![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]() Volgende keer wat vet op de bouten doen voor montage.....
|
#22
|
|||
|
|||
![]() Was ik vergeten te zeggen, copaslip zit er op.
En mijn bouten van m'n Lupo zitten er gewoon zo in, en die draai ik er makkelijk uit met alleen een ratel. |
#23
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is dat niet een beetje slapjes dan? Of ben jij zo sterk ![]() |
#24
|
||||
|
||||
![]() als je de dop kapot draait wordt het tijd voor fatsoenlijk gereedschap
|
#25
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja dat zal helpen ![]() |
#26
|
|||
|
|||
![]() Ik heb alles van Stahlwille, die dop die kapot ging was niet van dat merk, maar ik heb ze wel vaker van Stahlwille ook kapot zien gaan.
Maar goed, misschien dat de lage temperatuur mee heeft gespeeld? |
#27
|
||||
|
||||
![]() dan moet je zorgen dat je dop 17 ook een Stahlwille dop is
![]() ik krijg dingen ook vaak met de luchttol niet los en met een pijp wel. zit natuurlijk veel verschil in luchtollen, want met een fatsoenlijke lukt het makkelijk. heb laatst ook een verlengstuk kapot gedraaid, maar dat was op een aandrijfasmoer. die zit iets steviger vast. als er kopervet aan zit, moet er echt iets mis zijn met je draad. anders kan het toch nooit zo vast zitten? is het bij alle 4/5 de bouten?
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#28
|
|||
|
|||
![]() Is bij alle bouten rondom.
|
#29
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Schrikken? Moet je die kop van Martijn bij de bouten houden. ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#30
|
|||
|
|||
![]() Martijn, heb je tijd dit weekend?
|
#31
|
|||
|
|||
![]() Quote:
en bedankt, zat er nog aan te denken je bandjes op te halen maar dat kun je nu wel schudden ![]()
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#32
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij hebben ze met jou 'n beetje te veel geschud.
![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#33
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Volgens mij ken jij de term "uitzetten bij warmte" niet of wel? @TS Bouten al los?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#34
|
||||
|
||||
![]() Bout verwarmen, die zet dan uit en maakt ruimte. En als je hem laat schrikken krimpt ie weer los, waardoor je hem moet kunnen draaien.
![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale Last edited by sixpack : 26-11-2010 at 22:03. |
#35
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Broodfanaat heeft geen gelijk ![]() |
#36
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Eerst vond ik je leuker... ![]() Maar leg uit, want dat is hoe ik dacht dat het werkte. Warmstoken zet uit, afkoelen krimpt.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#37
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Je moet het materiaal wat 'om' de bout zit verwarmen zodat dat uitzet. Zo krijg je meer speling. Alu zet ook sneller uit als staal. Ik ga er dan vanuit dat het alu velgen zijn. Maar met stalen velgen werkt het in principe hetzelfde.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#38
|
||||
|
||||
![]() Das mooi chris
![]() Wat steven al zegt,en het laten "schrikken" kan ook zeker werken Bv naaf opwarmen, bout laten schrikken schrikken (metallurgie): het snel afkoelen van een heet metaal om de kristalstructuur te beïnvloeden. schrikken (mechanisch): een snelle, harde tik met een hamer op een vastgeroeste moer om deze los te krijgen |
#39
|
||||
|
||||
![]() Kortom, gewoon goed schoonmaken, fatsoendelijk invetten en niet als de Hulk aandraaien, heb je ook al die terminologie niet nodig.
![]() Maar bedankt voor de uitleg. Je bent blijkbaar nooit te slim om wat te leren. ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#40
|
|||
|
|||
![]() @Broodbak
Als ik jou was zal ik je signature aanpassen. ![]()
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |