Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-03-2012, 13:00
inferno-gwc inferno-gwc is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 433
Default 2 remschakelaars ?

Aan de motor kabelboom van de AFN TDI zitten 2 schakelaars. Zie foto hieronder:

Als ik de linker meet kom ik op de computer uit en dat zou een "Brake Vacuum Vent Valve switch" zijn.
De rechter komt uit op clutch Pedal switch, deze is duidelijk.

Ik heb echter in mijn kabelboom nog een andere switch namenlijk de remlichtschakelaar. Waar zit de linker schakelaar normaal? Naast de remlichtschakelaar op de pedaalbox of anders..?

En is deze persee nodig (ivm ombouw golf 3 motor in golf 2)? En waarvoor dient deze precies?


Reply With Quote
  #2  
Old 18-03-2012, 21:57
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

ja zijn allebei nodig (de remschakelaars), ze controleren elkaar als er 1 schakelaar niet werkt gaat de ecu in noodloop. En is ook nodig voor cruise control.

de linker schakelaar zit boven de andere rem(licht)schakelaar. Ze moeten tegelijk in/uit gaan als ze dat niet doen krijg je ook weer een error.

De cruisecontrol schakelaar is niet per se nodig maar is handig met cruisecontrol dat deze afschakelt.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 18-03-2012, 22:55
inferno-gwc inferno-gwc is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 433
Default

Quote:
Originally Posted by mark89769
ja zijn allebei nodig (de remschakelaars), ze controleren elkaar als er 1 schakelaar niet werkt gaat de ecu in noodloop. En is ook nodig voor cruise control.

de linker schakelaar zit boven de andere rem(licht)schakelaar. Ze moeten tegelijk in/uit gaan als ze dat niet doen krijg je ook weer een error.

De cruisecontrol schakelaar is niet per se nodig maar is handig met cruisecontrol dat deze afschakelt.


Bedankt voor de uitleg. Cruisecontrol heb ik niet, is dat de rechter schakelaar of een andere?
Reply With Quote
  #4  
Old 19-03-2012, 01:31
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Er zitten 3 schakelaars. 2 op het rempedaal en eentje op de koppeling. De 2 van de foto zijn op de eecu aangesloten dacht ik? Een hiervan moet op het koppelingspedaal en eentje op het rempedaal.

Zijn allemaal nodig, ook koppelingsignaal heeft de ecu nodig voor koppelbegrenzing en gewijzigde gasrespons bij ingedrukte koppeling. (sneller)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 19-03-2012, 06:44
inferno-gwc inferno-gwc is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 433
Default

Thanks! De 2 op de foto gaan inderdaad naar de ECU.
Reply With Quote
  #6  
Old 19-03-2012, 19:14
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Zijn allemaal nodig, ook koppelingsignaal heeft de ecu nodig voor koppelbegrenzing en gewijzigde gasrespons bij ingedrukte koppeling. (sneller)


Dus als je de koppeling indrukt, begrenst hij het koppel, maar versneld hij de gasrespons?
Reply With Quote
  #7  
Old 19-03-2012, 23:54
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Ja, probeer het maar eens bij een willekeurige TDI.

Stilstaan, gas geven in de vrij. Daarna hetzelfde doen met de koppeling ingetrapt. Gasrespons is dan een stuk beter.

Bovendien merk je dat het het koppel begrenst wordt na het loslaten van de koppeling. Is maar heel kort, maar merkbaar. Zal een maatregel zijn om de aandrijflijn te sparen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #8  
Old 20-03-2012, 09:47
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Ha, grappig.

Nou, nog maar een steuntje maken dan. Blij dat ik hem er niet afgehaald heb
Reply With Quote
  #9  
Old 20-03-2012, 10:48
inferno-gwc inferno-gwc is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 433
Default

Dus ipv de stekker te monteren en de draadjes met elkaar te verbinden geeft extra power ?
Reply With Quote
  #10  
Old 20-03-2012, 10:59
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ik had beide niet gemonteerd op mijn AFN in Golf 1, ging prima en niet in noodloop...
Reply With Quote
  #11  
Old 20-03-2012, 13:04
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Klopt. Maar de AFN loopt een stuk mooier mét.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 21-03-2012, 10:24
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Hij zit er niet voor niks..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum