Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-05-2013, 12:09
PJMR PJMR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 92
Default Slechte koppeling?

Is een koppeling die helemaal, maar dan ook echt helemaal, bovenaan reageert per definitie versleten?
Reply With Quote
  #2  
Old 29-05-2013, 12:24
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

kan wel.
Over het algemeen is het hoe dunner de plaat wordt hoe meer de kabel zich moet stellen of hoe meer je de kabel moet opspannen en hoe hoger het pedaal dus komt te zitten.
Met een hydraulisch systeem ligt soms het pedaal ook hoger, maar hoeft niet altijd zo te zijn.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 29-05-2013, 12:24
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

eeeh, ja meestal wel het kan nog wel eens voorkomen als je bijvoorbeeld een flink lekkende prise as keerring of achterste krukaskeerring hebt dat de plaat dan vetslaat, de voering van de plaat is dan net een spons en zuigt zich vol met olie.

Maar in beide gevallen is er maar een goede oplossing voor: vernieuwen!
Reply With Quote
  #4  
Old 29-05-2013, 12:27
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

nee..ik had mijn koppeling ook helemaal bovenin gesteld, zodat ik met lichte aanraking van het koppelingspedaal de koppeling al vrij trapte, waardoor ik snel kon schakelen.
Reply With Quote
  #5  
Old 29-05-2013, 14:00
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

je kan m wel enigzins strakker opspannen (als je geen zelfspannende kabel hebt) dat je koppeling iets hoger ligt idd, alleen feit is dat je altijd een klein stukje vrije slag moet hebben anders zou je druklager altijd blijven meedraaien.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 29-05-2013, 14:01
PJMR PJMR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 92
Default

Het betreft overigens een Passat 3BG van 2001 met een 2.0 motor.
Reply With Quote
  #7  
Old 29-05-2013, 14:14
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

ah, ok. das hydraulisch.
Onze passat zat ook altijd al vrij hoog de koppeling..
100.000km probleemloos mee gereden. als je m rijdende weg een keer intrapt en de koppeling pakt weer snel op dan zou ik me niet al te druk maken.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 29-05-2013, 15:46
PJMR PJMR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 92
Default

Deze heeft er 166000 gelopen en is nog nooit vervangen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum