![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nu het wat mooier weer wordt, zal het niet lang gaan duren voor ik m'n verlagingssetje zal (willen) gaan monteren. Ik heb ze al in huis; 4 veerpoten met sportveren. Echter, omdat ik niet voor verassingen wil komen te staan, zou ik graag wat tips willen over het monteren van het spul (overzetten van lagers, lasmaken bouten zonder dat de veerpoten 'meedraaien', losmaken en later weer monteren van de as door de voorst veerpoten, etc. etc.).
Ik heb al eens Jetta 2's verlaagd, maar ik geloof dat het bij een Polo anders is i.v.m. de as door de voorste veerpoten. Alle tips (en/of foto's) zijn welkom en hopelijk ligt mijn classic/sedan dan binnenkort ook wat lager bij de grond! Nu lijkt het te veel op een seniorengebakje ![]() Alvast bedankt! |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Gewoon mee beginnen, zo moeilijk is het niet. Iets moeilijker als een golf 2 oid, maar het is wel gewoon te doen.
|
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de ONTZETTEND hulpzame tip, Gopmeister. Echt super!
![]() Vragen stellen is het bestaansrecht van fora... De zoekfunctie heeft me dus klaarblijkelijk niet een bevredigend antwoord op mijn vraag gegeven. ![]() @ Geert: ik heb inmiddels begrepen dat de as door de voorste veerpoten best lastig te monteren en demonteren is; heb je hier nog een tip voor? Of zijn er nog gereedschappen die ik, alvorens ik eraan begin, in huis moet halen (wellicht veerspanners of iets dergelijks?)? Alle tips welkom! Last edited by RS_Rick : 27-03-2010 at 15:11. |
|
|||
|
|||
![]() veerspanners is idd wel handig!
|
|||
|
|||
![]() Veerspanners zijn eigenlijk noodzakelijk. Voor de rest is het een kwestie van losdraaien vervangen en weer vast draaien. Dit kan wel is lastig zijn omdat de meeste bouten en moeren al jaren niet zijn aangeraakt.
Dus gewoon een goeie doppe/sleutel set en je komt een heel eind. Luchtsleutel zeker aan te raden! niet noodzakelijk, wel zeeer makkelijk. |
|
||||
|
||||
![]() Stuurkogeltrekker is ook erg makkelijk. Vergeet de speciale toplagermoerdop ook niet :P
|
|
||||
|
||||
![]() En een week van te voren alle bouten en moeren die los moeten inspuiten met roestoplosser/kruipolie oid. Dat scheelt een boel. Liefste een paar keer inspuiten. Ik doe het meestal 3x in de week voor het los moet.
|
|||
|
|||
![]() .
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 14:55. |
|
||||
|
||||
![]() Zijn dingen als veerspanners en stuurkogeltrekkers ook te huur? Ik heb zelf eigenlijk geen idee waar ik dit zou moeten kunnen huren, als dit uberhaupt kan... Iemand een idee?
@ Sjon: okidoki, blijkbaar had ik die niet gevonden; of het is inderaad een klusje van niks! ![]() Last edited by RS_Rick : 29-03-2010 at 18:42. |
|
||||
|
||||
![]() Ik weet niet waar je vandaan komt, maar je mag mijn spul wel lenen voor een kratje Jupiler.
[V] Veerspanners [V] Stuurkogeltrekker [V] Toplagermoerdoppen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Veerspanner zijn niet zo duur, voor 20-30 euro moet je wel een setje kunnen vinden.
Stuurkogeltrekkers hoeft niet perse, met een poelietrekker wil het ook prima. Toplagermoerdop is wel heel handig om te hebben (voor de moer met sleufjes). Rondttikken met schroevendraaier wil ook wel, maar daar sloop je de moer mee.
|
|||
|
|||
![]() ik heb het indderdaad gewoon met een grote schroeven draaier gedaan.
als je de veer goed in spant heb je maar 1 tik nodig, daarna draai je hem zo met de hand vanaf. stuurkogel trekken is ook niet nodig, gewoon een goede harde tik met de hamer en hij springt los. succes ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Den Haag; ik heb Klaaswaal 'ns ge-google-d en dat ligt onder R'dam als ik het goed begrijp...?! Dus dat zou zeker een optie zijn!! Bedankt voor het aanbod! Ik ga het even onthouden, want ik weet nog niet precies wanneer ik (de tijd heb om...) het setje ga monteren. Als ik meer weet, stuur ik je een berichtje! |
|
||||
|
||||
![]() Begrijp ik goed dat het eventueel zonder stuurkogeltrekker en toplagermoerdop moet lukken! Maar veerspanners zijn een must... ?? Begrijp ik dat goed zo?
|
|
||||
|
||||
![]() Tenzij je toch al levensmoe bent?
![]() Overigens: je zegt dat je 4 veerpoten klaar hebt liggen? Achter heb je dan toch een probleem? Polo/Derby heeft alleen aan de voorkant veerpoten? Op zich is het echt geen rocket-science... De eerste auto die ik verlaagde (niet gehinderd door enige kennis, maar mét veerspanners en vraagbaak/werkplaatshandboek) was een Polo?! En ik ben behoorlijk theoretisch opgeleid... ![]()
|
||||
|
||||
![]() @ Oudelut: Jawel, maar zonder lagers, dus die moet ik overzetten van mijn houdige (standaard) vering. Tis overigens een type 2 Polo Sedan, daar zitten achter toch ook gewoon veerpoten onder?!
|
|
|||
|
|||
![]() Ik zou toplagers ook meteen vervangen.. Dacht bij mijn polo ook dat de lagers wel ok waren maar na 300 kilometer verlaagd rijden waren ze al ver versleten!
Voor 4 tientjes zou ik daar niet op bezuinigen! |