![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja sorry, bedoelde je rembekrachtiger. Het is logisch dat hij zakt wanneer je de wagen start maar dan zou hij na een paar keer pompen terug druk moeten opbouwen. Mss het membraam kapot vanbinnen.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#22
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja denk ook dat het zoiets is, hangt lichtjes olie onderaan de rembekrachtiger maar wil toch eerst alles uitsluiten voor ik daaraan begin en geen onnodige kosten maak ... wat zou mij dat kosten, nieuw of gebruikt? |
#23
|
||||
|
||||
![]() als er onderaan olie aan hangt dan zal hij wel lekken waardoor je remkracht verliest.
Voor welke wagen is het? Ik heb er nog 2 oude liggen van een 1300cc MK2 en een 1800cc MK2. Zijn werkend van de wagen gehaald. Liggen een maand of 10 op het schap hier. Mogen weg voor 20€/stuk.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#24
|
|||
|
|||
![]() Quote:
het is een 1800 mk2 carbu. Ga er morgen nog is grondig naar kijken en als ik hem nodig heb laat ik je iets weten ![]() |
#25
|
|||
|
|||
![]() Sponzig voelen en/of tot de bodem kunnen trappen zal nooit niet door de rembekrachtiger komen.
Als er olie/remvloeistof uit de rembekrachtiger lekt, zal de hoofdremcilinder lek zijn en dient deze vervangen te worden en de rembekrachtiger gereinigd of vervangen worden. Lekke hoofdremcilinder kan je klacht veroorzaken. |
#26
|
|||
|
|||
![]() Quote:
secundaire cup ofzo die gescheurd zit? Als de motor afstaat kan hij wel mooi op druk komen. Het is pas al de motor draaid dat de druk wegvalt. In de rembekrachtiger krijgt hij in de eene kant vacuüm en andere kan wordt de atmo druk toegelaten als pedaal ingedrukt waardoor de secundaire cup weggaat van zijn zitting en er zo vloeistof kan vloeien naar de remmen .. Dus in stilstand als er nog geen vacuüm mee gemoeid is bouwd hij de druk mooi op. Vanaf dat motor draaid wordt er vacuüm gemaakt en lost hij ergens vacuüm waardoor hij niet hard kan komen. Kan iemand mij volgen en verbeteren ? |
#27
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De rembekrachtiger is hier niet het probleem, je moet het vacuum verhaal vergeten. Kijk eerst maar of het remvloeistof is die uit de rembekrachtiger lekt. Kan zijn dat hij mede door de hogere druk in de cilinder (door de bekrachtiging) dat hij bij verder intrappen intern langs de cups gaat lekken (mogelijk dat je hem bij het volledig intrappen kapot hebt getrapt). |
#28
|
|||
|
|||
![]() Quote:
mss door het terugduwen van de zuiger in de remklauw ...? |
#29
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Waarschijnlijk eerder door het pedaal helemaal intrappen na vervangen remblokken. |
#30
|
|||
|
|||
![]() Quote:
nja zou kunnen, wat kost zo een hoofdremcilinder ongeveer 2de hands? |
#31
|
||||
|
||||
![]() Quote:
die zit er bij mij ook bij.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#32
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Waarom besparen op zo'n belangrijk onderdeel ? ? Voor 50 euro heb je een nieuwe. |
#33
|
|||
|
|||
![]() Quote:
probeer al de ganse dag te kijken op h-base maar lukt maar niet. dacht dat een hoofdremcilinder wel wat meer koste ... |
#34
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kwam H-base ook niet op maar op volkwarenhaus.de staan ze voor 50, dan komt er alleen verzendkosten bij. Net op h-base gekeken en doet het nu wel, kost daar bruto 92 euro. Maar als je je materialenzaak goed kent kun je hem vast goedkoper krijgen ![]() |
#35
|
|||
|
|||
![]() hoofdremcilinder is vervangen maar lost probleem niet op. wat ik nu wel ontdekt heb is dat de remkrachtverdeler aan de achteras niet 100% werkt (denk ik)
de veer die eraan hangt staat niet altijd op spanning en hangt gewoon los,... |
#36
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb je de remkrachtverdeler van de achter-as opengezet tijdens he ontluchten?? Deze moet bekrachtigd zijn om volledig open te staan tijdens het ontluchten. Dus ff 5 zakken cement in de koffer zo dat ie helemaal doorhangt en dan zou hij volledig ingedrukt moeten zijn. Dan pas ontluchten, anders krijg je nooit alle lucht uit de leidingen. Grtz Jel ![]()
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#37
|
|||
|
|||
![]() en als je bij een stilstaande motor volledige remdruk houdt, blijft dit ook als je het pedaal langere tijd goed stevig ingetrapt houdt ?
Omdat de sponzigheid gekomen is na het vervangen van je remblokken...... Remdruk verdeler richting achteras drukken en met een spijker ofzo iets blokkeren ( zit een gaatje in )
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#38
|
|||
|
|||
![]() ontluchten was goed gedaan, was dus die veer die slap hing aan remkrachtverdeler. iets gemaakt dat past tussen de 2 gaatjes aan voorkant zodat veer gespannen stond en dan remde hij zoals het moet
|
#39
|
||||
|
||||
![]() Quote:
super ![]()
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#40
|
|||
|
|||
![]() heb je er een foto van ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |