Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 23-06-2013, 23:43
Frankpost's Avatar
Frankpost Frankpost is offline
Forum Newbee

Default Passat 32b temparatuur lamje knippert

Volkswagen Passat 32b 1600 TD uit 1986

De laatste weken is het 2 keer voorgekomen dat het lampje van de koelvloeistof begint te knipperen.
Als ik vervolgens de auto uitschakel en daarna weer start blijft het lampje uit.

Mij is opgevallen dat er koelvloeistof lekte, het reservoir zat met warme motor helemaal vol en drupte een beetje bij de dop, misschien teveel koelvloeistof in het systeem?
Als ik korte stukken rijd word de slang die naar de bovenkant van de radiator gaat behoorlijk warm de slang aan de onderkant van de radiator is dan nog redelijk koud.

Heb ik hier een serieus probleem en weet iemand dan wat er aan de hand kan zijn of kan ik gewoon door blijven rijden en is het loos alarm.

gr Frankpost
Old 24-06-2013, 08:57
Marijn32b Marijn32b is offline
Forum Regular

Thermostaat stuk?
Reply With Quote
Old 05-07-2013, 09:55
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie

Loos alarm lijkt me. Bij korte stukken gaat de thermostaat wrs nog niet open maar wordt de boel natuurlijk wel warm, dat is dan je bovenste slang. Komt gewoon door stroming/geleiding in het stilstaande water, onder is er nog geen contact tussen water.

lampje is een veelvoorkomend kwaaltje, ligt vaak aan de spanningsregelaar achterop je teller.
Old 12-07-2013, 14:40
Frankpost's Avatar
Frankpost Frankpost is offline
Forum Newbee

Helaas was de thermostaat wel stuk even vervangen kosten vallen mee € 12,- en een uurtje werk.

Groet, Frank

Quote:
Originally Posted by Zollie
Loos alarm lijkt me. Bij korte stukken gaat de thermostaat wrs nog niet open maar wordt de boel natuurlijk wel warm, dat is dan je bovenste slang. Komt gewoon door stroming/geleiding in het stilstaande water, onder is er nog geen contact tussen water.

lampje is een veelvoorkomend kwaaltje, ligt vaak aan de spanningsregelaar achterop je teller.

Posting Rules