Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #181  
Old 10-11-2012, 12:04
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Maar nog even over de uitlaat, want er zijn altijd nogal verschillende meningen over de uitlaat-diameter.

Ik heb nu dus de originele diameter (55mm binnen diamater). Zou dit nu echt veel schelen om te vervangen voor een grotere diameter?
In principe is de hele uitlaat nu free-flow.

Even een met paint een tekening gemaakt van mijn huidige uitlaatsysteem


VEEL scheelt het zeker niet maar alle beetjes helpen. Heb er gemaakt met 55, 60 en 63,5mm
Dikker zou ik zeker niet gaan.
Als je de 55mm al hebt zou ik die monteren, als je er nog een moet gaan aanschaffen/maken dan zou ik voor de 60/63mm gaan.
Reply With Quote
  #182  
Old 11-11-2012, 10:40
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default




Alle klinknagels eruit, +/- kwartiertje werk


ps, de tape was om het vuil uit de lagers te houden
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM

Last edited by Sven-GTI : 11-11-2012 at 17:11.
Reply With Quote
  #183  
Old 11-11-2012, 11:24
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

dat viel mee dus
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #184  
Old 11-11-2012, 12:37
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI



Alle klinknagels eruit, +/- kwartiertje werk

Nice! Good job!
Reply With Quote
  #185  
Old 11-11-2012, 14:57
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Goed gereedschap is het halve werk he gewoon met een accu boormachine en een goede boor. De boor ging als een mes door boter

Als het goed is heb ik deze week m'n sportkoppeling, boutenset voor het diff etc. binnen en kan de bak volgend weekend weer in elkaar
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #186  
Old 11-11-2012, 16:48
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Ik vind dat je dat allemaal verrekte handig doet!

Onvoorstelbaar eigenlijk dat Volkswagen zo lang aan dat zwakke geklonken differentieel heeft vastgehouden.
Reply With Quote
  #187  
Old 12-11-2012, 20:59
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Lekker bezig ook hier
Die klinkmeuk zal ik ook nog eens aan moeten beginnen denk ik zo
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #188  
Old 12-11-2012, 21:07
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Als ik de bak klaar heb maak ik er een how-to van. Ook met prijzen van onderdelen en waar goedkoop/makkelijkst te krijgen
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #189  
Old 12-11-2012, 21:15
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Als ik de bak klaar heb maak ik er een how-to van. Ook met prijzen van onderdelen en waar goedkoop/makkelijkst te krijgen


dat zijn goede berichten
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #190  
Old 14-11-2012, 22:28
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

M'n kleinere poulie voor de Eaton is klaar. Grootste gedeelte van m'n bakdelen zijn binnen. Als het goed is komt morgen de rest binnen.

Vrijdag en zaterdag bak weer in elkaar en er terug onder. Dan is m'n auto klaar voor de testbank.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #191  
Old 26-11-2012, 20:38
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default




De onderdelen, nieuwe koppeling, boutenset en afdichtset van de bak.





Originele koppeling vs nieuwe sinterbronzen starre koppeling.





Boutenset gemonteerd



Asje van de satellieten ook op advies maar vervangen, de originele is ook beetje ingesleten.




En de bak alweer deels in elkaar



De bak zit weer onder de auto, wel even wennen bij het wegrijden met zo'n koppeling
Nu is eigenlijk m'n hele auto helemaal klaar voor de testbank...

Maar.. Ik heb nog een andere betere compressor op de kop getikt Dus deze wordt eerst even snel gemonteerd en dan is het eindelijk zover.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #192  
Old 26-11-2012, 20:54
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Gaaf project man. Echt respect voor hoe je alles zelf doet. Ik zou zo'n bakje nooit zelf uit elkaar durven trekken
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #193  
Old 26-11-2012, 21:03
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Was ook mijn eerste keer, na heel veel waarschuwing en afkeuring van anderen

Maar goed, ik ben blij dat ik af en toe eigenwijs ben want het was echt leerzaam en leuk om te doen

Nog even een aanvulling, ik heb nog een andere compressor bij gekocht om ipv degene te doen die ik nu gebruik maar toen kwam er een idee op: zou heb niet passen om ze allebei onder de motorkap te krijgen
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #194  
Old 26-11-2012, 21:05
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,698
Default

mooi project voor volgende winter 2 stuks onder de kap
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #195  
Old 26-11-2012, 21:33
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Lekker bezig man!!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #196  
Old 26-11-2012, 21:35
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik ben van mening dat jij nog beter bezig bent Jou project is helemaal super!!

Ik zou graag nog een keer een 'echt' project beginnen, dit zal waarschijnlijk pas gebeuren als ik mijn studie heb afgerond.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #197  
Old 26-11-2012, 21:37
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

is dit niet echt dan?ik vind het nogal een project

goed bezig!
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #198  
Old 02-12-2012, 14:42
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Nog even een klein vraagje.

Heeft de nullast schakelaar die origineel op een ABF zit nog nut?
Want ik dacht dat deze alleen de stationair regel klep in/uitschakelt.

En aangezien ik deze niet meer heb is die nullast ook overbodig?

Ik heb deze schakelaar namelijk even eraf gehaald, en ik merk geen enkel verschil in hoe de motor loopt etc...
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #199  
Old 02-12-2012, 14:54
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Volgens mij schakelt je nullast schakelaar idd alleen je stationair regeling, kan dus weg als ik niet vergis.
Reply With Quote
  #200  
Old 02-12-2012, 15:04
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Goed bezig hier!!! ben erg benieuwd naar de eerste uitdraai
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum