![]() |
|
|||
|
|||
![]() Mijn Golf II 1.6 RF uit '86 start al een tijdje slecht. Afstelling, dacht ik, aangezien ik een Weber vervangingscarb heb ingebouwd.
Maar nu: op de snelweg verlies ik toeren en pk's als ik een dot gas geef (warme motor, inhalen). Bij een parkeerplaats onder de motorkap gekeken: bij ineens gas geven schieten er vonken over van de bobine-kabel naar de warmwater-slang die ernaast loopt. Vonken buiten de verbrandingskamer = slechte ontsteking = slecht lopen/starten (toch?). Nou is de vraag: is de bobinekabel oud/poreus (dus vervangen) of werkt de verdeler (hall-sensor) niet goed, waardoor de weerstand zo groot wordt, dat de vonk wel MOET overspringen?... ![]() Carb is nieuw en staat goed afgesteld. Beide onderdelen zijn nooit door mij vervangen. Bobine-kabel ziet er netjes uit. Ik heb de auto al bijna 2 jaar. Iemand die hierover van gedachte wilt wisslen?
|
||||
|
||||
![]() Kun je geen beschadigingen vinden aan de bougiekabels? Als je de vonken ziet vliegen zou ik daar het eerste aan denken.
Misschien even een andere set bougiekabels proberen? |
|
||||
|
||||
![]() staat je verdeler op tijd?
|
|
|||
|
|||
![]() @ 1982enz.: Verdeler staat op tijd.
@ Bas: Kabels eens nader geïnspecteerd: bougiekabels zijn ok. Bobinekabel is droog/hard/poreus. Heb de bobinekabel even ingespoten met starter-spray en vrijgemaakt van andere slangen/kabels. Is een voorlopige oplossing. Nieuwe kabel komt. Start nu wat beter en loopt ook beter. Optie Hall-sensor: is het zo dat een Hall-gever het wel of niet doet? Dus dat de onsteking het wel of niet doet? Of is er ook zoiets als een overgangsfase?: van goed werkend naar slecht, steeds slechter en dan boem: niets.