Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 20-11-2010, 19:07
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by Mk2_power
het is een benzine he, neemt vacuum uit inlaatspruitstuk ...
of bedoel je de rembekrachtiger?


Ja sorry, bedoelde je rembekrachtiger.
Het is logisch dat hij zakt wanneer je de wagen start maar dan zou hij na een paar keer pompen terug druk moeten opbouwen.
Mss het membraam kapot vanbinnen.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #22  
Old 20-11-2010, 19:12
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Ja sorry, bedoelde je rembekrachtiger.
Het is logisch dat hij zakt wanneer je de wagen start maar dan zou hij na een paar keer pompen terug druk moeten opbouwen.
Mss het membraam kapot vanbinnen.


ja denk ook dat het zoiets is, hangt lichtjes olie onderaan de rembekrachtiger maar wil toch eerst alles uitsluiten voor ik daaraan begin en geen onnodige kosten maak ...

wat zou mij dat kosten, nieuw of gebruikt?
Reply With Quote
  #23  
Old 20-11-2010, 19:19
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

als er onderaan olie aan hangt dan zal hij wel lekken waardoor je remkracht verliest.

Voor welke wagen is het?

Ik heb er nog 2 oude liggen van een 1300cc MK2 en een 1800cc MK2.

Zijn werkend van de wagen gehaald. Liggen een maand of 10 op het schap hier.

Mogen weg voor 20€/stuk.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #24  
Old 20-11-2010, 19:52
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
als er onderaan olie aan hangt dan zal hij wel lekken waardoor je remkracht verliest.

Voor welke wagen is het?

Ik heb er nog 2 oude liggen van een 1300cc MK2 en een 1800cc MK2.

Zijn werkend van de wagen gehaald. Liggen een maand of 10 op het schap hier.

Mogen weg voor 20€/stuk.


het is een 1800 mk2 carbu. Ga er morgen nog is grondig naar kijken en als ik hem nodig heb laat ik je iets weten
Reply With Quote
  #25  
Old 21-11-2010, 00:26
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Sponzig voelen en/of tot de bodem kunnen trappen zal nooit niet door de rembekrachtiger komen.

Als er olie/remvloeistof uit de rembekrachtiger lekt, zal de hoofdremcilinder lek zijn en dient deze vervangen te worden en de rembekrachtiger gereinigd of vervangen worden.

Lekke hoofdremcilinder kan je klacht veroorzaken.
Reply With Quote
  #26  
Old 21-11-2010, 01:20
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Sponzig voelen en/of tot de bodem kunnen trappen zal nooit niet door de rembekrachtiger komen.

Als er olie/remvloeistof uit de rembekrachtiger lekt, zal de hoofdremcilinder lek zijn en dient deze vervangen te worden en de rembekrachtiger gereinigd of vervangen worden.

Lekke hoofdremcilinder kan je klacht veroorzaken.


secundaire cup ofzo die gescheurd zit? Als de motor afstaat kan hij wel mooi op druk komen. Het is pas al de motor draaid dat de druk wegvalt.
In de rembekrachtiger krijgt hij in de eene kant vacuüm en andere kan wordt de atmo druk toegelaten als pedaal ingedrukt waardoor de secundaire cup weggaat van zijn zitting en er zo vloeistof kan vloeien naar de remmen ..
Dus in stilstand als er nog geen vacuüm mee gemoeid is bouwd hij de druk mooi op. Vanaf dat motor draaid wordt er vacuüm gemaakt en lost hij ergens vacuüm waardoor hij niet hard kan komen.

Kan iemand mij volgen en verbeteren ?
Reply With Quote
  #27  
Old 21-11-2010, 10:14
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Mk2_power
secundaire cup ofzo die gescheurd zit? Als de motor afstaat kan hij wel mooi op druk komen. Het is pas al de motor draaid dat de druk wegvalt.
In de rembekrachtiger krijgt hij in de eene kant vacuüm en andere kan wordt de atmo druk toegelaten als pedaal ingedrukt waardoor de secundaire cup weggaat van zijn zitting en er zo vloeistof kan vloeien naar de remmen ..
Dus in stilstand als er nog geen vacuüm mee gemoeid is bouwd hij de druk mooi op. Vanaf dat motor draaid wordt er vacuüm gemaakt en lost hij ergens vacuüm waardoor hij niet hard kan komen.

Kan iemand mij volgen en verbeteren ?

De rembekrachtiger is hier niet het probleem, je moet het vacuum verhaal vergeten.

Kijk eerst maar of het remvloeistof is die uit de rembekrachtiger lekt. Kan zijn dat hij mede door de hogere druk in de cilinder (door de bekrachtiging) dat hij bij verder intrappen intern langs de cups gaat lekken (mogelijk dat je hem bij het volledig intrappen kapot hebt getrapt).
Reply With Quote
  #28  
Old 21-11-2010, 11:28
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
De rembekrachtiger is hier niet het probleem, je moet het vacuum verhaal vergeten.

Kijk eerst maar of het remvloeistof is die uit de rembekrachtiger lekt. Kan zijn dat hij mede door de hogere druk in de cilinder (door de bekrachtiging) dat hij bij verder intrappen intern langs de cups gaat lekken (mogelijk dat je hem bij het volledig intrappen kapot hebt getrapt).


mss door het terugduwen van de zuiger in de remklauw ...?
Reply With Quote
  #29  
Old 21-11-2010, 12:00
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Mk2_power
mss door het terugduwen van de zuiger in de remklauw ...?

Waarschijnlijk eerder door het pedaal helemaal intrappen na vervangen remblokken.
Reply With Quote
  #30  
Old 21-11-2010, 12:27
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Waarschijnlijk eerder door het pedaal helemaal intrappen na vervangen remblokken.


nja zou kunnen, wat kost zo een hoofdremcilinder ongeveer 2de hands?
Reply With Quote
  #31  
Old 21-11-2010, 12:35
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by Mk2_power
nja zou kunnen, wat kost zo een hoofdremcilinder ongeveer 2de hands?


die zit er bij mij ook bij.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #32  
Old 21-11-2010, 17:40
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Mk2_power
nja zou kunnen, wat kost zo een hoofdremcilinder ongeveer 2de hands?

Waarom besparen op zo'n belangrijk onderdeel ? ?

Voor 50 euro heb je een nieuwe.
Reply With Quote
  #33  
Old 21-11-2010, 17:47
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Waarom besparen op zo'n belangrijk onderdeel ? ?

Voor 50 euro heb je een nieuwe.


probeer al de ganse dag te kijken op h-base maar lukt maar niet.
dacht dat een hoofdremcilinder wel wat meer koste ...
Reply With Quote
  #34  
Old 21-11-2010, 19:46
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Mk2_power
probeer al de ganse dag te kijken op h-base maar lukt maar niet.
dacht dat een hoofdremcilinder wel wat meer koste ...

Kwam H-base ook niet op maar op volkwarenhaus.de staan ze voor 50, dan komt er alleen verzendkosten bij.

Net op h-base gekeken en doet het nu wel, kost daar bruto 92 euro.
Maar als je je materialenzaak goed kent kun je hem vast goedkoper krijgen
Reply With Quote
  #35  
Old 24-11-2010, 09:16
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

hoofdremcilinder is vervangen maar lost probleem niet op. wat ik nu wel ontdekt heb is dat de remkrachtverdeler aan de achteras niet 100% werkt (denk ik)
de veer die eraan hangt staat niet altijd op spanning en hangt gewoon los,...
Reply With Quote
  #36  
Old 24-11-2010, 14:25
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by Mk2_power
hoofdremcilinder is vervangen maar lost probleem niet op. wat ik nu wel ontdekt heb is dat de remkrachtverdeler aan de achteras niet 100% werkt (denk ik)
de veer die eraan hangt staat niet altijd op spanning en hangt gewoon los,...


Heb je de remkrachtverdeler van de achter-as opengezet tijdens he ontluchten??

Deze moet bekrachtigd zijn om volledig open te staan tijdens het ontluchten.

Dus ff 5 zakken cement in de koffer zo dat ie helemaal doorhangt en dan zou hij volledig ingedrukt moeten zijn.

Dan pas ontluchten, anders krijg je nooit alle lucht uit de leidingen.

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #37  
Old 24-11-2010, 15:33
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

en als je bij een stilstaande motor volledige remdruk houdt, blijft dit ook als je het pedaal langere tijd goed stevig ingetrapt houdt ?

Omdat de sponzigheid gekomen is na het vervangen van je remblokken......

Remdruk verdeler richting achteras drukken en met een spijker ofzo iets blokkeren ( zit een gaatje in )
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #38  
Old 24-11-2010, 15:49
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

ontluchten was goed gedaan, was dus die veer die slap hing aan remkrachtverdeler. iets gemaakt dat past tussen de 2 gaatjes aan voorkant zodat veer gespannen stond en dan remde hij zoals het moet
Reply With Quote
  #39  
Old 24-11-2010, 16:44
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by Mk2_power
ontluchten was goed gedaan, was dus die veer die slap hing aan remkrachtverdeler. iets gemaakt dat past tussen de 2 gaatjes aan voorkant zodat veer gespannen stond en dan remde hij zoals het moet


super
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #40  
Old 24-11-2010, 19:24
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

heb je er een foto van ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum