Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-05-2011, 19:34
Supernova1981's Avatar
Supernova1981 Supernova1981 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 172
Default Ruitenvloeistofmotor en ruitenwissers spontaan aan

Hoe komt dat Ben niet echt technisch btw. Als ik de auto koud start gaan de ruitenwissers en ruitensvloeistof(motortje) spontaan aan.
__________________
Laat me met roest!
Reply With Quote
  #2  
Old 24-05-2011, 21:15
Howlowcanyougo's Avatar
Howlowcanyougo Howlowcanyougo is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 58
Default

Misschien kortsluiting in je schakelaar?
Lijkt me de enige manier dat deze twee tegelijk bediend worden toch?
__________________
Oldtimer MKII diesel aan het opknappen.
Reply With Quote
  #3  
Old 24-05-2011, 21:36
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Heb hetzelfde gehad, Je moet de hele stuur schakelaar hiervoor uit elkaar halen. Daar zit een klein zwart pinnetje, waar de hendel als het ware op rust. En deze is dan versleten en of afgebroken. En dus maakt hij constant contact in de stuur schakelaar.

Heb het toen opgelost. D.m.v een stuk plastic met loctite er tussen te plakken. Zodat de hendel weer van de contacten los komt. En alleen contact maakt als jij aan de hendel trekt.

Heb er jammer genoeg geen foto's van
Reply With Quote
  #4  
Old 25-05-2011, 09:10
boerher boerher is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 240
Default

Het kan ook zijn dat bij je zekering kast vocht is gekomen en het relais gecondenseerd is.
Succes
Reply With Quote
  #5  
Old 25-05-2011, 10:00
daan1974's Avatar
daan1974 daan1974 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 34
Default

Quote:
Originally Posted by Gino89
Heb hetzelfde gehad, Je moet de hele stuur schakelaar hiervoor uit elkaar halen. Daar zit een klein zwart pinnetje, waar de hendel als het ware op rust. En deze is dan versleten en of afgebroken. En dus maakt hij constant contact in de stuur schakelaar.

Heb het toen opgelost. D.m.v een stuk plastic met loctite er tussen te plakken. Zodat de hendel weer van de contacten los komt. En alleen contact maakt als jij aan de hendel trekt.

Heb er jammer genoeg geen foto's van



jep heb ik ook gehad ,dit was toen ook het probleen .
__________________
op de laptop daan1974

vw mk2 1.8 8v gu weber replacement 86, origneel nl

touran 2007 tdi
Reply With Quote
  #6  
Old 25-05-2011, 10:26
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Ik zou idd eerst het relais eens bekijken. En zekeringkast kan ook.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-05-2011, 10:01
Supernova1981's Avatar
Supernova1981 Supernova1981 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 172
Default

Zoals al gepost, ben ik technisch beetje een doetje. Hoe kan ik het beste de stuurschakelaar loshalen? Dit is toch waar we het over hebben? http://fotos.marktplaats.com/kopen/...6x6tIxDuQ==.jpg

Nogmaals dank voor de reacties!
__________________
Laat me met roest!
Reply With Quote
  #8  
Old 26-05-2011, 13:17
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

jep, dat is je stuurschakelaar Maar zou zoals vermeld eerst even het relais proberen, die steek je zo in je zekeringskast Haal er een van de sloop uit een golf mk3, relais nr 99 dan heb je meteen traploos regelbare interval . Laatst nog een opgehaald voor het schokkende bedrag van 2 euro
Reply With Quote
  #9  
Old 26-05-2011, 13:23
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Stuurhendels vervangen:
- Accupool los/goeie zekeringen eruit halen;
- Stuur exact recht zetten of de stand markeren, en niet op stuurslot zetten;
- Claxon loshalen en plaat verwijderen;
- Moer stuur losdraaien (dop 24 denk ik, stuur zelf niet verdraaien/vastzetten - ik kreeg hem zo los);
- Stuur afnemen;
- Kapjes onder en boven stuur verwijderen;
- Boutjes van de hendels losdraaien;
- Hendels uit elkaar en uit de multistekkers trekken;
- Alles in omgekeerde volgorde terugzetten, let op dat je je bij het vastdraaien niet op het stuur zelf gaat afzetten, anders komt hij scheef te staan. Moet met 40 Nm vast dacht ik.

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum