![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Mijn golf 1.3 MH heeft een probleem.
Zodra ik boven de 2500 toeren kom. dan gaat mn olielampje knipperen en de zoemer af.. ik Vertrouw de massa niet helemaal, op de versnellingsbak zit een massakabel, maar voor welke componenten voert deze kabel massa af? waar zitten de sensoren? en welke kabels lopen er? ik vermoed dat er tijdens de bakwissel iets is losgeraakt. Last edited by tim_j : 26-10-2008 at 12:06. |
#2
|
|||
|
|||
![]() tikken je kleppen ook dan ? GENOEG OLIE ERIN ? KAN ZIJN DAT JE OLIEPOMP KAPOT IS MAAR ALS JOU KLEPPEN NIET TIKKEN KAN HET OOK IN JE DASHBOARD LIGGEN SLECHTE MASSA
GR JARNO |
#3
|
|||
|
|||
![]() Als de toeren hoger worden moet er juist meer druk komen
Denk dan ind dat er een draad is los geraakt De gele en de blauwe zijn van de oliedruk[lampje en zoemer] |
#4
|
||||
|
||||
![]() waar zitten het blauwe en gele draad?
bedankt, tim |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
tikken deed ie al een beetje, dat is de motor eigen. oliepomp lijkt me eerlijk gezegd ook sterk. omdat dit ineens is na het verwisselen van de bak. Het eerste wat in mij opkomt is dat er mischien iets los is geraakt bij het sleutelen. Geef toe dat ik de massakabel niet goed kwijt kan op de bak. ik vond wel een losse slang achter op het luchtfilterhuis. maar dit was niet het probleem. Last edited by tim_j : 26-10-2008 at 17:41. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als ik het goed zeg,zitten er op de achterkant een strip met meerdere stekkers Daar zit ook de gele en blauwe bij |
#7
|
||||
|
||||
![]() welke achterkant? waar?
Last edited by tim_j : 26-10-2008 at 17:40. |
#8
|
||||
|
||||
![]() tellerbak
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() hehe, lijkt me eerlijk gezegd ook sterk. ik heb alleen in de motor ruimte gesleuteld, en de km kabel wat gedraaid..
het probleem zit volgens mij in de motorruimte, bij een stekker of kabel.. of weet ik veel ![]() alsnog bedankt ![]() Last edited by tim_j : 27-10-2008 at 10:53. |
#10
|
||||
|
||||
![]() ga dan zoeken..
![]() De gele/blauwe stekkers zitten op je cilinderkop, daar zitten de twee sensoren voor de oliedruk. Het blok moet een goede massa hebben naar de carrosserie, vanaf de versnellingsbak én vanaf de dynamosteun (dacht ik).. Leg anders eens een extra (tijdelijke) massakabel (desnoods een startkabel) van je versnellingsbak/blok naar de carrosserie. Test dan nog eens of je oliedrukzoemer nog af gaat. Jouw verhaal dat de oliedruk juist bij hogere toeren op moet lopen klopt wel, maar als je oliepomp slecht is gaat dit niet meer op. Dan heb je bij hogere toeren juist wegvallen van de druk, omdat de pomp niet meer in staat is om bij deze toerentallen de (hete) oliefilm tussen de delen in stand te houden. Bij lagere toerentallen lukt dit vaak nog wel.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Aan de kant van de inlaat Als je voor de auto staat achter de ontsteking |
#12
|
||||
|
||||
![]() OPGELOST
Er was een geel draadje doorgebroken. En 2 extra massa gelegd naar de het zijscherm, en naar de motor. ![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() mischien voor de gein een Oliedruk en voltmeter meter monteren.
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Goedzo!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#15
|
||||
|
||||
![]() ik moet zeggen dat het blok soepeler loopt dan voorheen.
de extra massa waren toch wel nodig! mn dash verlichting knipperd ook niet meer. |
#16
|
||||
|
||||
![]() ik heb dus hetzelfde probleem met een 16v
mijn olielamp gaat ook branden en zoemen boven 2500.. gele draad dus? van waar naar waar loopt die? aangezien die de kabelboom ingaat.
__________________
Golf MKII 16v |
#17
|
||||
|
||||
![]() ehm weet het niet precies te benoemen.
maar vanaf het kabelboom bij de accu loopt er een bundel naar achter het kleppendeksel. daarin zat het gele draad bij mij in een lus buiten de huls. de lus was doorgebroken. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Ik heb hetzelfde, knipperende dashboardverlichting, en oliedruklampje dat aangaat boven de 2500rpm. Opnieuw starten en probleem is weg. Massa checken dus?
|
#19
|
||||
|
||||
![]() http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37644 voor de werking van het VW dynamisch oliedrukcontrole systeem.
__________________
Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Thanks, daar heb ik veel aan. Gisteren mn tellerbak eruit gehaald. Kwam erachter dat als ik op het dashboard druk, de verlichting wel constant brandt op de tellers :?
|