Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 27-04-2012, 20:50
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

oke,thx! dus even tellerbak weer losnemen, dan stekkers aansluiten, en meten op gnd en output... . ga ik dat ik dat morgen eens testen. moet de toerenteller nog wel altijd wat bewegen als dat regelaartje kapot is? of kan het ook zijn dat ie niks meer doet..
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
  #22  
Old 27-04-2012, 21:42
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Kan allebei: een defecte 7810 zal meestal 0 of 14 Volt afgeven, maar een willekeurige (en instabiele!) waarde daartussenin kan ook.
Reply With Quote
  #23  
Old 28-04-2012, 18:27
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

okee, thx want afentoe doet hij helemaal niks, en afentoe half zegmaar,.

ik heb bij conrad een nieuwe besteld (aangezien ik er hier in de buurt niet aan kon komen), hier werd ie echter wel vermeld als:

78 s 10 , 10v , 2a. en TO-220 is van het omhulsel volges mij.
maar het lijkt me de juiste aangezien die 10v levert...

alvast bedankt voor alle info, ik laat jullie weten of het is opgelost als ik m binne heb en gemonteerd heb.
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
  #24  
Old 28-04-2012, 19:38
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

TO-220 is goed. Trouwens: elke electronicaonderdelenhandelaar heeft dit ding in voorraad, radio-tv-reparateurs meestal ook wel (en dat kost veel minder).
Reply With Quote
  #25  
Old 29-04-2012, 14:46
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

hmm, ja ik heb hier in de buurt verschillende gebeld, maar hadden het niet.. maar waar ik ze nu heb besteld, waren ze ook maar € 0,60 cent. dus dat is het probleem niet
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
  #26  
Old 29-04-2012, 20:05
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

Quote:
Originally Posted by gj-x8rs



Dit is de pinout van de regelaar. De regelaar moet ten opzichte van de GND en de Output ongeveer 10 Volt leveren.

De spanningsregelaar is van het type LM7810, deze kan je het beste bij een elektronicaboer halen. Kost ongeveer een euro.


ik heb net de spanning gemeten van de regelaar. maar ik krijg op de 1 (input) rond de 10v en op 3(output) 12v en opbt begin 0 dat zou normaal dus juist andersom moeten zijn...
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
  #27  
Old 29-04-2012, 21:45
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Volgens http://www.motor-talk.de/bilder/cor...i203180208.html zitten de pennen bij de 78S10 inderdaad precies andersom; maar ik vind het nu ook verwarrend worden, want de TCA700 zou qua aansluitingen wél overeenkomen met de LM7810 ? Ik probeer nog uit te zoeken hoe het precies zit. Tot dan: niets meer aan doen, 10 Volt is goed (als die stabiel is).
Reply With Quote
  #28  
Old 30-04-2012, 09:38
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

even voor de duidijkheid: ik heb er nog geen andere opzitten. hij blijft op de 10 volt wel stabier, maar dat op de input...

edit:,ik snap m al idd. dus dat klopt dan wel. alleen als de output dan dus 10v geeft, doet de toerenteller nog niks.
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )

Last edited by golf2 abuh : 30-04-2012 at 09:41.
Reply With Quote
  #29  
Old 30-04-2012, 12:12
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Kortom, een dwaalspoor... :-(
Ik denk dat we gewoon vaker eerst moeten meten en testen voordat we nieuwe onderdelen gaan monteren! In een andere thread las ik dat iemand zijn clignoteur- en alamlichtschakelaar vervangen had, zonder resultaat: ook geld weggegooid, jammer. Gister tuinde ik er zelf bijna in: de sensor van de radiator leek toch echt stuk te zijn, maar ik vond nog net op tijd een kapot draadje in een connector.
Reply With Quote
  #30  
Old 30-04-2012, 12:35
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

daar heb je inderdaad wel gelijk in! Meten is weten :P, maar ja zon regelaartje is maar 50 cent ofzo, dus we zullen zien of het misschien wel helpt als ik m vervangen heb.

maarja afentoe doet de toerenteller het dus wel(niet correct) en afentoe niks.. ik zal de dynamo nog even nameten of die nog genoeg spanning levert , aangezien mn auto efentoe niet start (niks doet als ik contact omdraai) terwijl accu indicatie nog op groen staat..
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum