Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-03-2011, 22:47
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default klepstoters

De klepstoters van m'n Golf MK2 RP moeten vervangen.
Nou hoorde ik dat de pakkingen dan ook vervangen moeten worden?
Is er nog meer wat dan aan vervanging toe is?
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #2  
Old 26-03-2011, 22:53
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Klepseals en kleppendekselpakking lijkt mij.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 26-03-2011, 22:54
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

klepdekselpakking en nokkenas keerring.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-03-2011, 22:55
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Klepseals/rubbers is niet perse noodzakelijk alleen bij extreem olieverbruik.
Kleppendekselpakking en nokkenaskeerring zou ik wel vervangen.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #5  
Old 26-03-2011, 23:21
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Klepseals/rubbers is niet perse noodzakelijk alleen bij extreem olieverbruik.
Kleppendekselpakking en nokkenaskeerring zou ik wel vervangen.

En ik merk nu dat ie idd ergens olie verbruikt.
Daarom denk ik dus de kleprubbers ook te vervangen.
De kleppendeksel en kop zijn rondom wel droog.

Maar de koppakking kan blijven?
Die is vorig jaar vervangen voor een stalen pakking.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily

Last edited by Madison : 26-03-2011 at 23:26.
Reply With Quote
  #6  
Old 26-03-2011, 23:25
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Madison
En ik merk nu dat ie idd ergens olie verbruikt.
Daarom denk ik dus de kleprubbers ook te vervangen.
De kleppendeksel en kop is rondom gewoon droog.

Maar de koppakking kan blijven?
Die is vorig jaar vervangen.

die kan idd blijven.of je moet in je volgende post ineens merken dat ie ook wat water verbruikt.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-03-2011, 23:26
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
die kan idd blijven.of je moet in je volgende post ineens merken dat ie ook wat water verbruikt.....

Haha,nee,dat probleem ligt gelukkig achter me

Maar ik ga offertes vragen voor dit probleem.
(ik moet echt gek op deze Golf zijn he )
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #8  
Old 27-03-2011, 11:51
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Zou alleen de stoters,kleppendekselpakking en keering vervangen.

Klepseals zijn niet zo heel makkelijk te vervangen met de kop er nog op, meestal doen ze dit met de kop eraf om de klep tegen te houden.
Reply With Quote
  #9  
Old 27-03-2011, 22:17
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Ah,ok.Goede tip!
M'n Golfje staat nu in Haarlem voor laswerk en APK.
Daarna ff kijken wanneer er tijd voor klepstoters is...
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #10  
Old 27-03-2011, 22:23
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Zou alleen de stoters,kleppendekselpakking en keering vervangen.

Klepseals zijn niet zo heel makkelijk te vervangen met de kop er nog op, meestal doen ze dit met de kop eraf om de klep tegen te houden.


Klepseals vervangen kan best met de kop er nog op.
Gewoon de cilinders op luchtdruk zetten zodat de kleppen niet naar beneden zakken.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #11  
Old 27-03-2011, 23:11
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Is er hier iemand die dat zou kunnen doen misschien?
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum