![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over Caddy 1. Ik kan van een kennis een caddy 1 kopen diesel uit het jaar 1986 maar helaas staat deze al een paar jaar stil en de buitenkant is er slecht aan toe en de motor heeft ook al iets van 300.000 km. Nu zag ik een aantal goede caddy's te koop staan in het buitenland van het bouwjaar 1987 of nieuwer (wel het oude type). Nu is mijn vraag kan ik van een 1986 auto het kenteken over zetten en zo alles over te zetten op een goede caddy van 1987 over nieuwer? Of bijvoorbeeld de motor en koets over zetten op die van 1986? Heeft een caddy pickup een frame? waar je alles op kunt bouwen? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? MVG, Mark |
#2
|
||||
|
||||
![]() Je kan het chassisnummer overlassen. Illegaal as hell. Maar het kan.
Anders is er niet heel veel over te zetten buiten het plaatwerk en de motor. Caddys hebben geen frame.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor je reactie, haha dat zou wel een goede oplossing zijn inderdaad.
Lassen lukt mij wel aardig goed.. dus dat moet geen probleem zijn. Weet je misschien ook waar het frame nummer is ingeslagen? |
#4
|
||||
|
||||
![]() In de paravaan, tussen de ventilatiemotor en de ruitenwissermotor zeg maar. Maar als je daar ooit mee gepakt word krijg je een klein vierkant pakketje van de politie terug.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Dat heet toch omkatten? Op het caddy forum wordt er ook wel is over gesproken inderdaad. Zou er zelf niet aan beginnen...
Dan maar iets meer werk en de motor swappen ofzo. Rijd je in ieder geval met een gerust hart. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Hmm dat zou ook zonde zijn van de auto en het geld. Dan moet ik nog maar even zien wat ik ga doen.. of ik die auto wel koop.
In ieder geval bedankt voor je reacties!! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ja was er al even naar aan het zoeken, ind dan rij je niet met een gerust hart als je bijvoorbeeld een ongeluk krijgt en problemen krijg met de verzekering ben je helemaal de sjaak.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() jammer dat die caddy's geen frame hebben waardoor je zo de auto over kunt zetten.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Als je het goed doet kan er in principe niks verkeerd gaan. als je bijvoorbeeld heel de paravan van de andere erin last. als je het netjes doet valt er eigenlijk niet veel van te zien.
maar de oude caddy opknappen is geen optie?
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik ben niet eentje van het omkatten maar je hebt gelijk een caddy 1 valt in de meeste gevallen altijd tegen wat roest aangaat vooral als je begint te strippen en alle kit begint te verwijderen.maarja als toch een keertje bezig bent doe het dan wel goed . en trouwens de meesten kopen toch een auto voor de hobby nou dan heb je een hobby. ![]() Evert : |
#11
|
|||
|
|||
![]() [QUOTE]Als je het goed doet kan er in principe niks verkeerd gaan. als je bijvoorbeeld heel de paravan van de andere erin last. als je het netjes doet valt er eigenlijk niet veel van te zien.
maar de oude caddy opknappen is geen optie?[QUOTE] Die optie was ik ook al aan het bedenken ![]() ![]() Haha.. dat zou wel een mooie hobby zijn, maar ik ben bang dat die hobby dan heel lang gaat duren:P voordat die af is. |
#12
|
||||
|
||||
![]() [QUOTE=Mark99]
Quote:
paravaan omwisselen is idd de snelste en beste oplossing naar mijn inzicht als je zoiets gaat doen. is eigenlijk niet meer te herkennen dat het gebeurd is als je het netjes doet. maar bedenk wel dat het idd illegal as hell is ![]() de kentekenplaten uitwissele dat zou ik niet doen, komt hij zoiezo niet mee door de keuring want dat controlere ze ![]() en ja lang duren, ligt eraan hoeveel tijd je erin steekt in de week he ![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 Last edited by peerke112 : 09-01-2012 at 18:44. |
#13
|
|||
|
|||
![]() bij ons is een lichte vracht (caddy dus) oldtimer vanaf 30 jaar
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Nou bij ons op bedrijf kijkt niemand bij apk naar chasisnummer en met ons vele bedrijven niet. Waarschijnlijk omdat we de mensen te veel vertrouwen. Ook al is het niet goed dat we het niet doen ik zou dan de gok wagen om em ergens te keuren met andere kenteken platen. Trouwens er zijn ook bedrijven die gewoon afmelden en keurmeester omkopen/bedreigen als er een steekproef is.
__________________
Vw golf 4 '02 Vw Caddylek '83 Get ready for the AfterMotherfucker |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja maarja elke keer als je hem laat keuren zit je ermee. en als je een ongeluk maakt met die kentekenplate ben je wel de sjaak ![]() maar het is verplicht het chassisnummer te controleren bij de keuring. en wat dat bedreigen betreft, heb ik ook al vaker gehoord maarja dat is toch niet normaal meer ![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Amersfoort ook hoor. Gelijk alles afpakken bij zulke lui
__________________
Vw golf 4 '02 Vw Caddylek '83 Get ready for the AfterMotherfucker |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als je er NU aan begint, kun je des te eerder zeggen: Zo'n project is sneller klaar dan je denkt... ![]() En wat is er nou mooier dan een mooie hobby die lang duurt? ![]()
__________________
Caddy MK1 1600D 5bak '85 GOLF MK1 1500LS AUT '79 http://img10.hostingpics.net/pics/4...janteavatar.gif |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hobby's duren soms lang ![]() ![]() ![]() het feit is wel bij zo een lange werken dat je de werken die je eerste gedaan hebt niet meer zo mooi vindt en opnieuw doet ( nog meer werk dus ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
een auto opknappen is net zo als een eigen huis je bent nooit klaar ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
inderdaad ![]() ![]() ![]() |