#1
|
||||
|
||||
Acculader 2.0
Hallo allemaal,
Ik heb de volgende vraag: Mijn golf staat geschorst en wordt af en toe even gestart en op het contact gezet. Nu is de accu te leeg om te starten. Nu kan ik hem wel overstarten, maar ik laat hem niet lang genoeg lopen om de accu weer geheel op te laden. (En laadt de accu stationair wel genoeg bij?) Nu heb ik geen acculader, maar wel een bestelbus met de accu in de cabine. Kan ik de accu van de golf hierop met startkabels aansluiten en is deze na een lange rit dan weer voldoende opgeladen? De accu van de golf is een kleinere accu. 44 ah of zo. Kan dit wel op de grotere accu en dynamo van de bestelbus?
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#2
|
||||
|
||||
Ik zou de accu gewoon uitbouwen en thuis aan de druppellader zetten, optimate en cteck hebben daar prima spul voor
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
cteck is goed spul had ik voor me motor en gebruik hem nu om me twee doe het zelf accu's op peil te houden
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#4
|
||||
|
||||
Goed, maar de vraag blijft of je een accu op deze wijze kunt opladen.
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#5
|
||||
|
||||
Nee, misschien bij een motorfiets. Zou de accu gwn volrijden en dan aan de druppellader zetten.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat kan, maar je ladingstoestand van je bus accu en golf accu zullen gelijk worden, op een lange rit laad je je accu's beide echter wel op. Vraag blijft of je in een rijdende auto een losse accu met startkabels moet hebben willen staan. De gevolgen bij een ongeval of losschieten en massa maken van de pluskabel zijn niet fijn. Vraag zo beantwoordt?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
||||
|
||||
En dat "volrijden" kun je natuurlijk ook in een andere auto doen, bv. de bestelbus. Idee?
|
#8
|
|||
|
|||
Wt kost zo n C-tek oplader ?
|
#9
|
||||
|
||||
FF google-en
Voordeel van een smart-druppellader is dat ie je accu in conditie houd, dwz af en toe ook ontlaad...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Oke duidelijk. De accu van de bestelbus zit onder het voetengedeelte van de bijrijder. Daar komt de accu te staan. Er zijn inderdaad risico's voor een ongeval ed. Maar vaak ben je te bang. Ik neem dat risico wel. Bedankt voor jouw antwoord. Zal ook eens googlen naar een druppellader.....
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#11
|
||||
|
||||
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|