Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 15-09-2012, 18:00
inferno-gwc inferno-gwc is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 433
Default

maar de lagerschalen kun je toch maar op 1 manier erin zetten, als deze verkeerd staan loopt de motor toch stuk?
Reply With Quote
  #42  
Old 15-09-2012, 19:06
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

Ja maar ja als er bv de verkeerde maat inzit , gaat het ook kloppen..
wat ik al eerder zei als er rekbouten bij gebruikt worden voor montage moeten deze nieuw erin, doe je dat niet dan zit de boel niet op de juiste voorspanning
Reply With Quote
  #43  
Old 15-09-2012, 20:17
inferno-gwc inferno-gwc is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 433
Default

Quote:
Originally Posted by fabbi
Ja maar ja als er bv de verkeerde maat inzit , gaat het ook kloppen..
wat ik al eerder zei als er rekbouten bij gebruikt worden voor montage moeten deze nieuw erin, doe je dat niet dan zit de boel niet op de juiste voorspanning


Duidelijk.. We gaan deze week eens sleutelen. Bedankt voor de tip
Reply With Quote
  #44  
Old 15-09-2012, 21:05
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 583
Default

Quote:
Originally Posted by inferno-gwc
maar de lagerschalen kun je toch maar op 1 manier erin zetten, als deze verkeerd staan loopt de motor toch stuk?


bij mij waren ze niet op de juiste manier geplaatst dus waren ze een stukje verschoven
__________________
Golf mkII for life
Reply With Quote
  #45  
Old 17-09-2012, 08:31
inferno-gwc inferno-gwc is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 433
Default

Nog even een andere vraag. Ik heb 2 tekens op het vliegwiel.. is dat 1 voor de distributie en 1 voor de ontsteking? In autodata kan ik dit niet goed terug vinden.

Als ik cilinder 1 op BDP zet dan staat 1 van de 2 punten goed en kan ik de distributie goed erop zetten. Als ik de distributie op het andere punt zet en ik ga aanpassen dan verspringt het punt. Dit is normaal?
Reply With Quote
  #46  
Old 17-09-2012, 13:53
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 423
Default

is de oliepomp nou wel of niet vervangen?
Reply With Quote
  #47  
Old 17-09-2012, 21:32
inferno-gwc inferno-gwc is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 433
Default

Het probleem is opgelost! Vandaag nog 2 klepstoters vervangen van Bolku, ik heb 2 slecht uitziende klepstoters uitgezocht en vervangen met de 2 nieuwe.. (1 was de lasnaad het aan loslaten en 1 klepstoter had een heel glas puntje net alsof deze constant getikt had want het zag een beetje gepolijst uit)

Toevallig waren deze (of 1 ervan) de boosdoener! pff wat een gedoe maar ben blij dat het opgelost is.

Iedereen bedankt voor de hulp!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum