![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Oke, morgen is ff vagcom aansluiten, mijn golf rolt op 165/50/R15 welke wat getrokken staan dus de jouwe zou in principe harder moeten lopen, of je hebt misschien een andere bak eronder hangen.
|
|||
|
|||
![]() met 165 50 15 heb je ook een km afwijking
dat kan je hier berekenen http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
|
||||
|
||||
![]() ik heb een 02a cyp bak eronder zitten
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Volgens mij heb ik dezelfde, als ik de KM-afwijking check vergeleken met golf 3 orginele velgen heb ik met mijn 165/50/r15 een afwijking van -5% (geeft minder aan dan werkelijk is). En met jou velgen geeft hij zo goed als precies dezelfde waarde als orginele velgen, (-0,42%).
|
||||
|
||||
![]() Oke,raar dat mijne dan niet zo hard gaat. Ik merk wel dat die af en toe veel feller is. Toen de ombouw net gedaan was heb ik wel eens 200 op de teller gereden, de laatste tijd gaat die naar 180 maar daar blijft het dan bij.
|
|
||||
|
||||
![]() Ik hoef voor de apk alleen nog het remlicht te maken, want ik ga morgen een setje winterbanden op seat lichtmetaal halen bij Erikvanbilsen. Als de schade met de verzekering is afgehandeld ga ik beginnen met de buitenkant van de auto, dus nieuwe schermen, bumpers en een nieuwe laklaag. Zodat ik komende zomer wat meetings kan afgaan
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
geeft MEER aan dan werkelijk.zo kom jij ook aan die 210 ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Volgens het rekenprogramma niet of lees ik het verkeerd: Standaard Snelheid (op de teller) 50 km/u 70 km/u 90 km/u 120 km/u Nieuwe Snelheid (effectief) 47 km/u 66 km/u 85 km/u 113 km/u
|
||||
|
||||
![]() rekenprogramma of niet,met kleinere wieltjes gaat je teller meer aangeven dan je werkelijk rijd,grotere wielen uiteraard andersom.
|
||||
|
||||
![]() Vanmorgen setje winterbanden op Seat lichtmetaal opgehaald bij Erikvanbilsen
![]() Volgende week hopelijk eindelijk APK erop. |
|
||||
|
||||
![]() En we hebben weer wat gedaan
![]() Nieuwe veerpootlagers gemonteerd, en een juist ECU besteld zodat we ook kunnen gloeien op de koude dagen. Deze laat ik morgen even inleren. Morgen middag ga ik een Eberspacher D4 ophalen oftewel een standkachel ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die fout maakt men vaker dan je denkt...heb al genoeg foto`s gezien van schroefsets met dubbele veerschotels. Hij wordt er alleen niets stugger van hoor....je kan alleen minder laag.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nou ik heb toch ervaren dat die nu minder stug is voor, maar goed het probleem is opgelost. Ook hebben we APK eindelijk, en zijn we begonnen met verschillende las werkzaamheden aan het plaatwerk onder de schermen, volgende week de reservewielbak nog en de hoekjes. |
|
||||
|
||||
![]() Jammer dat je afbeeldingen het niet meer doen. ben momneteel bezig met een 110pk in een golfje 1, en was wel benieuwd naar hoe jij alleen ingebouwd hebt.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hoe heb je nu je achteruitsproeier pompje aangesloten als ik vragen mag?
|
|
||||
|
||||
![]() Weer eens een update!
Om net zo snel weer stil te komen heb ik gti schijven+blokken gemonteerd. De oude waren massief en die waren al redelijk krom en slecht aan het worden. Dit remt vele malen beter. ![]() Heb lichtmetalen seat velgjes gekocht via et forum met goede winterbandjes, die heb ik de staalborstel eens laten zien en dit is het resultaat. ![]() ![]() Ziet er voor 2 weken mooi uit, nu zijn ze weer helemaal verweerd. ![]() Binnen kort eens kijken voor een leuk zomer setje. Ben er over aan het denken op G60 sebring velgen met 195/50/15 te monteren. Niet opvallend maar toch netjes. Wat denken jullie? Ook zijn er verschillende dingen gelast onder de voorschermen, en wanneer er tijd is word de reservewiel bak gelast. ![]() ![]() Ook hebben we voor de winter nog een standkacheltje ingebouwd, en die heb ik goed kunnen gebruiken. Is snel snel ingebouwd, dus niet netjes. aangezien de auto in het voorjaar opnieuw gespoten word, word die daarna netjes aangesloten. De originele verstuivers waren slecht, en een was zo slecht dat die begon te lekken. Nieuwe verstuivers kosten 550€, En gereviseerde verstuivers met grotere nozzles van Bosio PP764 kosten 325 Euro. Dus de keuze was snel gemaakt. Met deze verstuivers krijg je een vermogen van ongeveer 135 PK, en met een chip erbij moet 150/155 haalbaar zijn. En dan ben ik qua vermogen tevreden, want het moet ook betrouwbaar blijven. |
|
||||
|
||||
![]() al de PP verstuivers erin en gechipt?
|
||||
|
||||
![]() Verstuivers zitten erin, alleen nog chippen maar dat doe ik over een paar maanden.
|
|
||||
|
||||
![]() Dat klinkt goed.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Scheelt het vermogen met de andere verstuivers of is het een roetmachine geworden :p gave velgen troueens! Zouden wel nog mooier staan met getrokken banden