![]() |
|
|||
|
|||
![]() Beste mensen
![]() Op het moment rijd ik een BMW 518i E34 op benzine, maar omdat ik tegenwoordig zo'n 1500-2000km per maand rijd, wordt die me 'iets' te duur. Nu ben ik aan het rondkijken voor een belastingvrije Golf 1 of 2, met een dieselmotor. Echter vraag ik me af, of die km's met een Golf een beetje te doen zijn? En daarnaast, wat voor motor, en met welke bak erachter raden jullie me aan? Het moet natuurlijk wel een beetje mee kunnen komen in het verkeer. ![]() Ik heb bijvoorbeeld deze op marktplaats gezien: http://link.marktplaats.nl/546419280 Ik vraag me alleen af, is dat wat zo'n automaatje, en hoe vlot is zoiets nog? Daarnaast zag ik ook deze: http://link.marktplaats.nl/540911571 Dit is dan weer met een handbak. Ook dit leek mij wel wat: http://link.marktplaats.nl/546903119 Maar die moet nog ingevoerd worden. Al met al vind ik het vrij lastig, en hoop ik dat jullie me wat advies kunnen geven. Alvast bedankt, Marijn ![]()
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ook die had ik al gezien ![]() Alleen is 3750euro me wat teveel eerlijk gezegd.
|
||||
|
||||
![]() Toen ik de titel las, dacht ik aan iets van uit de kast komen ofzo
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kun je zelfs daarvoor hier terecht dan ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
is het geld wel waard ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik rijd al jaren in oude Passatjes diesel en turbodiesel.
Natuurlijk komt de turbo iets beter mee met optrekken, maar ik moet zeggen dat de gewone 54pk diesel me absoluut niets tegenvalt. Je gaat er natuurlijk geen sprint mee winnen, maar de snelweg opkomen en inhaalacties zijn lachend en met droge broek uit te voeren ![]() Rijd zelf zo'n 35.000 per jaar en zolang je zelf het onderhoud kan doen is het voor mij de meest gunstige manier van voortbewegen! Koop de automaat maar niet, zorg dat er een 5-bak in zit en je zit geramd (als de motor netjes is)
|
|||
|
|||
![]() Prima te doen. Ik heb vorig jaar elke 120o km per maand gereden met mijn mk1 met 1500 JB op gas. Wel met een 5 bak, maar verveelde me zeker niet
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Oke, nou dat klinkt prima! Waarom raad je precies een 5-bak aan ipv een automaat?
|
|||
|
|||
![]() Een automaat heeft nogal korte verhoudigen en zal dus veel toeren maken. Ik geloof dat een mk1 automaat al 4000 rpm doet bij 120km/h. Een 5 bak (althans het type dat ik heb) doet bij die zelfde snelheid ongeveer 3000 rpm
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ivm het schakelgedrag en de hoge toeren die een automaat draait, veel verbruik dus.
Ik rij zelf overgens ook al 2 1/2 jaar een golf 2 1.6d als daily en dat bevalt gewoon goed. |
|
|||
|
|||
![]() Oke, nou dat is duidelijk!
Is zoiets evt. makkelijk om te bouwen naar handbak?
|
|||
|
|||
![]() Ik rij 800 km per week in m'n 32b td,bevalt mij prima
|
|
|||
|
|||
![]() heb een golf 2 turbodiesel, en moet zeggen dat ik het echt een heerlijke auto vind.
staan al veel km op maar rijd nog steeds als een trein en word veel gebruikt. vooral lange afstanden vind ik hem geweldig, as zaterdag weer een km of 600 op de planning. |
|
|||
|
|||
![]() zie dat je in ouddorp woont, misschien heb je mn golf zelfs weleens zien rijden daar.
mn ouders en broertjes wonen daar ook, ben er zelf ook geboren en getogen en kom er nog regelmatig met de golf |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Oke, maar een turbodiesel heeft wel wat meer vermogen toch? Zijn vrij lastig te vinden ben ik al wel achter. Quote:
Haha, zou zomaar kunnen hoor, ik heb geen idee wat je rijd eerlijk gezegd! ![]()
|
|||
|
|||
![]() ![]() dit is mijn golf,alleen nu zonder stickers boerka en met andere velgen, weet het vermogen niet prcies maar is meer als genoeg en nog zuinig ook. gaat binnenkort in de verkoop maar is nog niet belastingvrij. mn broertje rijd met een donkere astra coupe turbo met antraciete velgen en heel laag, die heb je ongetwijfeld weleens gezien in ouddorp |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zo, dat ziet er goed uit! ![]() Tot nu toe heb ik nog niet echt iets kunnen vinden wat aan mijn eisen voldoet helaas, nog maar even doorzoeken dus!