NIET TIKKEN KAN HET OOK IN JE DASHBOARD LIGGEN SLECHTE MASSA
GR JARNO
Reply With Quote
  #3  
Old 26-10-2008, 13:22
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Als de toeren hoger worden moet er juist meer druk komen
Denk dan ind dat er een draad is los geraakt
De gele en de blauwe zijn van de oliedruk[lampje en zoemer]
Reply With Quote
  #4  
Old 26-10-2008, 13:29
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

waar zitten het blauwe en gele draad?
bedankt, tim
Reply With Quote
  #5  
Old 26-10-2008, 13:30
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Quote:
Originally Posted by jarnogti
tikken je kleppen ook dan ? GENOEG OLIE ERIN ? KAN ZIJN DAT JE OLIEPOMP KAPOT IS MAAR ALS JOU KLEPPEN NIET TIKKEN KAN HET OOK IN JE DASHBOARD LIGGEN SLECHTE MASSA
GR JARNO


tikken deed ie al een beetje, dat is de motor eigen.
oliepomp lijkt me eerlijk gezegd ook sterk. omdat dit ineens is na het verwisselen van de bak.

Het eerste wat in mij opkomt is dat er mischien iets los is geraakt bij het sleutelen.

Geef toe dat ik de massakabel niet goed kwijt kan op de bak.

ik vond wel een losse slang achter op het luchtfilterhuis. maar dit was niet het probleem.

Last edited by tim_j : 26-10-2008 at 17:41.
Reply With Quote
  #6  
Old 26-10-2008, 16:54
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
waar zitten het blauwe en gele draad?
bedankt, tim

Als ik het goed zeg,zitten er op de achterkant een strip met meerdere stekkers
Daar zit ook de gele en blauwe bij
Reply With Quote
  #7  
Old 26-10-2008, 16:57
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

welke achterkant? waar?

Last edited by tim_j : 26-10-2008 at 17:40.
Reply With Quote
  #8  
Old 27-10-2008, 10:03
jetta1600gti's Avatar
jetta1600gti jetta1600gti is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 267
Default

tellerbak
Reply With Quote
  #9  
Old 27-10-2008, 10:49
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

hehe, lijkt me eerlijk gezegd ook sterk. ik heb alleen in de motor ruimte gesleuteld, en de km kabel wat gedraaid..
het probleem zit volgens mij in de motorruimte, bij een stekker of kabel.. of weet ik veel
alsnog bedankt

Last edited by tim_j : 27-10-2008 at 10:53.
Reply With Quote
  #10  
Old 27-10-2008, 11:13
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

ga dan zoeken.. Die massaaansluiting van je bak naar de carroserie moet goed vast zitten, met schone contactvlakken.

De gele/blauwe stekkers zitten op je cilinderkop, daar zitten de twee sensoren voor de oliedruk.
Het blok moet een goede massa hebben naar de carrosserie, vanaf de versnellingsbak én vanaf de dynamosteun (dacht ik)..
Leg anders eens een extra (tijdelijke) massakabel (desnoods een startkabel) van je versnellingsbak/blok naar de carrosserie. Test dan nog eens of je oliedrukzoemer nog af gaat.


Jouw verhaal dat de oliedruk juist bij hogere toeren op moet lopen klopt wel, maar als je oliepomp slecht is gaat dit niet meer op. Dan heb je bij hogere toeren juist wegvallen van de druk, omdat de pomp niet meer in staat is om bij deze toerentallen de (hete) oliefilm tussen de delen in stand te houden. Bij lagere toerentallen lukt dit vaak nog wel.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #11  
Old 27-10-2008, 17:09
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
welke achterkant? waar?

Aan de kant van de inlaat
Als je voor de auto staat achter de ontsteking
Reply With Quote
  #12  
Old 27-10-2008, 17:42
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

OPGELOST

Er was een geel draadje doorgebroken.
En 2 extra massa gelegd naar de het zijscherm, en naar de motor.

Reply With Quote
  #13  
Old 27-10-2008, 17:50
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

mischien voor de gein een Oliedruk en voltmeter meter monteren.
Reply With Quote
  #14  
Old 27-10-2008, 18:06
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Goedzo!
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #15  
Old 27-10-2008, 18:14
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

ik moet zeggen dat het blok soepeler loopt dan voorheen.
de extra massa waren toch wel nodig!
mn dash verlichting knipperd ook niet meer.
Reply With Quote
  #16  
Old 01-11-2008, 00:43
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

ik heb dus hetzelfde probleem met een 16v

mijn olielamp gaat ook branden en zoemen boven 2500..

gele draad dus?

van waar naar waar loopt die? aangezien die de kabelboom ingaat.
__________________
Golf MKII 16v
Reply With Quote
  #17  
Old 02-11-2008, 17:03
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

ehm weet het niet precies te benoemen.

maar vanaf het kabelboom bij de accu loopt er een bundel naar achter het kleppendeksel.
daarin zat het gele draad bij mij in een lus buiten de huls.
de lus was doorgebroken.
Reply With Quote
  #18  
Old 04-02-2009, 19:09
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Ik heb hetzelfde, knipperende dashboardverlichting, en oliedruklampje dat aangaat boven de 2500rpm. Opnieuw starten en probleem is weg. Massa checken dus?
Reply With Quote
  #19  
Old 04-02-2009, 19:27
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37644 voor de werking van het VW dynamisch oliedrukcontrole systeem.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #20  
Old 05-02-2009, 09:04
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Thanks, daar heb ik veel aan. Gisteren mn tellerbak eruit gehaald. Kwam erachter dat als ik op het dashboard druk, de verlichting wel constant brandt op de tellers :?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum