Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 08-01-2012, 21:48
Mark99 Mark99 is offline
Forum Newbee

Default Caddy 1 oldtimer vraag??

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over Caddy 1. Ik kan van een kennis een caddy 1 kopen diesel uit het jaar 1986 maar helaas staat deze al een paar jaar stil en de buitenkant is er slecht aan toe en de motor heeft ook al iets van 300.000 km.

Nu zag ik een aantal goede caddy's te koop staan in het buitenland van het bouwjaar 1987 of nieuwer (wel het oude type). Nu is mijn vraag kan ik van een 1986 auto het kenteken over zetten en zo alles over te zetten op een goede caddy van 1987 over nieuwer?

Of bijvoorbeeld de motor en koets over zetten op die van 1986?
Heeft een caddy pickup een frame? waar je alles op kunt bouwen?
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

MVG, Mark
Reply With Quote
Old 08-01-2012, 21:55
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

Je kan het chassisnummer overlassen. Illegaal as hell. Maar het kan.
Anders is er niet heel veel over te zetten buiten het plaatwerk en de motor. Caddys hebben geen frame.
Old 08-01-2012, 22:14
Mark99 Mark99 is offline
Forum Newbee

Bedankt voor je reactie, haha dat zou wel een goede oplossing zijn inderdaad.
Lassen lukt mij wel aardig goed.. dus dat moet geen probleem zijn.

Weet je misschien ook waar het frame nummer is ingeslagen?
Reply With Quote
Old 08-01-2012, 22:23
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

In de paravaan, tussen de ventilatiemotor en de ruitenwissermotor zeg maar. Maar als je daar ooit mee gepakt word krijg je een klein vierkant pakketje van de politie terug.
Old 08-01-2012, 22:42
Bernhard's Avatar
Bernhard Bernhard is offline
Volksforum Aandeelhouder

Dat heet toch omkatten? Op het caddy forum wordt er ook wel is over gesproken inderdaad. Zou er zelf niet aan beginnen...

Dan maar iets meer werk en de motor swappen ofzo. Rijd je in ieder geval met een gerust hart.
Reply With Quote
Old 08-01-2012, 22:51
Mark99 Mark99 is offline
Forum Newbee

Hmm dat zou ook zonde zijn van de auto en het geld. Dan moet ik nog maar even zien wat ik ga doen.. of ik die auto wel koop.

In ieder geval bedankt voor je reacties!!
Reply With Quote
Old 08-01-2012, 23:09
Mark99 Mark99 is offline
Forum Newbee

Ja was er al even naar aan het zoeken, ind dan rij je niet met een gerust hart als je bijvoorbeeld een ongeluk krijgt en problemen krijg met de verzekering ben je helemaal de sjaak.
Reply With Quote
Old 09-01-2012, 00:34
Mark99 Mark99 is offline
Forum Newbee

jammer dat die caddy's geen frame hebben waardoor je zo de auto over kunt zetten.
Reply With Quote
Old 09-01-2012, 11:33
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular

Als je het goed doet kan er in principe niks verkeerd gaan. als je bijvoorbeeld heel de paravan van de andere erin last. als je het netjes doet valt er eigenlijk niet veel van te zien.
maar de oude caddy opknappen is geen optie?
Old 09-01-2012, 11:57
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by peerke112
maar de oude caddy opknappen is geen optie?

ik ben niet eentje van het omkatten maar je hebt gelijk een caddy 1 valt in de meeste gevallen altijd tegen wat roest aangaat vooral als je begint te strippen en alle kit begint te verwijderen.maarja als toch een keertje bezig bent doe het dan wel goed . en trouwens de meesten kopen toch een auto voor de hobby nou dan heb je een hobby.

Evert :

Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
Old 09-01-2012, 15:38
Mark99 Mark99 is offline
Forum Newbee

[QUOTE]Als je het goed doet kan er in principe niks verkeerd gaan. als je bijvoorbeeld heel de paravan van de andere erin last. als je het netjes doet valt er eigenlijk niet veel van te zien.
maar de oude caddy opknappen is geen optie?[QUOTE]

Die optie was ik ook al aan het bedenken dat zou wel de snelste oplossing zijn.. las je de hele paravan er in.. spuiten.. tectyl er over heen. Ik denk wel dat het de snelste oplossing is. Zat ook al te denken om gewoon de kenteken platen om te wisselen maar dat is denk ik niet zo hele verstandig.

Haha.. dat zou wel een mooie hobby zijn, maar ik ben bang dat die hobby dan heel lang gaat duren:P voordat die af is.
Reply With Quote
Old 09-01-2012, 17:37
peerke112's Avatar
Forum Regular

[QUOTE=Mark99]
Quote:
Als je het goed doet kan er in principe niks verkeerd gaan. als je bijvoorbeeld heel de paravan van de andere erin last. als je het netjes doet valt er eigenlijk niet veel van te zien.
maar de oude caddy opknappen is geen optie?[QUOTE]

Die optie was ik ook al aan het bedenken dat zou wel de snelste oplossing zijn.. las je de hele paravan er in.. spuiten.. tectyl er over heen. Ik denk wel dat het de snelste oplossing is. Zat ook al te denken om gewoon de kenteken platen om te wisselen maar dat is denk ik niet zo hele verstandig.

Haha.. dat zou wel een mooie hobby zijn, maar ik ben bang dat die hobby dan heel lang gaat duren:P voordat die af is.

paravaan omwisselen is idd de snelste en beste oplossing naar mijn inzicht als je zoiets gaat doen. is eigenlijk niet meer te herkennen dat het gebeurd is als je het netjes doet. maar bedenk wel dat het idd illegal as hell is
de kentekenplaten uitwissele dat zou ik niet doen, komt hij zoiezo niet mee door de keuring want dat controlere ze

en ja lang duren, ligt eraan hoeveel tijd je erin steekt in de week he ben zelf ook met het opknappen van een caddy bezig, gaat ook wel heel wat tijd inzitten maarja dat is ook de hobby natuurlijk

Last edited by peerke112 : 09-01-2012 at 18:44.
Reply With Quote
Old 27-01-2012, 19:26
lupobrugge lupobrugge is offline
Forum regular

bij ons is een lichte vracht (caddy dus) oldtimer vanaf 30 jaar
Reply With Quote
Old 28-01-2012, 01:00
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular

Nou bij ons op bedrijf kijkt niemand bij apk naar chasisnummer en met ons vele bedrijven niet. Waarschijnlijk omdat we de mensen te veel vertrouwen. Ook al is het niet goed dat we het niet doen ik zou dan de gok wagen om em ergens te keuren met andere kenteken platen. Trouwens er zijn ook bedrijven die gewoon afmelden en keurmeester omkopen/bedreigen als er een steekproef is.

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
Old 28-01-2012, 16:54
peerke112's Avatar
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by MartijnCR
Nou bij ons op bedrijf kijkt niemand bij apk naar chasisnummer en met ons vele bedrijven niet. Waarschijnlijk omdat we de mensen te veel vertrouwen. Ook al is het niet goed dat we het niet doen ik zou dan de gok wagen om em ergens te keuren met andere kenteken platen. Trouwens er zijn ook bedrijven die gewoon afmelden en keurmeester omkopen/bedreigen als er een steekproef is.

ja maarja elke keer als je hem laat keuren zit je ermee. en als je een ongeluk maakt met die kentekenplate ben je wel de sjaak

maar het is verplicht het chassisnummer te controleren bij de keuring.
en wat dat bedreigen betreft, heb ik ook al vaker gehoord maarja dat is toch niet normaal meer maar gebeurt meestal alleen in grote stede zoals amsterdam en rotterdam
Old 28-01-2012, 17:27
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular

Amersfoort ook hoor. Gelijk alles afpakken bij zulke lui

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
Old 28-01-2012, 18:11
Fasterd Fasterd is offline
VW Enthousiast

Quote:

Als je er NU aan begint, kun je des te eerder zeggen: Zo'n project is sneller klaar dan je denkt...

En wat is er nou mooier dan een mooie hobby die lang duurt?

GOLF MK1 1500LS AUT '79

http://img10.hostingpics.net/pics/4...janteavatar.gif
Reply With Quote
Old 28-01-2012, 19:44
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
ik ben niet eentje van het omkatten maar je hebt gelijk een caddy 1 valt in de meeste gevallen altijd tegen wat roest aangaat vooral als je begint te strippen en alle kit begint te verwijderen.maarja als toch een keertje bezig bent doe het dan wel goed . en trouwens de meesten kopen toch een auto voor de hobby nou dan heb je een hobby.

Evert :

hobby's duren soms lang ben ondertussen van 2007 in bezit van mijn scirocco nu reeds 4 jaar bezig ermee ( met veel ups en down ) maar ooit zal hij af zijn en rijden :p .

het feit is wel bij zo een lange werken dat je de werken die je eerste gedaan hebt niet meer zo mooi vindt en opnieuw doet ( nog meer werk dus )
Reply With Quote
Old 28-01-2012, 20:02
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
hobby's duren soms lang ben ondertussen van 2007 in bezit van mijn scirocco nu reeds 4 jaar bezig ermee ( met veel ups en down ) maar ooit zal hij af zijn en rijden :p .

het feit is wel bij zo een lange werken dat je de werken die je eerste gedaan hebt niet meer zo mooi vindt en opnieuw doet ( nog meer werk dus )

een auto opknappen is net zo als een eigen huis je bent nooit klaar

Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
Old 28-01-2012, 20:17
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
een auto opknappen is net zo als een eigen huis je bent nooit klaar

inderdaad , het feit is een auto blijft leuk .... met je huis kan je niet rijden
Reply With Quote
Reply

Posting Rules