![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo
Mijn golf mk2 1.8 RP spuit bij het opengaan van de termostaat het koelwater eruit bij het resovoir Het volgende heb ik al vervangen: -Waterpomp -Termostaat -Radiateur -Koelventilator -Sensoren in de radiator Maar hij doet het nog steeds iemand hier enig idee wat het nog zou kunnen zijn? Gr Alwin |
|
||||
|
||||
![]() Slaat de vin wel aan? En gaat de thermostaat wel daadwerkelijk open?
|
|||
|
|||
![]() de vin gaat aan en de thermostaat gaat wel open is nieuw en heb voor de zekerheid nog gecontroleerd
Gr Alwin. |
|
|||
|
|||
![]() Overdrukslangetje van de radiateur naar expansievat verstopt
|
|
|||
|
|||
![]() Is ook vervangen:P de vorige eigenaar had er een oud type vaatje op gebouwd nou weer nieuwe type maar dr zit wel een andere slang op niet orgineel VW van een andere auto merk maar die lijkt niet verstopt en geen rare knikken erin
Gr. Alwin |
|
||||
|
||||
![]() wel eens gedacht aan teveel koelwater in het systeem? koppakking goed lek? rubber van dop op je expansietankje versleten? ik ben even hardop aan het denken... misschien kan je er wat mee?
|
|||
|
|||
![]() Eerste keer dat het gebeuren dacht ik ook aan de koppakking dus is vervangen.
De rest zal ik eens gaan bekijken Bedankt ![]() Gr. Alwin |
|
||||
|
||||
![]() Ik gok op een defecte dop van het reservoir. (overdrukklep defect)
|
|
|||
|
|||
![]() Het is nieuwe type reservoir dan zit die toch nie meer in de dop??
|
|
|||
|
|||
![]() het spuit er trouwens uit als de meter net uit het witte vlakje is.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Waar zit hij dan volgens jou?? ![]() De overdrukklep in de dop werkt bij 1.4 bar. |
|
|||
|
|||
![]() Zal er even naar kijken
![]() Anders kom ik vanmiddag wel ff bij Rijpma langs ![]() Gr. Alwin |
|
||||
|
||||
![]() Hij moet wel besteld worden , kan er denk ik morgen zijn.
Gr Jan. |
|
|||
|
|||
![]() weet je trouwens ook hoe is kan kijken of die nog werkt??
|
|
||||
|
||||
![]() Het overloopslangetje los, deze afdoppen en dan op de aansluiting van het vaatje druk zetten.(met compressor of andere pomp)
Dan moet er bij 1.4 bar lucht uit de dop ontsnappen. Gebeurt dit eerder of later dan is de dop defect. LET OP ! Zet niet meer dan ongeveer 1.8 bar op het systeem. |
|
|||
|
|||
![]() Oke bedankt ik zal het ff proberen
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Als het met dichte dop is dan zal het ind de dop zijn
Of de rubberring die dubbel zit[Ook wel eens gehad |