![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nu een G60 voor- en achterbumper in mijn schuur hangen, wacht nog op de tijd om ze goed op te gaan knappen! Alleen, ze moeten op mijn Golf Mk.2 uit '91, moet ik dan de zwarte kunststof randen bij de wielkasten vervangen, of zijn die goed genoeg om aan te sluiten op de G60 bumpers?
En zijn er ook G60 'sideskirts' ? Groeten Wouter |
|
||||
|
||||
![]() Er zijn G60 wielranden, ja. Deze zijn breder dan de normale wielranden. Daarbij ook redelijk zeldzaam en met een aardig kosten plaatje.
Maar, G60 bumpers zijn niet alleen voor een G60. Ze zitten ook op een gewone GTI, of zelfs een GL uitvoering. De GTI's hebben wielranden net zoals de G60, alleen smaller. De GL wielranden eigenlijk gewoon hetzelfde als ieder ander normale wiellijst. Het verschil zit 'm hier in de hoogte(/diepte) bij de bumper. GTI heeft een lagere onderlip dan een GL. De wielranden sluiten hier dus ook op aan.
|
|||
|
|||
![]() Heb je nu dunne bumpers erop ?
Let dan wel erop dat de beugeltjes anders zijn in de zijschermen waar de bumper omheen schuift. |
|
||||
|
||||
![]() Ik zal morgen wel eens foto's plaatsen van de huidige situatie, is misschien wat handiger praten.
|
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() Het gaat wel passen maar het zal nooit zo mooi staan als een complete G60 set met wielranden en skirts.
|
|
||||
|
||||
![]() Waarom niet? De basis van de wiellijsten is hetzelfde als bijvoorbeeld bij een GL.
Zie hier een GL: ![]() ![]() Nu heeft deze maar halve wiellijsten, maar de pasvorm is hetzelfde als de volledige zoals Wouter ze heeft. Zolang je maar originele bumpers hebt, kun je het goed passend krijgen. Imitatie is gewoonweg bagger als je 't mij vraagt.
|
||||
|
||||
![]() heb op mijn vorige golf ook deze wiellijsten in combinatie met dikke bumpers gehad
![]() vond t echt niet verkeerd uitzien.
|
||||
|
||||
![]() Ziet er inderdaad netjes uit! Bumper die ik heb gekocht zijn inderdaad origineel, dus dat zit wel goed dan. Heb ze nog niet op mijn auto gezet, omdat ik ze eerst flink aan moest pakken, vandaar dat ik het even vroeg.
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het staat niet verkeerd maar IK vind een complete originele set vele malen beter staan en das maar een mening ![]() Het is voor mij persoonlijk: of een complete originele set of de smalle bumpers. ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dat jij liever een GTI/G60 pakket ziet, kunnen wij niks aan doen
![]() De vraag van Wouter was of het past, en ja, dat doet het! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik vraag me eigenlijk af of dat wat er nu op zit niet al van een G60 is. Ik heb mijn G60 voorbumper even door de auto gehouden, de onderlip die onder mijn auto zit, is net zo laag als de onderlip die aan de G60 bumper zit, dus verder komt mijn auto niet lager.
Als het zo past, dan is dat mooi. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Iemand een foto van een MK2 met brede G60 lijsten in combinatie met smalle bumpers? Of staat dat niet?
|
|
||||
|
||||
![]() Meen aan de foto's te zien dat je een dun lipje er onder hebt zitten, dan zou t dus betekenen dat je een GL lipje hebt, die past idd aardig op je huidige wielkast randen
Een GTI (of G60) lip is lager en dan moet je de voorste wielkast randen ook veranderen ( en tevens ook je zijlijsten op je deuren en achterpanelen want die je nu hebt zijn van het brede model en moeten dan smaller worden) Hopelijk een beetje duidelijkheid zo voor je, hieronder nog mijn voorbeeld van een GTi lip icm de dunne zijlijsten en skirts ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik bump mijn eigen topic nog even, want heb toch nog een vraagje.
Ik ben momenteel bezig met het opknappen van mijn G60 bumpers zodat ze op mn Golf kunnen, maar ik loop een beetje vast. Hoe moet ik bijvoorbeeld die zwarte rand waar de knipperlichten inzitten gaan aanpakken? Dat is de 'originele' bumper zeg maar, kan ik deze bijvoorbeeld gewoon matzwart spuiten? Of wat is aan te raden?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je hebt daar speciale bumpersprays voor; die maken je bumper weer netjes zwart. Je kun het ook met een föhn of verfbrander doen; werkt ook prima. |
|
||||
|
||||
![]() Oké, maar dat werkt dus ook als ik de bumper zelf ga schuren en eventueel plamuren? Zitten namelijk ook wat krassen en deuken in, dus dat moet ik wel eerst wegwerken.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan wordt het een ander verhaal. Dan moet je ook weer zien dat je die kunststof structuur terug krijgt. Kun je niet beter een andere/nieuwe bumper kopen? Ik heb nog een nieuwe G60 voorbumper liggen. Mag voor 60 euro weg. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb de bumpers juist goedkoop kunnen kopen, moest alleen nog wel het één en ander aan gebeuren. Kan ik anders het bumpergedeelte niet met een roller doen? Of eerst helemaal schuren, dan is de bumper ook helemaal glad.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Een roller lijkt me niet echt mooi resultaat opleveren. Dan zou ik het gewoon afplakken en spuiten. Het is maar net wat je wilt; glad (clean look) of met structuur (origineel look). Volgens mij heb je ook spul om die kunststof structuur terug te krijgen. |