Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 24-04-2012, 20:17
ronnieboy79 ronnieboy79 is offline
Forum Regular

Default Uitlaat loopt aan...?

Beste forumleden,

Ik heb als ik een bepaald toerental rijd het idee of mijn uitlaat soms ergens tegenaan loopt,het is niet altijd maar echt bij bepaalde toerentallen.
Wat kan dit eventueel zijn?

Mijn andere vraag is hoe je makkelijk te weten komt of je thermostaat kapot is,kun je dit makkelijk zelf testen?Mijn temperatuur meter komt eigenlijk ook nooit in het middden namelijk.
Reply With Quote
Old 24-04-2012, 22:06
Spierings Spierings is offline
No personal life

Uitlaat op de achteras ?? als deze ergens tegen aan zit is dit zo te zien als je onder de auto kijkt.

Thermostaat is makkelijk te controleren, koude motor starten en dan moet de onderste slang van de radiateur koud blijven tot dat de thermostaat open gaat. Wordt de onderste slang toch gewoon warm is de thermostaat kapot.

Gaat de wijzer wel na het midden als je stil staat ??
Reply With Quote
Old 24-04-2012, 22:22
ronnieboy79 ronnieboy79 is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by Spierings
Uitlaat op de achteras ?? als deze ergens tegen aan zit is dit zo te zien als je onder de auto kijkt.

Thermostaat is makkelijk te controleren, koude motor starten en dan moet de onderste slang van de radiateur koud blijven tot dat de thermostaat open gaat. Wordt de onderste slang toch gewoon warm is de thermostaat kapot.

Gaat de wijzer wel na het midden als je stil staat ??

Ik zal eens kijken onder de auto.Het is wel raar dat ik het nooit eerder gehoord heb eigenlijk,volgens mij is het van de laatste tijd.

De wijzer gaat inderdaad wel naar het midden als de auto stilstaat,dit merk ik weleens als ik in de file staat bijvoorbeeld.
Hoe lang duurt het voor de thermostaat open gaat ongeveer?
Reply With Quote
Old 24-04-2012, 22:37
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict

Send a message via MSN to golf2 abuh

bij mij komt de uitlaat ook afentoe tegen de achteras aan ( opgangrubber beetje rot of geknapt) dan bedoel ik de ronde rubber die ter hoogte van je achteras zit).

en als ie wel warm wordt als de motor loopt, denk ik idd dat je thermostaat kapot is. je kan m ook nog testen door m eruit te halen en in kokend water te leggen. maar de manier van # Spierings zegt meestal wel al genoeg..
Reply With Quote
Old 24-04-2012, 22:42
Spierings Spierings is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by ronnieboy79
Hoe lang duurt het voor de thermostaat open gaat ongeveer?

gewoon tijdens het lopen vergelijken met de bovenste slang, deze wordt wel altijd warm.
Als ze vanaf het begin gelijk opwarmen is hij kapot.
Hoe lang het duurt voordat de thermostaat open gaat is lastig te zeggen.

Last edited by Spierings : 25-04-2012 at 11:41.
Reply With Quote
Old 25-04-2012, 08:32
Nels Nels is offline
Forum Regular

de meeste thermostaten gaan open rond de 90 graden dat is de ideale temp voor je auto. als je hem in kokend water legt moet hij open gaan die test heb ik ook gedaan en bij mij was de thermostaat niet kappot
Reply With Quote
Reply

Posting Rules