![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]() oke,thx! dus even tellerbak weer losnemen, dan stekkers aansluiten, en meten op gnd en output...
![]()
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#22
|
||||
|
||||
![]() Kan allebei: een defecte 7810 zal meestal 0 of 14 Volt afgeven, maar een willekeurige (en instabiele!) waarde daartussenin kan ook.
|
#23
|
||||
|
||||
![]() okee, thx want afentoe doet hij helemaal niks, en afentoe half zegmaar,.
ik heb bij conrad een nieuwe besteld (aangezien ik er hier in de buurt niet aan kon komen), hier werd ie echter wel vermeld als: 78 s 10 , 10v , 2a. en TO-220 is van het omhulsel volges mij. maar het lijkt me de juiste aangezien die 10v levert... alvast bedankt voor alle info, ik laat jullie weten of het is opgelost als ik m binne heb en gemonteerd heb.
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#24
|
||||
|
||||
![]() TO-220 is goed. Trouwens: elke electronicaonderdelenhandelaar heeft dit ding in voorraad, radio-tv-reparateurs meestal ook wel (en dat kost veel minder).
|
#25
|
||||
|
||||
![]() hmm, ja ik heb hier in de buurt verschillende gebeld, maar hadden het niet.. maar waar ik ze nu heb besteld, waren ze ook maar € 0,60 cent. dus dat is het probleem niet
![]()
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#26
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik heb net de spanning gemeten van de regelaar. maar ik krijg op de 1 (input) rond de 10v en op 3(output) 12v en opbt begin 0 ![]()
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#27
|
||||
|
||||
![]() Volgens http://www.motor-talk.de/bilder/cor...i203180208.html zitten de pennen bij de 78S10 inderdaad precies andersom; maar ik vind het nu ook verwarrend worden, want de TCA700 zou qua aansluitingen wél overeenkomen met de LM7810 ? Ik probeer nog uit te zoeken hoe het precies zit. Tot dan: niets meer aan doen, 10 Volt is goed (als die stabiel is).
|
#28
|
||||
|
||||
![]() even voor de duidijkheid: ik heb er nog geen andere opzitten. hij blijft op de 10 volt wel stabier, maar dat op de input...
edit:,ik snap m al idd. dus dat klopt dan wel. alleen als de output dan dus 10v geeft, doet de toerenteller nog niks.
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) Last edited by golf2 abuh : 30-04-2012 at 09:41. |
#29
|
||||
|
||||
![]() Kortom, een dwaalspoor... :-(
Ik denk dat we gewoon vaker eerst moeten meten en testen voordat we nieuwe onderdelen gaan monteren! In een andere thread las ik dat iemand zijn clignoteur- en alamlichtschakelaar vervangen had, zonder resultaat: ook geld weggegooid, jammer. Gister tuinde ik er zelf bijna in: de sensor van de radiator leek toch echt stuk te zijn, maar ik vond nog net op tijd een kapot draadje in een connector. |
#30
|
||||
|
||||
![]() daar heb je inderdaad wel gelijk in! Meten is weten :P, maar ja zon regelaartje is maar 50 cent ofzo, dus we zullen zien of het misschien wel helpt als ik m vervangen heb.
maarja afentoe doet de toerenteller het dus wel(niet correct) en afentoe niks.. ik zal de dynamo nog even nameten of die nog genoeg spanning levert , aangezien mn auto efentoe niet start (niks doet als ik contact omdraai) terwijl accu indicatie nog op groen staat..
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |