Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 27-06-2012, 15:29
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by brounys
Vw fest ook mee timmetje?
En vet vet hoor lig het er al allemaal onder of lig t nog op de keukentafel:p


Zou graag willen maar zit een beetje door me budget heen deze maand haha. Rekening van me kunstof kozijnen is ook net binnen helaas.
Reply With Quote
  #62  
Old 27-06-2012, 15:30
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by OakgreenVR6
Dat zijn mooie waardes Tim, ik ben benieuwd hoe het rijdt.


ja vond ze ook heel netjes. Denk dat het met mijn blok toch ook wel in de buurt moet komen. Het is natuurlijk wel een chip op maat, maar ik heb de zelfde aanpassingen dus zal redelijk overeen moeten komen
Reply With Quote
  #63  
Old 27-06-2012, 18:03
Niels16v's Avatar
Niels16v Niels16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 82
Default

Pieter weet best hoe zoiets rijdt, heeft net een weekend naast me gezeten in mijn mk2 met ABF.
Een vr6 is wel krachtiger wat je merkt bij belading maar als je alleen zit met een lege auto is het met een sprintje wel bekeken voor de vr.
__________________
GTI Club Holland

OLD VOLKSWAGENS NEVER DIE
THEY JUST GET LOWER
.
Reply With Quote
  #64  
Old 27-06-2012, 18:53
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by Niels16v
Pieter weet best hoe zoiets rijdt, heeft net een weekend naast me gezeten in mijn mk2 met ABF.
Een vr6 is wel krachtiger wat je merkt bij belading maar als je alleen zit met een lege auto is het met een sprintje wel bekeken voor de vr.


dat klopt helemaal. Had een aantal jaar geleden ook al een mk2 abf. Deze verkocht aan een maatje van me en ik toen een mk2 vr6 gebouwt. Kreeg meerdere keren op me ballen van me oude wagen haha.
Reply With Quote
  #65  
Old 12-07-2012, 15:36
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

zo maar weer eens tijd voor een update. Er is weer behoorlijk veel verandert. Heb ondertussen de achteras van me vorige project gemonteerd. Deze is 2 jaar geleden gestraald en gespoten. Hier zaten ook al powerflex rubbers op. Gelijk de rembekrachtiger vervangen voor eentje van een 16v. En een nieuwe 22 mm hoofdremcilinder en remdrukregelaar erop. De remleidingen moesten erook aan geloven net zoals de handremkabels.
Had ook veel last van een kantelend motorblok. Heb alle motorsteunen vervangen waar onder de voorste van vibra technics. Ook was ik niet helemaal tevreden over de koppelingskabel. Deze was van een 1.3 en is vervangen voor eentje van een passat. Nu werd het tijd om naar de rdw te gaan. Auto omhoog gedraaid originele uitlaat eronder. Het is nu een abf op kenteken met een gewicht van 910 kilo. Dit was met een half volle tank en met het reserve wiel en krik.

motorsteun


rdw modus


foto bij de rdw


onder de kap

Reply With Quote
  #66  
Old 12-07-2012, 22:13
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,671
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Proficiat met het resultaat Tim, heb je weer mooi voor elkaar zo!

Heb vanavond ook eerste rondje gereden met de 3.0L VR6. Heb het maar kort gehouden aangezien er nauwelijks uitlaat onder de auto zit op dit moment...
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #67  
Old 12-07-2012, 22:16
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by OakgreenVR6
Proficiat met het resultaat Tim, heb je weer mooi voor elkaar zo!

Heb vanavond ook eerste rondje gereden met de 3.0L VR6. Heb het maar kort gehouden aangezien er nauwelijks uitlaat onder de auto zit op dit moment...


Dank je Pieter. Gaat de hartmann uitlaat er weer onder?
Reply With Quote
  #68  
Old 12-07-2012, 22:23
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,671
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Voorlopig wel, ik kom 5cm tekort bij m'n custom-made uitlaat dus die moet er onder uit. Spruitstuk van deze motor komt een stuk verder naar voren uit nl. En met alleen een einddemper te rijden is mij te luid, je merkt snel hoeveel geluid zo'n turbo dempt.

Maar misschien bedenk ik me uiteindelijk nog en ga ik terug naar Jelmer om er een dempertje tussen te laten zetten en de boel weer netjes af te laten hangen.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #69  
Old 13-07-2012, 22:28
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by OakgreenVR6
Voorlopig wel, ik kom 5cm tekort bij m'n custom-made uitlaat dus die moet er onder uit. Spruitstuk van deze motor komt een stuk verder naar voren uit nl. En met alleen een einddemper te rijden is mij te luid, je merkt snel hoeveel geluid zo'n turbo dempt.

Maar misschien bedenk ik me uiteindelijk nog en ga ik terug naar Jelmer om er een dempertje tussen te laten zetten en de boel weer netjes af te laten hangen.


altijd lastig een uitlaat die niet niet helemaal past. Heb nu met me groep a dat die begint te raken op me achteras. Heel irritant
Reply With Quote
  #70  
Old 13-07-2012, 22:34
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

Begon toch te kriebelen om de nokkenassen erin te zetten. Dus ben er maar aan begonnen. Ging eigenlijk allemaal heel erg simpel. Even een tooltje gemaakt om de bout los te kunnen draaien van de nokkenaspoelie. Morgen de inlaat erop en eens proberen

oude nokkenassen


nieuwe nokkenassen erin en afgesteld


zo staat het er nu bij

Reply With Quote
  #71  
Old 14-07-2012, 09:14
rbd-jan's Avatar
rbd-jan rbd-jan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2012
Posts: 59
Default

mooi project en ik vind het een juiste keuze kwa motor blok ipv. vr6 ben ook meer fan van 4 cilinders
__________________
VW MKIII GTI
VW MKV TSI GT
Reply With Quote
  #72  
Old 14-07-2012, 09:55
Niels16v's Avatar
Niels16v Niels16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 82
Default

Zo zeg, 910 kilo dat is best wel ligt.
__________________
GTI Club Holland

OLD VOLKSWAGENS NEVER DIE
THEY JUST GET LOWER
.
Reply With Quote
  #73  
Old 14-07-2012, 10:35
golfjegti2 golfjegti2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 85
Default

ziet er netjes uit tim gaat zeer zeker wel lekker rijde!!
__________________
Project: Golf1 gti '78
Reply With Quote
  #74  
Old 14-07-2012, 12:51
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

vanochtend weer even verder gegaan. Eerst gestart met de oude computer. Heel slecht stationair draaien. Daarna de computer gewisseld met de chip van jd en nu loopt die goed stationair. Toch een groot verschil, teller schiet zo tot de 7500 toeren. Olie gelijk vervangen voor castrol 10 w60 vol synthetisch
Reply With Quote
  #75  
Old 14-07-2012, 12:55
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Waarom 10W 60 ? (vraag van een leek )
Reply With Quote
  #76  
Old 14-07-2012, 12:56
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default

Ha die tim als je zo doorga is tie over een paar weken al af ja :p nog gelukt met de remleidingen?
Gr mau
__________________
http://www.volksforum.com/forum/sho...49&page=1&pp=20
MkII gti 16v kr
Reply With Quote
  #77  
Old 14-07-2012, 13:03
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Waarom 10W 60 ? (vraag van een leek )


Lijkt me redelijk save omdat ik nu toch hoge toeren draai. Had vroeger een kr blok die onderhanden was genomen door vankronenburg. Hun raden toen ook aan om met castrol 10w60 te rijden. De man waar ik de nokkenassen vandaan heb reed hier ook mee.
Reply With Quote
  #78  
Old 14-07-2012, 13:04
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by brounys
Ha die tim als je zo doorga is tie over een paar weken al af ja :p nog gelukt met de remleidingen?
Gr mau


jow de auto is al helemaal klaar nu. Leidingen zijn goed gelukt. Ben je thuis van het weekend dan kom ik het setje brengen.
Reply With Quote
  #79  
Old 14-07-2012, 13:07
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default

Oow gaaf.. Nee van weekend niet thuis maar hebbvakantie volgende week... We bellen nog wel volgende week.. Maandag m'n velgrandjes is proberen polijsten.. Kijken of het wa is:p
__________________
http://www.volksforum.com/forum/sho...49&page=1&pp=20
MkII gti 16v kr
Reply With Quote
  #80  
Old 01-08-2012, 09:18
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

Ziet er goed uit allemaal !!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum