![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ja en dan zit je met een probleem, er is een pakking die niet meer leverbaar is, het is de pakking die achter de aluminium ring zit die weer tussen de cilinderkop en ontsteking zit.
En wat doe je dan.... Juist ja! Dan maak je hem zelf. Beetje handigheid is niet verkeerd dan, beetje aftekenen en knippen en snijden en klaar is Ron weer. Hier de foto. Nu nog wachten op de drie nieuwe inbussen die ik origineel besteld heb om de ring te kunnen monteren aangezien de andere dul waren. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Ziet er allemaal netjes uit Ron!
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
|||
|
|||
![]() very nice allemaal Don ! Kan ik mijn blokje ook dumpen bij je voor op te bouwen
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zeker kan dat Aad
![]() ![]() Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Handig he dat papier
![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
nog geen mail gezien ![]() |
|
||||
|
||||
![]() lekker bezig man! nice
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
![]() Net terug van een heerlijk etentje met mijn vriendin, en daarna nog even bij Edwin langs geweest, en aangezien ik vanmorgen nog even snel wat pakkingen en boutjes ben gaan ophalen, kriebelde het toch weer een beetje en heb ik nog snel even een paar pakkingen,keerringen en de ontsteking en de oliepomp geplaatst. Het is nu wachten op nog enkele onderdelen waaronder de distributie riem en waterpomp en de klep en carterpan pakking en de pakking van het thermostaathuis. Als ik die heb kan de motor eigenlijk weer terug in de auto, en is het al bij al nog redelijk snel gegaan.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Zo net even met Edwin de waterpomp en distributieriem besteld, dus die zullen hoogstwaarschijnlijk wel woensdag wel binnenkomen.
Edwin bedankt, kan ik tenminste weer verder. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Foto's Ronnie, foto's!
![]()
|
||||
|
||||
![]() Zo net klaar met flink wat werk, Ik heb de versnellingsbak schoongemaakt deze is nu aan het drogen en kan dus in kleur gezet worden, wel nog even nieuwe lak gaan halen maar dat komt wel goed. Hij wordt Mat zwart net als het onderblok.
Ook heb ik diverse steunen gespoten en de dynamo en starmotor al een kleur gegeven. Aangezien Edwin vond dat ik het gedeelte van de olie pomp ook moest spuiten heb ik dat ook maar gedaan. Hier dan een tweetal foto's. Nu nog wachten op een paar pakkingen en nieuwe inlaat rubbers, en ik moet nog even een steun maken zodat de carb's steviger vast zitten en niet meer bewegen en zo de rubbers niet meer scheuren. Het gaat allemaal nog redelijk rap. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Heel dik man!!
|
||||
|
||||
![]() Dank je Chris..
|
||||
|
||||
![]() ziet er goed uit idd! en schiet ook lekker op
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja het moet ook niet te lang duren, ben een beetje uit gefietst.. ![]() Gr Ronnie
|
|||
|
|||
![]() Mooi !!!
Ziet er zeer netjes uit ! Werkt toch makkelijk eh, zo'n motorsteun :-)
|
||||
|
||||
![]() Erg netjes en vlot allemaal!
Is er nog iets gedaan met het bolletje van de carterontluchting? Daar wil nog wel eens wat rotzooi ophopen. (Het kleppendeksel zit er nu verkeerd om op, maar daar kom je bij het vastzetten ook snel genoeg achter ![]() |
|
||||
|
||||
![]() @VAGKonzept: Ja zo'n motorsteun is perfect hier hebben al meerdere motoren aan gehangen hahaha, werkt echt super.
@Bas: Ja dat die klepdeksel verkeerd ligt dat kan is alleen puur voor de foto's hij is ook nog gewoon los en moet nog een pakking onder. En het onderblok is volledig chemisch gereinigd en gespoeld door Donkers Motoren Revisie in Heerlen, die spoelen alles voor dat ze ergens aan gaan werken. Dus alle oliekanalen zijn weer vrij van rotzooi en rommel. Maar bedankt voor de tip! Gr Ronnie
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() Last edited by De Limburger : 05-04-2011 at 12:05. |
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Kreeg net een belletje van mijn Duitse Post adres, Der FunkyF De burgemeester van Schalbrüch in Duitsland
![]() Gein probleem was het antwoord en binnen een paar minuten reizen vanuit het verre Duitsland was hij bij mij. Pakketje open en dat was een nieuwe waterpomp en distributieriem. Meteen maar even gemonteerd incl de achterplaat van de distributiekap en de buitenkap. Dus dat is ook weer klaar. Ook maar even een foto gemaakt van de startmotor en het afgedraaide vliegwiel. Voor de fotogeile mensen. Hier dan de foto's en Frank bedankt hé!! Nice alles nieuw. En gemonteerd ook het zwarte tandwiel zichtbaar is toch mooier als zo'n roestig stuk metaal. Met de achterplaat ook gecoat en zichtbaar nu. Poppetje gezien kastje weer dicht. Kapje van de ontsteking ook mooi gespoten, want dat zag er ook niet meer uit. Achterkant blok. Vliegwiel voorkant. Vliegwiel achterkant. Startmotor ook in kleur. De versnellingsbak word mooi matzwart zodat dat dadelijk een geheel vormt met het onderblok. Gr Ronnie