![]() |
|
|||
|
|||
![]() Beste, ik ben niet zo vertrouwd met elektriciteit en dergelijke maar ik zit nu met een probleempje in mijn golf 1 wil ik een sigarettenaansteker inbouwen kan iemand mij zeggen hoe ik dit juist moet doen en waar ik mijn draden moet leggen ?
greetz |
|
||||
|
||||
![]() Ik zou gewoon het frontje met asbak zien te regelen waar de sigaretten aansteker in zit.
![]() ![]() Rood omcirkeld komt van pin d14 uit je zekeringkast Groen omcirkeld Massa Geel = verlichting dit is de grijs/blauwe draad die naar alle interieur delen loopt die verlicht zijn bv je verlichting kachel paneel. Dan gaat hij ieder geval branden als je het licht aan zet net als de rest ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() dus om uit d14 te vertrekken zal ik een draad moeten trekken ?
en om de verlichting te doen branden van de sigarettenaansteker moet ik aftakken van een grijs/ blauwe draad? of moet ik ook een nieuwe draad trekken en van waar zou ik deze dan moeten trekken ? greetz (alvast bedankt voor het antwoord) [IMG]DSC_0321[/IMG] Last edited by LowMk1 : 20-05-2013 at 17:00. |
|
||||
|
||||
![]() Klopt dat is de 4 de stekker van rechts achter op je zekering kast.
Stekker er uit en dan zie je de pin nummers. Ik zou hem bij je kachelpaneeltje af takken daar zit hij op het lapje. En dan naar de asbak zo heb ik dit ook gedaan voor mij VDO meters.
|
|||
|
|||
![]() en gaat de lichtsterkte niet wat verminderen of is de blauw/grijze draad een soort van singaal kabel als hij mag branden of niet mag branden ( het lichtje ) ?
greetz |
|
||||
|
||||
![]() Dit is de algemene kabel die naar alle dashboard verlichtingen loopt.
Vb Instrumenten verlichting (IV) Kachelpaneel verlichting (VVP) Sigarettenaansteker (SA) Klok (KL) Oliedruk meter (OD-M) Hij komt van de lichtschakelaar (VLS) zelf en wordt dan door gelust naar alle boven genoemde verlichtings- toepassingen. Dus verlies nee want de asbak zit hier origineel ook bij ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() ok heel erg bedankt voor de informatie ga er zo snel mogelijk aan beginnen
greetz Last edited by LowMk1 : 20-05-2013 at 17:44. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mocht het gelukt zijn : ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() gelukt :p alles werkt uitstekend behalve het lampje van de sigaretaansteker heb er wel spanning over gemeten van 12 v dus zal het lampje gewoon kapot zijn en ik vraag me nu af waar je zo een lampje kunt kopen :p
|
|
||||
|
||||
![]() Je kan ze op de sloop uit verschillende delen halen.
Instrumenten verlichting ,Kachelpaneel verlichting enz En anders is hier kijken ben alleen bang dat de verzend kosten hoger zijn dan de kosten van het lampje ![]() http://www.winparts.nl/1028 http://www.winparts.nl/1028/verlich...v-set-a-2-stuks
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor de hulp!
|
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ziezo heb toch mijn originele asbak het gat uitgeboord en met een half ronde vijl wat bijgevijld en een aansteker gekocht in de winkel het lichtje werkt ook maar dat zie je niet op deze foto zal later nog een uploaden in het donker als mijn vdo meters er ook in zitten ![]() Last edited by LowMk1 : 29-05-2013 at 15:05. |
|
||||
|
||||
![]() Looking good
![]()