Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-02-2012, 16:24
Spitwesson Spitwesson is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 96
Default Smurrie in olie?

Toen ik mn oliedop eraf draaide kreeg ik deze smurrie:
Klik hier voor de foto
kan me niet voorstellen dat dit hoort? enkele weken geleden was dit nog niet geloof ik, het voelt aan als zalf..

iemand een idee?
__________________
Vroeger: Polo 86c, Golf 3 2.0 8v.
Nu: Seat Leon 1.8 20vT
Reply With Quote
  #2  
Old 19-02-2012, 16:36
Jetta Fireandic's Avatar
Jetta Fireandic Jetta Fireandic is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default

Dat wordt ook wel sludge genoemd.

Komt vaak door veel korte stukjes rijden dat de motor nooit goed warm wordt. Dan komt er condens in de motor.
Eens een flink stuk rijden zou de oplossing moeten zijn.
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily''
Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby''

Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD)
Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD)
Reply With Quote
  #3  
Old 19-02-2012, 18:09
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Jep ff flink stuk rijden in duitsland en vervang je luchtfilter ook gelijk zit ook met die smurrie waarschijnlijk
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 20-02-2012, 19:53
MDO's Avatar
MDO MDO is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 386
Default

Quote:
Originally Posted by Jetta Fireandic
Dat wordt ook wel sludge genoemd.

Komt vaak door veel korte stukjes rijden dat de motor nooit goed warm wordt. Dan komt er condens in de motor.
Eens een flink stuk rijden zou de oplossing moeten zijn.


Klopt, even droogblazen op de snelweg.......
Reply With Quote
  #5  
Old 20-02-2012, 19:57
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Ik hoop voor je dat het gewoon van de condens is.

Dit krijg je ook als je koelwater bij je olie loopt.
Koppakking lek of je oliekoeler die kapot is.
Als je koelwater gewoon op normaal niveau staat hoef je je daar al geen zorgen over te maken natuurlijk.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #6  
Old 21-02-2012, 10:07
Gtsi-R Gtsi-R is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 188
Default

a juist.. is white sludge, water bij de olie door of condens of door je koelvloeistof..

hoop het eerste voor je..

gr roel
__________________
Gtsi-®


Automotive Test Engineer.
Reply With Quote
  #7  
Old 21-02-2012, 15:15
Spitwesson Spitwesson is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 96
Default

Klopt ik had ook gelijk de kvs gecontroleerd, was nog op niveau en schoon gelukkig,

Vroeger werd hij altijd 90 graden, maar sinds de grote beurt blijft hij ook hange op ~78 graden. Alleen bij lang stilstaan wordt hij warmer dan dat, misschien een nieuwe thermostaat?

Luchtfiler is nog schoon trouwens, maar bedankt voor de tips, ik zal m eens op zn falie binnenkort op de snelweg.
__________________
Vroeger: Polo 86c, Golf 3 2.0 8v.
Nu: Seat Leon 1.8 20vT
Reply With Quote
  #8  
Old 21-02-2012, 20:31
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 20:59.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum