![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad zijn volgens mij gewoon een soort draagarm rubbers, stom genoeg zelf nog niet aan gedacht. Die inserts vindt ik namelijk ook maar een halve oplossing
|
#22
|
||||
|
||||
![]() Dat wordt weer lassen Frank
![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#23
|
||||
|
||||
![]() ben er bang voor
![]() |
#24
|
|||
|
|||
![]() Maar net zoals je zelf zegt in de rallysport...Comfort is daar natuurlijk geen probleem maar neem aan dat je ook wel eens een zondagmiddag op weg wil..en dan liever niet gelijk maandag bij de gyropractor zitten of bij de gehoorchirurg of zoiets. In de cross reed ik met vaste stalen steunen of met nylon steunen, je wilt dat geluid denk ik niet een tiental kilometers aanhoren neem ik aan? Ik denk dat je er vesteld van staat hoeveel geluid een motor en auto buiten de uitlaat etc. maakt. Ik zou er iedergeval heel goed over nadenken.
|
#25
|
||||
|
||||
![]() Daarom zou ik ook graag verhalen willen horen van mensen die er ervaring mee hebben
![]() Er moet voor mij wel iets comfort in zitten inderdaad, maar aangezien er ook op circuits gereden gaat worden met toch wel redelijk wat vermogen, wil ik graag ook iets goeds....en van mij mag dat best wat ten koste gaan van comfort.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#26
|
||||
|
||||
![]() Laat je niet misleiden door de bouw van een echte motorsportkoets. Dat zijn geen rubbers maar is gewoon delrin oid. Beweegt voor geen meter. Daar wil je niet op straat mee rijden.
Maar in de Golf 1 zitten 2x VR6 baksteun massief achter en een VWM golf2 voorsteun, voor op een eigen voorbalk. Met een soort subframe. De type 1 voorbalk wordt niet meer gebruikt. |
#27
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De rubbers zouden inderdaad sterker moeten zijn. Heb ze zelf nog nooit vergeleken met originele golf 1 gti rubbers. Maar het blok gaat nog steeds goed heen en weer. Motor is uiteraard niet standaard meer. Maar qua op de weg zoals ik mijn golf 1 gebruik is het wel redelijk comfort. Op de uitlaat en schroefset na.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#28
|
||||
|
||||
![]() Maar gaat het blok veel heen en weer?
Kan me een filmpje herinneren van de G60 van Chris (VW-speed). Dat blok stond gewoon te dansen in de motorruimte ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#29
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Aan VR6 baksteunen heb ik ook gedacht, alleen wordt het best krap op het subframe van de Lupo. En ik wou liever geen voorbalk maken..hij wordt namelijk al zwaar genoeg in de neus. Maar heb je ook wel eens PU MK1 motorsteunen gebruikt? Of alleen origineel? Met alu, nylon, delrin, etc bussen wil ik sowieso niet gaan rijden...dat lijkt me net ff teveel van `t goede...al zou ik mijn vriendin wel eens willen zien in zo`n vreselijk vibrerende auto ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#30
|
|||
|
|||
![]() Ik rij met gewoon goede (nieuwe dus geen oude uitgewerkte,gescheurde meuk) motorsteunen in mn mk1 heb enkeld het rubber vervangen voor op de voorbalk voor een PU exemplaar ivm kantelen en het daarbij horende probleem van scheurende spaghetti. Dit is gewoon heel goed te doen weinig verschil in trillinig, resonatie. Kantelen van motor is nu zeer nihil.
|
#31
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat PU spul is grappig maar de setup van de steunen van een golf 1 is gewoon niet goed om veel vermogen te weerstaan. De steunen laten kantelen toe. En dat wil je niet. Daarom zag ja na de Golf 1 ook geen ronde steunen meer. Je kunt bij een Golf 1 de steun nog zo hard maken. Maar kantelen, door het draaipunt, kan nog steeds. Op een Golf 1 zou je ook een reactiearm kunnen maken. Schijnt dat de oude Golf 1 GTI 77 (die zebra golf 1) dat ook had. Helaas heb ik alleen het schaalmodel er van. Voor motorsport gelden andere regels. Dan moet alles snel te demonteren zijn en comfort is geen issue. Kantelen houden ze tegen door delrin oid en een reactiearm. |
#32
|
||||
|
||||
![]() Wat bedoel je precies met een reactiearm? Ik gok op de onderste steun die op de foto`s staat op pagina 1? Dat ben ik namelijk van plan met de Lupo. MK1 steunen links en rechts en dan onder in het midden een kantelsteun die met 2 bussen tussen het subframe en het onderblok zit.
Dus wat ik dan zou kunnen doen is links en rechts origineel VW (nieuw uiteraard) en dan een reactiearm met PU bussen? Ik wil die dan maken van 2 draagarmbussen met een koker er tussen
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#33
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Te dansen in de motorruimte doet ie niet. Maar als je hem goed op toeren brengt ed. dan wil hij echt wel heen en weer kantelen. Maar nogmaals ik gebruik hem voor op de weg. En ben ook niet iemand die 'trapt' in een auto. Dus voor mij is dit goed genoeg. Kan me voorstellen dat het voor jou op het circuit met een zwaardere motor en meer pk's en koppel niet voldoende is.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#34
|
|||
|
|||
![]() Ik heb in m'n Mk1 nu een 16VG60 liggen. De voorste en de achterste rubber heb ik vervangen door een hardere rubbersoort, resultaat het blok beweegt amper met gas geven maar je krijgt er wel meer resonantie en lawaai in je carroserie voor terug.
Aangezien mijn auto nog niet helemaal rijklaar kan ik er nog niet over oordelen wat dit op langere termijn doet en of ik de rubbers terzijnertijd weer vervang door originele.
__________________
VW Golf I GTI '84 16vG60 VW Golf V GTI Limited Edition 240 (nr. 50) |
#35
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Shore is een meeteenheid voor de stijfheid van rubber. je hebt daar weer verschillende in Shore A/B/C (A is zacht rubber en zo oplopend) dit word gemeten met een speciale meetinstrument, het heeft een klein puntje wat je in het rubber moet duwen. Op de wijzerplaat geeftie aan hoeveel indrukking het puntje in het rubber heeft, in Shore. Want hoe stijver het rubber is hoe minder het puntje in het rubber kan duwen. het is een rare meet methode. Er zitten hoge toleranties op vaak van plusminus 5 shore.
__________________
GAAANK is allez Remme is angst ![]() |
#36
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je nog bezig bent maak maar een reactiearm onder de auto. Heb er genoeg gezien waar de vonken van de uitlaat afkwamen tijdens het sprinten ![]() ![]() |
#37
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Je bedoelt een tussen beide draagarmen, die heb ik er tussen zitten.
__________________
VW Golf I GTI '84 16vG60 VW Golf V GTI Limited Edition 240 (nr. 50) |
#38
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Niet helemaal. Een voorbalk met reactieframe naar de achterkant. Foto is genomen tijdens opbouw dus let niet op motor/spuitnevel enz. was alleen om te passen. |
#39
|
||||
|
||||
![]() Steunen van een golf 4 die op de chassisbalk staan zou dat niet wat zijn voor in een golf1? en onder die baksteun ook van een golf 4 pakken.
Dan heb je sterke steunen en toch "soepel" comfort.. |
#40
|
||||
|
||||
![]() Originele steunen van de MK4 zijn me veel te soepel. Maar het was wel eerst mijn bedoeling om dit type steunen te gaan gebruiken, maar dan de verbeterde versies (VF Engineering/Vibra-technics). Maar aangezien deze steunen zo stervensduur zijn en toch redelijk groot, ben ik op zoek gegaan naar andere steunen.
Toen ik op verschillende forums foto`s tegen kwam van motorruimtes van VAG auto`s in de rallysport, viel het mij op dat ze daar ook de MK1 style motorsteunen toepassen. Welliswaar met andere rubbers erin, maar in ieder geval dezelfde constructie. Dit was voor mij de doorslag om de MK1 steunen passend te gaan maken. Als het daar heel blijft, dan blijft het ook wel heel in een Lupo die af en toe eens op het circuit rondknort ![]() Al met al bespaar ik mijzelf hierdoor zo`n 450 euro tov bijvoorbeeld de 1.8T steunen van VF Engineering én de steunen zijn minder lomp én het passend maken van deze steunen is minder werk.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |