![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Ik heb een G2 GTD met het volgende probleem: Ongeveer 150 km na een cilinderkop-wissel heb ik gemerkt dat de auto na stationair-draaien (bv bij een stoplicht) als ik weer optrek, het lijkt alsof de auto op 3 pitten loopt (stotteren) en veel rookt (grijs). als ik even goed toeren maak loopt hij wel weer goed. Tijdens het rijden loopt de auto (zover ik kan beoordelen) wel goed. Dit doet hij zowel koed als warm. Tijdens de kop-wissel heb ik de pomp-timing niet gecontroleerd, zou dit de oorzaak van dit probleem kunnen zijn? Of zouden de verstuivers slecht/versleten zijn (190000 km oud)? Ik dacht in eerste instantie aan een koppakking-lekkage (koelwater in de cilinder), maar volgens mij geeft dat een licht grijze rook. De GTD is uit 1986. 190000 km, zowel de motor als de cilinderkop. Motorcode JR. Groet tdibertje. |
|
||||
|
||||
![]() hallo zou het indd in een verstuifer zoeken .
maar pomptiming eens controleren lijkt mij een goede optie . ligt aan 1 van bijde volges mij succes |
|
|||
|
|||
![]() pomptiming lijkt me waarschijnlijker, wil je het goed afstellen heb je altijd een micrometer nodig om het goed af te stellen. Sommige mensen zetten hem op gevoel goed en dan blijkt hij perfect te staan, maar sommige mensen zetten hem op gevoel goed en dan blijkt hij verkeerd te staan. Meten is weten dus.
Maar je hebt 't over een kopwissel? Is er een andere kop opgekomen, of alleen de pakking vervangen? In het eerste geval, heb je de verstuivers overgezet? Zoja, met nieuwe afdichtringen? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Er is een andere kop op gekomen. Deze heb ik met verstuivers gekocht en die zijn er niet uit gegaan. Uiteraard is de koppakking vervangen, net als de bouten en enkele andere pakkingen. Moeten bij een verstuiverwissel ook nieuwe afdichtringen gemonteerd worden? |
|
|||
|
|||
![]() ja, als de verstuivers los zijn geweest altijd nieuwe brandplaatjes monteren. Anders krijg je valse lucht langs de verstuivers met alle gevolgen van dien. En het afstellen van de pomp is ook verstandig om te doen, want als ie echt goed verkeerd staat kun je schade krijgen. Daartegenover staat dat als ie goed staat, het verbruik ook gunstiger is (1op 18 tot 1 op 20)
|
|
|||
|
|||
![]() Is er iemand in het zuiden van het land die goedkoop mijn pomp kan afstellen?
|