![]() |
|
|||
|
|||
![]() Heren en dames ,
ik zal mijn project ook maar eens wereldkundig maken . Na de aanschaf van mijn 94'er Corrado 2.0 8V op een executiorale belasting verkoop lang getwijfeld over wat ik er mee ging doen . Of netjes maken en een project starten of doorstoten was de vraag . Nu heb ik ergens een gigantisch zwak voor een Corrado maar 2 projectauto's is ook een beetje veel . Dit krijg ik ook niet verantwoord bij mijn vrouwtje . Nu ben ik al wel begonnen om de Corrado netjes te maken en hij staat momenteel bij de spuiterij . Er zat een fikse deuk in het rechter achterscherm en de dorpel linksachter was ook naar binnen gedrukt door een paaltje o.i.d. . Bij het eruittrekken van de deuk in de dorpel kwamen we tot de vervelende ontdekking dat er een flinke roestschade onder de deuk zat . Nu hebben ze bij de spuiterij de dorpel gedeeltelijk verwijdert en er een nieuw stuk voor gemaakt met de hand ![]() Nu zijn de deuken eruit en staat de Corrado bijna klaar voor een verse laag primer . Alle hoekjes , kiertjes en gaatjes zijn roestvrij gemaakt . Ik was zojuist even voor de zaak bij de spuiterij om een busje op te halen en heb even met mijn blackberry snel een spyshot geschoten . ![]() Verdere plannen : * Volledige respray in de originele kleur * Schroefsetje monteren * Originele VW Castalet 15 inch wielen laten verdichten * 195-45R15 bandjes monteren * 1.8t 180pk inbouwen Ik zal zeer snel eens foto's schieten en posten ![]() Last edited by passatgt16vg60 : 17-03-2012 at 20:49. |
|
||||
|
||||
![]() Hé Olaf, plannen klinken goed! Welke kleur wordt hy weer of is dat geheim?
Laat je my nog ff weten of t goed is gegaan by de bank ![]() Gr Pim
|
||||
|
||||
![]() Klinkt zeker goed
![]() ( weet je dat van die banden wel zeker ? ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Ik zou met 180 pk ook andere banden monteren inderdaad.
|
|||
|
|||
![]() Sorry heren ,
in mijn enthousiasme niet de juiste bandenmaat getypt ![]() Moet worden 195-45R15 ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dat zullen de bandjes fyner vinden met 180 pk
![]()
|
|||
|
|||
![]() Heren ,
gisteren tussendoor even tijd gehad om wat betere foto's te schieten van mijn Corrado . De bumpers zijn al gefillerd , tussen geschuurd en hangen momenteel in de grondverf te wachten op de definitieve kleur . De carrosserie gaat komende maandag in de grondlak en zal uiteindelijk vrijdag als volledig gespoten corrado rijdend mee naar huis gaan . Genoeg gel*ld , hier zijn wat spy-shots : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() heerlijk word dit gewoon weer een strakke cor
|
|
|||
|
|||
![]() @ Micha ,
dat was wel de bedoeling ![]() Ik heb onze carrosseriemannen gevraagd de auto qua lak en strakheid van de body op een zo hoog mogelijk niveau af te werken . Daarbij heb ik duidelijk aangegeven dat deze Corrado meer dan meetingwaardig moet zijn . De schroefset is binnen en ligt op mijn kantoor te wachten op montage ![]() Ik heb een 1.8T 180pk blok uit een Skoda aangeschaft , d.w.z. ik heb aanbetaald en ga dit blok komende week ophalen . De downipe heb ik op Ebay gekocht en is een aftermarket vervangings exemplaar passend voor een 2000'er Seat Ibiza Cupra . Ik heb voor dit exemplaar downpipe gekozen omdat deze : * redelijk kostengunstig te koop zijn * dit type Ibiza gebruik maakt van een Golf 3 bodemgroep en hierdoor dus 1 op 1 passend op de Corrado is . * het feit dat ik een katalysator nodig heb bij het omkeuren omdat mijn Corrado van 1994 is . Nadat de 1.8T op kenteken staat zal ik de katalysator demontabel maken middels flensen met pakkingen . Het is dan makkelijk om bijv. voor een APK de katalysator te monteren. Nu nog op zoek naar een dikke set wielen . Ik heb een dikke set op het oog , maar deze gaat € 100,- tot € 150,- boven mijn zelf gestelde budget . Last edited by passatgt16vg60 : 09-10-2011 at 10:19. |
|
||||
|
||||
![]() Gaaf project! Ben benieuwd hoe het totaal plaatje gaat worden.
Ik heb nog wel een leuk setje velgen voor je. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Zo weer even een korte update qua parts .
Ik heb een digifant set gekocht passend voor 1.8t . Nu weet ik dat de meningen hierover verdeeld zijn maar ik wil het toch graag proberen . Vooral voor de prijs wat ik ervoor betaald heb is het een super complete set . De auto waar deze set uit komt liep erg netjes en met voldoende vermogen . Plaatjes voor de liefhebbers : ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Heren ,
Zo wederom even een kleine update ! Door ziekte is het spuiten van mijn Corrado wat verlaat . Nu komende vrijdag is hij wel klaar en staat momenteel in de grondlak te wachten op zijn definitieve kleur ! ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() gaaf project! en de plannen klinken goed
dit wordt er een om te gaan volgen. ![]() een vraagje ![]() mvg
|
|||
|
|||
![]() @ VwGolfMK2VW ,
de spoiler is er wel degelijk af ! De foto vertekend denk ik door de lichte kleur van de grondlak ! Ik zou wel dom zijn om de spoiler er op te laten zitten . De carosserriemannen worden helemaal gek van mij ![]() Hij moet super strak worden . |
|
|||
|
|||
![]() Btw ,
nog vergeten te posten dat de wielen ook binnen zijn ![]() ![]() met Nankang 185-35ZR17 ![]() |
|
||||
|
||||
![]() damn dat word een dikke kar......
|
||||
|
||||
![]() Hé Olaf, had je t Digifant spul nog binnen gekregen? Geen mail meer gehad nl...
Wordt al wat zo zeg, je nieuwe velgen zyn ook mooi!
|
|||
|
|||
![]() Pim ,
spullen zijn idd wel aangekomen maar er was niemand thuis . Vanaf morgen kan ik het ophalen op het postkantoor ![]() |
|
|||
|
|||
![]() dik project hoor!! maar waarom een 20vt op digifant? zal best wel goed lopen, maar optimaal is dit echt niet. oude techniek op een moderne motor. een orginele ecu aan de praat krijgen is goed tedoen in een corrado. succes verder met je project het blijven dikke auto s die corrado s.
|
|
|||
|
|||
![]() @ Pewi Vwteam ,
m.b.t. de 20VT op digifant schreef ik hierboven ook al dat er waarschijnlijk een aantal mensen zijn die het daar niet mee eens zijn . Ik wil het graag proberen met deze set omdat ik deze voor een prikje compleet heb kunnen kopen . De stekkers dien ik alleen in de zekeringkast te pluggen en de rest van de stekkers in de motorruimte is gelabeld . Mocht het na een tijd niks zijn of totaal niet bevallen kan ik altijd nog omsteken naar een originele kabelboom . |