Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 19-09-2011, 19:06
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Het past niet zo makkelijk er moet een andere pas plaat worden gemonteerd.
En een sb pomp is volgens mij beter.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #22  
Old 19-09-2011, 19:13
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,682
Default

Mwa er moet in de toekomst toch een iets lompere versie op komen ivm pk winst dus daar maak ik me even niet zo druk meer over.

Heb nog even zitten lezen hier over leidingen bij diesels en volgens mij ligt het gewoon aan de te dunne leidingen en geen opvoerpomp in de tank...

Dus, opvoerpomp in de tank en 8mm aanvoer leiding, en dan moet ie het toch wel doen
Reply With Quote
  #23  
Old 19-09-2011, 19:49
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Een diesel heeft nooit een opvoerpomp in de tank.
Je kan er wel een plaatsen maar ik denk niet dat het nut heeft qwa pk winst.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #24  
Old 19-09-2011, 21:12
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,682
Default

Klopt, maar een diesel heeft wel de aansluiting voor de leidingen onderop zitten ipv bovenin bij de vlotter waar die het nu vandaan moet halen

En ik ga er wel pk winst mee behalen; hij gaat het er van doen
Reply With Quote
  #25  
Old 20-09-2011, 16:42
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Bij een mk2 diesel zit hij ook gewoon op de tank aangesloten.
Maar als hij het met de pomp doet is het toch ook goed.
Alleen moet je even kijken of hij ze hoeveelheid retour wel kwijt kan.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #26  
Old 20-09-2011, 16:45
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Had je trouwens wel de opvoer pomp uit je tank gehaald toen je hem starte?
Anders houd de pomp natuurlijk alle diesel tegen.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #27  
Old 21-09-2011, 23:08
Dr.Golf's Avatar
Dr.Golf Dr.Golf is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,307
Default

zitten alle vacuum slangetjes wel goed,
heb hier zelf ook slechte ervaringen mee
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000
Reply With Quote
  #28  
Old 22-09-2011, 10:01
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Tis een diesel Mario...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #29  
Old 22-09-2011, 10:03
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Quote:
Originally Posted by patjetta
Had je trouwens wel de opvoer pomp uit je tank gehaald toen je hem starte?
Anders houd de pomp natuurlijk alle diesel tegen.


Da's een goeie?!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #30  
Old 22-09-2011, 11:21
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,682
Default

er zit geen pomp in de tank, het was hiervoor gewoon een carburateur motor...
Reply With Quote
  #31  
Old 22-09-2011, 11:29
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

oke dat had ik kunnen weten.
Ik denk dat je gewoon te dunne slangen hebt.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #32  
Old 22-09-2011, 13:39
Jerome Jerome is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 285
Default

Ik vind dit toch wel vreemd. Ik ben (half half) bezig met een vergelijkbare ombouw (Jetta 1.5automaat naar 1.6TD (JR) handgeschakeld). Het blok ligt er bij mij in, en loopt stationair goed op de benzineleiding. Reageert ook goed op gas geven (in de vrij dan, ik heb hem nog niet in rijdbare staat).
Hier op het forum zijn er toch ook meer die een dergelijke ombouw gedaan hebben op de orginele leidingen (Zollie (?) bijvoorbeeld, heeft volgens mij meerdere Passat's 32b diesel ombouwen gedaan).
Ik ben verder wel benieuwd of de opvoerpomp en 8mm leidingen de oplossing bieden.

Succes verder!
Reply With Quote
  #33  
Old 22-09-2011, 16:18
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Had niet eerder iemand van het forum ook zoiets gehad? Had die niet de retour en toevoer verkeerd aangesloten? Dus dat de brandstofpomp op de motor z`n diesel via de retour uit de tank trok?
Reply With Quote
  #34  
Old 22-09-2011, 17:10
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Ik heb deze ombouw ook eens gedaan, hiero ook geen problemen met de 6mm leidingen!

Maar dat was een CR diesel, hij krijgt gewoon te weinig diesel als ik de klachten zo lees!

Is er een d-riem vervangen? Of wat met de pomp gedaan?

Wat gebeurt er als je dikkere slangen monteert naar een jerrycan met diesel?

Btw, ik zou ook een origineel luchtfilter monteren.
Krijgt te veel warme lucht zo, en maar niet te spreken over zand!
Reply With Quote
  #35  
Old 22-09-2011, 17:42
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,682
Default

Probleem is volgens mij opgelost na het plaatsen van een opvoerpomp in de tank, en de eerste meters zijn ook gereden
Ik ga er nog wel een dikkere leiding onder leggen, just in case.

Het vreemde is dat ie het met de leidingen in een jerrycan ook niet deed...

Filter vind ik wel prima hoor, heb toch geen origineel filter liggen
Reply With Quote
  #36  
Old 22-09-2011, 17:51
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Het is geen filter joh, maar een zandhapper!

Maar goed dat hij draait, 8mm leiding kan je zo bestellen bij de dealer.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum