![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Zoals de titel al zegt is mij dit gebeurt. In een straat waar per minuut zeker wel 5 auto's langsrijden is dus blijkbaar niet gestrooid bij mij in de buurt. Daar ging ik dus niet vanuit en ging het al fout.
Ging ik dus daar met 40 tegen de stoeprand. (Zonder na te denken remmen, en dat had ik juist niet moeten doen!) Auto rechtzette en even kijken. Nu wijkt de voorrechterband voor een paar mm uit naar rechts, en zit er een lelijke lange kras op me velg. (Gelukkig niet nieuw.) Gewoon rustig doorgereden dus. Ik merk het nu wel tijdens het rijden als ik 50+ ga. De auto wijkt iets na rechts als ik handen van de stuur houd. En in de bochten gaat het niet meer helemaal lekker vertrouwd. Ik voel in ieder geval niet trillingen in het stuur. Ik heb verschillende dingen gehoord. - Laten balanceren - Compleet nieuwe stuur geval op de banden. Komt dit mij te duur te staan? Wat moet ik nu allemaal doen om weer rechtdoor zonder gezeik te krijgen. Mijn dank zal groot zijn !!! Mvg, Vishal |
#2
|
||||
|
||||
![]() zal eerst eens kijken of de velg niet krom is
dan kijken of je ophanging niet krom is ben je echt haaks op de stoep geklapt of meer bijlangs geschaafd???
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#3
|
||||
|
||||
![]() ik denk stuurstang e.d.
eerst maar es uitlijnen ... |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik kwam er schuin op, schaafde er nog langs, ik trok me handrem omhoog kwam dus weer zijwaards in de straat terecht. Kijken of me velg niet krom is. Wiel eraf schroeven en dan kijken. En hoe kan je weten of je ophanging niet krom is. Uitlijnen en Balanceren, is niet hetzelfde??? Ben echt een LEEK met auto's. |
#5
|
||||
|
||||
![]() voor de velg zou ik langs een banden bedrijf gaan.
kunnen ze hem op de machine doen en kijken/meten of de velg recht is of niet. daar zouden ze de auto ook uit kunnen lijnen balanceren (heeft alleen betrekking tot de banden) uitlijnen (heeft betrekking tot de sporing ed van de auto)
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#6
|
|||
|
|||
![]() Heb ondertusse al meer gegoogled (is het een werkwoord :O ?)
Weet nu het verschil tussen uitlijnen en balanceren. Had ook net een topic gevonden waar het uitgebreid besproken werd. Maar in geen gevallen kwam er aan sprake dat het onderstel/stuurstang/ophanging lag, maar enkel dat de wiel krom is en/of verholpen door te balanceren/uitlijnen. Ik rij volgende week even langs de Kwik Fit voor dit euvel. Heb nog me vaders auto die ik kan lenen voor verre afstand. Ik hoef alleen binnen Eindhoven maar 5 min te rijden. Kan dit kwaad op mijn probleem als ik zo doorrijd? Er wordt gezegd dat je alleen schuine profiel van kan krijgen. In ieder geval al bedankt voor je reacties ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() GEEN KWIK FIT!!! dan kun je alleen nog maar rondjes rijden als je hem terug krijgt!! Je kunt beter even langs een firma als Hopmans of Profile gaan. Die weten tenminste waar ze mee bezig zijn.
Ik gok dat het met uitlijnen al opgelost is aangezien je aan het wiel al kunt zien dat het scheeft staat. Balanceren zou ik dan ook pas als laatste doen. Quote:
Uitlijnen heeft wel degelijk met je onderstel/stuurstang/ophanging te doen ![]()
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
Kwik Fit ![]() Quote:
tuurlijk kan dit kwaad , volgens mij voel je het zelf al Quote:
rij eens langs langs een echte garage of een goeie banden boer die kunnen je presies vertellen wat er kapot is en wat het kost Kwik Fit , ![]() ![]() Last edited by Alberto : 19-12-2009 at 06:48. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Toch nog naar de Kwik-fit geweest. Me vader vondt dat de Kwik-Fit in Eindhoven in de autowijk beter is dan andere Kwik-Fits in Eindhoven. Ben goed geholpen en de auto stuurt nu nog beter als eerst.
Deze thread mag dicht. SLOTJE! ![]() [Edit] Ik heb hem laten uitlijnen en er was gelukkig niks krom. Alleen moesten de banden dus weer ff rechtgezet te worden. |
#10
|
||||
|
||||
![]() beetje vaag verhaal zo. je wiel staat scheef na een klap en met uitlijnen is het opgelost? dan zou op zijn minst je spoorstang krom zijn of wat dan ook. en ja dit kun je wel gaan uitlijnen maar hij blijft krom en ik zou daar niet mee rond willen rijden. plus dat ik graag zou weten of mijn velg niet mega krom was. trilt niet bij hoge snelheden?? heb het gewoon niet zo op de kwikfit. daar werken vaak mensen met een bijzonder laag denk niveau en die kijken echt niet verder dan de aangeleerde procedure
![]() ![]() ![]()
__________________
Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen.. ![]() Ride: 1995 Golf mk3 'Rolling stones' Engine: 1600 with 75 horses inside. ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() het "zou" kunnen zijn, met HEEL veel geluk dat bijvoorbeeld de Fuseekogel "verschoven" is, waardoor de uitlijning / wielvlucht niet meer klopte. Als ze wielvlucht ed GOED hebben gecontroleerd zouden ze dit tegen gekomen moeten zijn.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |