Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-03-2010, 15:00
Golf2 Golf2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 16
Default Koelvloeistof probleem..??

Heb voor een paar weken geleden m'n koppakking vervangen en het is me nu opgevallen dat als de motor koud is en het KVS niveau op min. staat dat na gebruik en de motor goed warm is dat deze dan op max. staat op zich lijkt 't me logisch omdat warmte uit zet, maar het lijkt me ook logisch dat dit niveau gelijkt blijft omdat de KVS toch rond gepompt word of heb ik nog steeds een probleem met m'n koppakking, wie weet antwoord.
Is trouwens een 1.3 NZ van 1989.
Thanx.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-03-2010, 15:10
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Nog een keer ontluchten.
Reply With Quote
  #3  
Old 28-03-2010, 15:26
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

bij mij is dit net hetzelfde, mijn teller staat niet volledig int midden heb daarom thermostaat vervangen maar helpt niet. hij koelt ook onmiddellijk via expansievat daarom dat ik dacht dat het met thermostaat te maken had maar blijkbaar niet
Reply With Quote
  #4  
Old 28-03-2010, 15:29
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Heb je de thermostaat getest? Ik heb ook weleens een thermostaat vervangen. Bleek de nieuwe ook kapot te zijn. Dan zoek je je dus kapot als je niet test
Reply With Quote
  #5  
Old 28-03-2010, 15:36
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
Heb je de thermostaat getest? Ik heb ook weleens een thermostaat vervangen. Bleek de nieuwe ook kapot te zijn. Dan zoek je je dus kapot als je niet test


heb speciaal één weesten halen bij de dealer omdat mij vertelt was dat die uit autozaken wel eens kapot waren. bij het vervangen bleek dat de thermostaat niet stuk was hield mooi het water tegen, heb voor de zekerheid toch maar de nieuwe erin gestoken
Reply With Quote
  #6  
Old 28-03-2010, 16:14
Golf2 Golf2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 16
Default

zit al een nieuwe thermostaat in, motor loopt niet warm ofzo maar kan maar tot min. vullen met KVS, want vul je h'm toto max. dan loopt ie over.
Reply With Quote
  #7  
Old 28-03-2010, 16:58
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Laat je m wel warm draaien zonder dop, en vul je dan nogmaals bij? Anders staat je thermostaat dicht en is t nogal logisch dat er niet meer in kan.
Reply With Quote
  #8  
Old 28-03-2010, 17:09
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 423
Default

en vergeet niet de kachel op warm te zetten met ontluchten
Reply With Quote
  #9  
Old 29-03-2010, 07:14
Golf2 Golf2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 16
Default

Heb hem wel laten warm lopen lopen zonder dop en de kachel op max. Ook rookt 'ie nog wel een beetje maar naar een tijdje gereden te hebben word dit ook minder dus ik twijfel over m'n koppakking.
Reply With Quote
  #10  
Old 29-03-2010, 07:47
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Mijn koppakking is ook pas geleden vervangen,
en bij mijn Golf komt er ook nog witte rook uit de uitlaat.
Vooral bij koude motor.
KVS pijl blijft bij mij ook hetzelfde.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #11  
Old 29-03-2010, 08:17
Golf2 Golf2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 16
Default

Ja idd, heb het zelfde en hoe warmer de motor word hoe minder dat ie begint te roken.
Dus jij zegt niks aan de hand.
Reply With Quote
  #12  
Old 29-03-2010, 15:53
Golf2 Golf2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 16
Default

Vind 't ook gek dat als ik s'morgens naar het werk ga dat de kachel ook meteen warm word, het duurt ook een heletijd dat de fan eindelijk aanslaat en als de motor warm word het KVS peil met een centimeter stijgt en de onderste slang van de radiateur lauw blijft .
Normaal gesproken moet eerst de KVS rond de motor toch warm worden en dan gaat de thermostaat toch los, word de kachel warm en loopt 't via de radiateur.
Wie weet de oorzaak of de oplossing?
Reply With Quote
  #13  
Old 29-03-2010, 15:58
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Is je (druk)dop nog wel goed?

Want als hij druk doorlaat stijgt het peil ook..
Reply With Quote
  #14  
Old 29-03-2010, 16:17
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

als de dop goed is maar toch geen druk opbouwt wil dit zeggen dat dit enkel lek kan zijn of zijn er nog andere mogelijkheden want bij mij zit er geen druk op maar is er geen verlies van koelvloeistof
Reply With Quote
  #15  
Old 29-03-2010, 16:27
Golf2 Golf2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 16
Default

Heb net even gekeken, en begin te twijfelen of er niet een brede ronde ring onder de dop hoort of dat de o-ring iets onder de dop voldoende is.
Als ik in de onderste radiateur slang knijp hoor je wel lucht onsnappen via de overloop van het KVS reservoir maar dit is toch normaal?
Heb mss wel iets anders ondekt, lijkt wel of dat er wat KVS op de balk onder de radiateur ligt maar weet 't nog niet zeker.
Reply With Quote
  #16  
Old 29-03-2010, 20:10
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by JerryGT
en vergeet niet de kachel op warm te zetten met ontluchten

Is bij golf2 niet nodig

Onder de dop hoort ind een rubber O ring
Sissen door de dop is niet goed,of expansievat lekt
Reply With Quote
  #17  
Old 30-03-2010, 05:42
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Is je waterpomp wel in orde?
Ik controleerde bij mijn Golf 2x per dag het KVS pijl,maar bleef netjes hetzelfde.
Hij verbruikt dus niks,bij jouw Golf ook?Of raak je juist wat kwijt.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #18  
Old 30-03-2010, 15:30
Golf2 Golf2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 16
Default

Nee tot nu toe blijft het peil het zelfde heb h'm nog wel een x ontlucht maar op een of andere manier stijgt het peil in het reservoir toch met een centimeter
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum