Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-05-2012, 11:40
tdibertje tdibertje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 48
Default GTD Motorprobleem.

Hallo,
Ik heb een G2 GTD met het volgende probleem:
Ongeveer 150 km na een cilinderkop-wissel heb ik gemerkt dat de auto na stationair-draaien (bv bij een stoplicht) als ik weer optrek, het lijkt alsof de auto op 3 pitten loopt (stotteren) en veel rookt (grijs). als ik even goed toeren maak loopt hij wel weer goed. Tijdens het rijden loopt de auto (zover ik kan beoordelen) wel goed.
Dit doet hij zowel koed als warm.

Tijdens de kop-wissel heb ik de pomp-timing niet gecontroleerd, zou dit de oorzaak van dit probleem kunnen zijn?
Of zouden de verstuivers slecht/versleten zijn (190000 km oud)?
Ik dacht in eerste instantie aan een koppakking-lekkage (koelwater in de cilinder), maar volgens mij geeft dat een licht grijze rook.

De GTD is uit 1986.
190000 km, zowel de motor als de cilinderkop.
Motorcode JR.

Groet tdibertje.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-05-2012, 17:43
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

hallo zou het indd in een verstuifer zoeken .
maar pomptiming eens controleren lijkt mij een goede optie .
ligt aan 1 van bijde volges mij
succes
Reply With Quote
  #3  
Old 09-05-2012, 18:47
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

pomptiming lijkt me waarschijnlijker, wil je het goed afstellen heb je altijd een micrometer nodig om het goed af te stellen. Sommige mensen zetten hem op gevoel goed en dan blijkt hij perfect te staan, maar sommige mensen zetten hem op gevoel goed en dan blijkt hij verkeerd te staan. Meten is weten dus.

Maar je hebt 't over een kopwissel? Is er een andere kop opgekomen, of alleen de pakking vervangen? In het eerste geval, heb je de verstuivers overgezet? Zoja, met nieuwe afdichtringen?
Reply With Quote
  #4  
Old 09-05-2012, 20:07
tdibertje tdibertje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 48
Default

Quote:
Originally Posted by casss
Maar je hebt 't over een kopwissel? Is er een andere kop opgekomen, of alleen de pakking vervangen? In het eerste geval, heb je de verstuivers overgezet? Zoja, met nieuwe afdichtringen?


Er is een andere kop op gekomen. Deze heb ik met verstuivers gekocht en die zijn er niet uit gegaan.
Uiteraard is de koppakking vervangen, net als de bouten en enkele andere pakkingen.
Moeten bij een verstuiverwissel ook nieuwe afdichtringen gemonteerd worden?
Reply With Quote
  #5  
Old 09-05-2012, 22:26
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

ja, als de verstuivers los zijn geweest altijd nieuwe brandplaatjes monteren. Anders krijg je valse lucht langs de verstuivers met alle gevolgen van dien. En het afstellen van de pomp is ook verstandig om te doen, want als ie echt goed verkeerd staat kun je schade krijgen. Daartegenover staat dat als ie goed staat, het verbruik ook gunstiger is (1op 18 tot 1 op 20)
Reply With Quote
  #6  
Old 10-05-2012, 11:26
tdibertje tdibertje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 48
Default

Is er iemand in het zuiden van het land die goedkoop mijn pomp kan afstellen?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum