Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-01-2013, 16:49
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default golf 2 gti of g60 ombouwen naar 2.3l v5 125 kw

goedemiddag, ik ben nieuw op dit forum dus zal mij even voorstellen. ik ben wesley 21jr en kom uit rozenburg. ik rijd dagelijks met een golf 4 1.6 highline uit 2001 en wil een project beginnen met een golf 2. ik wil namelijk een golf 2 gti of g60 ombouwen naar een 2.3l v5 125kw, de onderdelen komen van een golf 4 2,3l v5 uit 2001. ik heb alle onderdelen van een golf 4 behalve de radiateur :o . mijn vraag is, is dit al gedaan en of diegene mij dan een beetje informatie kan geven waar ik specifiek op moet letten en eventueel foto's ervan :E

mvg wesley :tu:



Mijn dagelijkse auto
Reply With Quote
  #2  
Old 02-01-2013, 16:55
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Waarom een gti of g60, dit deel snap ik even niet.
En even de search gebruiken, dan vind je gewoon wat
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29951
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #3  
Old 02-01-2013, 17:02
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Waarom een gti of g60, dit deel snap ik even niet.
En even de search gebruiken, dan vind je gewoon wat
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29951


vanwege de omkeuring bij de rdw
Reply With Quote
  #4  
Old 02-01-2013, 17:18
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

kan je ook een 1.3 voor gebruiken,kost maar 53 euro totaal
Reply With Quote
  #5  
Old 02-01-2013, 17:23
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Hoef je geen gti of g60 voor
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #6  
Old 02-01-2013, 17:42
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Hoef je geen gti of g60 voor

ow dat dacht ik, mij is van de week verteld dat de rdw moeilijk doet als er meer dan 40% extra pk wat op de papieren staan. en vanwege de abs
Reply With Quote
  #7  
Old 02-01-2013, 17:44
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

nee hoor 2 weken terug van 51kw naar wat meer gegaan zonder probleem...
Reply With Quote
  #8  
Old 02-01-2013, 17:50
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Verdiep je er eens in. Staat genoeg info op t forum
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #9  
Old 02-01-2013, 17:51
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Zolang jij kunt aantonen waar die motor die je ingebouwd hebt vandaan komt, en hoeveel vermogen e.d. die heeft, is er niets aan de hand. Wel zou ik zorgen als je een 1.3 of iets als basis gebruikt, je de remmerij ( in iedergeval op de voorras ) aanpast naar wat beters als die orginele cd'tjes die erop zitten
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #10  
Old 02-01-2013, 17:53
johanv22 johanv22 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 841
Default

De regels bij de rdw zijn aardig soepeler geworden.

Vroeger moest je ermee naar Lelystad.

Tegenwoordig even omkeuren en klaar.

Vr6'jes en 20vt's in een golf 1.3 zijn ook geen probleem meer.

Voordeel van gti en g60 is wel dat de benzinepomp er al onder hangt.
Reply With Quote
  #11  
Old 02-01-2013, 18:35
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

abs van een mk2 zou ik sowieso niet gebruiken.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #12  
Old 02-01-2013, 18:37
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
abs van een mk2 zou ik sowieso niet gebruiken.


nee idd is troep.
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 02-01-2013, 18:47
svenvdbos svenvdbos is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 87
Default

Enigste voordeel is wel dat je met een gti of g60 wel betere remmen hebt, het interieur ook vaak wat mooier/luxer is en de brandstof pomp goed is.
En wat betreft het omkeuren maakt het allemaal niet uit zoals hierboven al vermeld. Zolang jij alles maar in orde hebt en kan aantonen waar je het oude blok vandaan hebt.
Reply With Quote
  #14  
Old 02-01-2013, 18:50
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Enige voordeel wat ikmze met een g60 is het plakraam.. Meer niet.. Abs zou ik niet van een mk2 pakken, stuurbekrachtiging ook niet, girling remmen van een g60 kost een knikker en een klosje konthaar.

Ik zou eerder naar een zeer nette 1984-1986 zoeken en de ombouw doen..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #15  
Old 02-01-2013, 18:54
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Enige voordeel wat ikmze met een g60 is het plakraam.. Meer niet.. Abs zou ik niet van een mk2 pakken, stuurbekrachtiging ook niet, girling remmen van een g60 kost een knikker en een klosje konthaar.

Ik zou eerder naar een zeer nette 1984-1986 zoeken en de ombouw doen..



niet helemaal waar ries,een g60 is ook wat steviger.wel weer iets zwaarder,maargoed.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #16  
Old 02-01-2013, 18:55
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Steviger door het plakraam gerben..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #17  
Old 02-01-2013, 18:58
johanv22 johanv22 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 841
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Steviger door het plakraam gerben..



En doorgelaste carrosserie
Reply With Quote
  #18  
Old 02-01-2013, 19:00
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Steviger door het plakraam gerben..

nope,kom maar langs met een normale golf,en zet hem naast mijn g60.
opzet van de chassisbalken is helemaal anders
dat is 1 van de redenen waarom ik de g60 heb gekocht als basis ipv de 1.3.
bij ruurd scheurden de chassisbalken zo van de kas af met een vr voorin,daarom bestaat die f&i vr niet meer.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #19  
Old 02-01-2013, 19:07
svenvdbos svenvdbos is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 87
Default

Over de ABS en stuurbekrachtiging heb ik het ook niet gehad toch?
Ik heb zelf ook Wellis een ombouw gedaan met een 1.3 en later baalde ik dat ik geen g60 had genomen want ik was veel duurder uit omdat ik een ander interieurtje bumper etc wou. Tenzij je zoals sommige hier de hele schuur vol onderdelen hebt om uit te zoeken.
Maar dat is mijn mening en mijn ervaring
Reply With Quote
  #20  
Old 02-01-2013, 19:07
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
nope,kom maar langs met een normale golf,en zet hem naast mijn g60.
opzet van de chassisbalken is helemaal anders
dat is 1 van de redenen waarom ik de g60 heb gekocht als basis ipv de 1.3.
bij ruurd scheurden de chassisbalken zo van de kas af met een vr voorin,daarom bestaat die f&i vr niet meer.

Precies!
Als ik het zou mogen zeggen zou ik ook voor de G60 carrosserie gaan, zeker ook ivm de chassisbalken, hoge tunnel voor kabelschakeling, zekeringenkast, interieur, dashbord, ophanging, remmerij en wielranden etc.
Leuke ombouw! Zie je niet zo vaak, maar het geluid is wel echt te gek!

Heb je de motor met bak al?

Last edited by Herm Schreurs : 02-01-2013 at 19:43.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum