Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Luchtgekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #721  
Old 29-01-2012, 11:24
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Gijs
4 hechtlasjes... lijkt ook niet veel werk



Jij kent de route die ik met het lasapp. af moet leggen zeker niet?
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #722  
Old 11-02-2012, 20:53
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Onder het motto "het moet eerst slechter worden voordat het beter wordt" heb ik nog een stukkie weggeslepen.





Dit is een lastig hoekje om na te maken, ik had nog een stukje bewaard waar helaas de raamrand van weggerot was.
Raamrand erafgeslepen en passen gemaakt.



De raamrand is 90gr. omgezet en dan in een behoorlijk scherpe ronding. Het viel niet mee en het koste me de hele ochtend, maar het is weer gelukt.



Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #723  
Old 13-02-2012, 15:36
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 560
Default

geeft toch altijd weer voldoening als het lukt he
netjes
__________________
Gr. Mark

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold
Reply With Quote
  #724  
Old 13-02-2012, 19:40
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by GolfMania
geeft toch altijd weer voldoening als het lukt he
netjes


Idd. Wanneer ik zoiets gemaakt heb stop ik voor die dag mee, het volgende karweitje zou wel eens tegen kunnen vallen en dan heb ik een k%&#ten weekend.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #725  
Old 15-02-2012, 21:25
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Het begint aardig op elkaar aan te sluiten.





Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #726  
Old 07-03-2012, 21:18
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Nadat ik de voorruit er eens voor gelegd had kwam ik er al snel achter dat de linker hoek niet helemaal sjuust was.

Dus, de slijptol er maar weer in.
Hier ben ik al weer een eind op weg.



Voor de raamhoeken heb ik wat materiaal bij Hooky's besteld, omdat dit nog niet binnen is kon ik dus niet verder.
Just 4 fun maar eens een voorpoot opgezocht.





Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #727  
Old 07-03-2012, 21:24
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

mag ik je adveseren om het paswerk van de koets te doen op een chassis..
Anders kan je straks nog een verassing hebben..
Reply With Quote
  #728  
Old 07-03-2012, 21:37
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by fabbi
mag ik je adveseren om het paswerk van de koets te doen op een chassis..
Anders kan je straks nog een verassing hebben..


De koets staat volledig gemonteerd op een chassis, het chassis is waterpas uitgevuld.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #729  
Old 08-03-2012, 20:42
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

De spullen van Hooky zijn binnen

Om de raamhoeken netjes af te werken heb ik deze rep. delen maar besteld (kost nl. bijna nix)



Terwijl ik daar toch aan het bestellen was, ook meteen maar een setje weberluiken mee laten komen.



Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #730  
Old 10-03-2012, 16:54
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Het hoekie van Hooky zit er in.



Tijd om eens te passen (raam is bij demontage gesneuveld )



Hij was er ook

__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #731  
Old 21-03-2012, 20:32
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

17" is zooo 2011

ff een nieuw onderstelletje gemaakt, nu kan ik hem beter verplaatsen en levelen.



Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #732  
Old 24-03-2012, 19:40
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Tijdens de "Auto Week" shoot bij De Boxer, kreeg mijn auto ook wat aandacht. De eerste foto shoot is een feit





Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #733  
Old 25-03-2012, 00:15
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,361
Send a message via MSN to Gijs
Default

Pff, auto is niet eens af en nu al een fotoshoot..! Wat doe ik verkeerd!?
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #734  
Old 25-03-2012, 09:51
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Gijs
Pff, Wat doe ik verkeerd!?

Wit is niet zo mooi op de plaatjes
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #735  
Old 27-03-2012, 20:11
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 20:53.
Reply With Quote
  #736  
Old 28-03-2012, 20:27
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Sjon
Of te weinig puntlassen uitgeboord misschien?

__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #737  
Old 28-03-2012, 20:28
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Gisteren de laatste (voor mij) bruikbare delen uit de '58er geslepen, het restand hangt nu aan het plafond.

Iemand nog een mooi dak met pijlpinkerstijlen en "grote-kleine" achterruit nodig?









__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #738  
Old 07-04-2012, 20:54
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Gisteren was echt een goede vrijdag, eindelijk weer eens een paar uurtjes door kunnen werken.

Raamhoek links is klaar.




Het ziet er een beetje ruw uit, maar in werkelijkheid is het behoorlijk netjes in model en glad.

Ook het dashboard links is geheel afgelast.


Zowel de raamhoek als de dash/deurstijl naad zijn klaar voor een dun laagje lood.

Toen was het tijd om het binnescherm netjes op de koker aan te laten sluiten. Ook moest het binnenscherm aan de onderkant, vanwege oude (slechte) reparaties, gerepareerd worden.



Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #739  
Old 21-04-2012, 20:43
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Na wat lassen en regelmatig stoppen voor de nodige koeling, was het tijd voor wat "precisie" slijpen.
Met een doorslijpschijf van een mm of 4 haaks op de lassen, kun je precies zien wat je doet en kun je echt alleen de las wegslijpen. Hierna nog wat kloppen en naslijpen met een klein luchttolletje en er is bijna geen lood meer nodig







Kost een paar uurtjes, maar dan mag het ook gezien worden.

Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #740  
Old 22-04-2012, 01:32
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

thanx,ik heb weer wat geleerd....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum