![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo mijn golf 1 GTI wil met warme motor niet starten.
Nadat de motor afgekoeld is start hij gewoon vrolijk weer. Dit probleem heb ik net een paar dagen. De startmotor gaat gewoon rond. Ik snap er niets van. Waar zou ik moeten zoeken? Greetzz Stefan |
#2
|
||||
|
||||
![]() Je moet je injectiehuis eens van je luchtfilterbak aftrekken en dan in je injectie die grote luchtklep met je vinger een paar keer omhoog duwen, dan loopt ie denk gelijk(eenmalig maar goed) heb dat ook wel eens gehad. Daarnaast zou ik al je slangen eens checken op het injectiespruitstuk of ze niet gescheurd zijn of los zitten.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Slangen heb ik net nagekeken.
Toen ik vanavond met koude motor de wagen startte en de motorkap opendeed hoorde ik zacht iets sissen. Ik heb alle slangen eraf gehad en allemaal goed nagekeken op scheurtjes ed. Ik heb ze allemaal gereinigd met een doek en goed terug vast gezet. Hij siste niet meer. 1 probleem opgelost :biggrin: Ik hoopte dat mijn probleem starten met warme motor opgelost was, Ik heb toen motor warm gereden. En daarna uitgezet. als ik daarna direct daarna de wagen startte deed hij het. Maar toen ik het na tien minuten weer probeerde niet ![]() Daarna heb ik het luchtfilter geopend en de grote luchtklep een paar keer opgetild. heb ik weer getracht te starten. maar nee hoor. enkel de startmotor die rond draait maar niet aanslaan. Waar zou ik nu moeten zoeken? |
#4
|
|||
|
|||
![]() upzzzz
Weet iemand hoe ik uit de brand geholpen kan worden? Ik heb nu alle massa punten opgeschuurd en blankgemaakt. Dus ik heb nu ook een hele goede massa. Maar dat was het ook niet ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Misschien iets met de choke of zow. Ik zou toch eerst ff de standaard dingen gaan vervangen. Bougies, bougiekabel, bobinekabel, verdelerkap en de rotor.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#6
|
||||
|
||||
![]() Wat voor type motor heb je??? Toch wel met de gewone k-jetronic opbouw orgineel golf 1 Gti, zo ja wissel je wardraairegelaar eens uit die voor op het onderblok zit!!!!!!!!!!! Kan het zijn bij mij was ik er destijds zo ziek van dat ik gewoon cabarateursheb gemonteerd.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Het is een origineel DX (1.8 8V GTI) blokje.
Stefan, Misschien komt er lucht in de brandstofleidingen tijdens het afkoelen van de motor? En ik neem aan dat je het starten hebt geprobeerd zonder gaspedaal ingedrukt, halfgas en volgas?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#8
|
|||
|
|||
![]() @Pieter
Ja dat heb ik allemaal geprobeerd. 1: hoe komt daar dan lucht in? 1: hoe krijg ik dat eruit? @Steven16v Bougie's,rotor,verdeelkap,bougiekabels,benzinepomp ,benzinefilter vernieuwd en leidingen doorgeblazen nog geen 1000km geleden. Slangen op injectiespruitstuk ook nagekeken. massa's nagelopen. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lucht kan er in komen door de onderdruk die ontstaat in het systeem. Als er benzineslangen poreus zijn (dat kun je niet altijd zo met het blote oog zien!!), dan kan er lucht aangezogen worden.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Maar als hij lucht aanzuigt dan zal hij met koude motor toch ook niet starten?
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Het slecht starten van een "warme" motor heeft vaak te maken met nalekkende injectoren. Na het afzetten lekt er brandstof in de verbrandingskamer en wordt het mengsel te rijk om te ontsteken. Na een tijdje verdampt dit mengsel en kan er weer gestart worden.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Wat kan ik daaraan doen?
Zijn mijn injectoren kapot? of moet ik ze laten reinigen? En zal de wagen dan niet aanslaan bij een langere tijd doorstarten? |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Oke dit is de moeite waard om te proberen.
Maandag breng ik de injectoren weg. om te laten reinigen en vernieuw de benzine slangen. ik laat het wel weten of het probleem dan verholpen is. tot zo ver thx allemaal. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Vandaag kreeg ik van iemand die zo'n soortgelijk probleem had deze tip.
"het was een relais dat de benzinepomp regelt dat soms wel en dan niet werkte, na een tijd stil te staan hoopt er benzinedamp op in de onstekingskamer, waardoor hij dan wel startte" weet iemand welk relais het is van de benzine pomp? en hoe kan ik testen of dat relais echt goed is? Greetz Stefan |
#17
|
|||
|
|||
![]() bij die van mijn was de pomp stuk hij liep dan eerst op de koud start en verlloor ook veel vermogen maar je kon er nog wel mee op pad als ie eenmaal liep,,,meten is weten
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Bedoel je de benzine pomp?
Dat is een splinternieuw ding nog geen 1000km onder de wagen. Maar ik ga ind een benzine druk meting laten doen. Kan nooit geen kwaad. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Hey Stefan2,
Ik ben benieuwd of je al iets meer te weten bent gekomen. Ik heb onlangs ook een golf aangeschaft met dezelfde 1.8 8v motor. En alle problemen die je hierboven beschrijft heb ik ook. Starten bij een koude motor gaat goed, motor uitzetten en meteen weer starten gaat ook goed. Maar wanneer de motor ongeveer 5-10 minuten uitstaat krijg je de motor niet meer 'normaal' gestart. Als ik de sleutel gewoon door blijft draaien, en absoluut géén gas geef, zal de auto na ongeveer 1 minuut aanslaan. (Dit is dus absoluut niet goed voor de accu, en de startmotor zal ook een beetje gaan stinken). Het lijkt er idd op dat de auto iedere keer verzuipt als de motor even gedraaid heeft. Als je een oplossing voor het probleem hebt hoor ik het graag. Groeten André |
#20
|
|||
|
|||
![]() jullie komen met een hoop oplossingen maar ben bang dat het dat niet is
ik heb namelijk hetzelfde probleem 1 oplossing vondt ik wel kloppen en das over de injectoren als ik mijn auto langer dan 30min stilzet start hij heel moeilijk als hij eenmaal loopt lijkt het net alsof hij op 3 pitten loopt en moeilijk op gang komt als ik dan 2x gas geef is het weg maar lijkt net alsof hij geen benzine krijgt of juist verzuipt als je hem start schud hij ook onwijs athans dat probeert tie ![]() en idd bij koude moter nergens last van |