![]() |
|
||||
|
||||
![]() Normaal hoor je niks, lijkt wel of er ergens iets verstopt zit ofzo, vervang eerst maar eens je thermostaat of leg je oude in een pannetje met kokend water om te kijken of die nog wel open gaat.
|
|
||||
|
||||
![]() Gesis? Er zit een ontluchtingsventiel dat bij te veel druk open gaat.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Jep, een soort gesis aan het dopje, en een paar minuten later zijn mijn waterdarmen dan terug slapjes (normaal), anders zijn ze goed hard maar nog knijpbaar. |
|
|||
|
|||
![]() Als het goed is zit er in die dop een onderdruk klepje en een overdruk klepje, dus dat kan gesis wezen, of gemorste koelvloeistof op je uitlaat dat sist ook
![]() Maar je thermostaat even in een pannetje leggen kan nooit kwaad, je moet toch gaan uitsluiten en die thermostaat kan je makkelijk zelf op straat met een standaard steeksleutel en of doppenset, wel ff nieuw pakkingkje scoren voor je begint, rubberen O-ring als ik me niet vergis en pas op als je kapje daar van plastic is, te vast draaien is krak en kapot. Als je probleem dan nog blijft dan is je koppakking zeker kapot. Maar meestal ruik je dat wel aan je koelvloeistof, als je dan aan je tankje ruikt aan dat gat dan ruik je vaak uitlaatgassen. Gr, Ramon |
|
|||
|
|||
![]() Heb de boosdoener gevonden, de thermostaat en het kwam ook dat ik het niet goed ontlucht had
![]() Heb de raad van jullie gevolgd dat ik deze in kokend water moest zetten en die springende niet open. heb er een nieuwe op gezet, en probleem opgelost. Ik raad iedereen aan, GOED je watersysteem ontluchten, want als je dit niet doet gebeuren er dezelfde symptonen als een lekke koppakking ![]() Dank jullie allemaal ![]() Gr |
|
|||
|
|||
![]() Nog even een vraagje als ik hierop een antwoord kan krijgen.
Hoe kan het dat ineens je koelfan niet meer aanspringt? Rechtstreeks met kabel naar de accu springt deze aan, maar anderzijds niet. Is die stekker kapot? Heb ook van iemand gehoord dat deze auto's 2 thermostaten hebben? ene in de radiator aan de kant van de accu, en de andere onder links in het blok? Last edited by Vince89 : 15-10-2013 at 20:36. |
|
||||
|
||||
![]() Aan de bestuurderskant onderaan de radiateur zit een thermoschakelaar. Deze schakelt op kvs temperatuur.
Controleer ook of er wel continue 12v op de thermoschakelaar aankomt.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik denk ook dat die thermoschakelaar stuk is, koelfan ging niet aan. heb de zekering nummer 1 (onder het dashboard) bekeken, deze was niet stuk. |
|
||||
|
||||
![]() Wel even meten of er echt spanning op de thermoswitch komt. Na de zekering kan het ook onderbroken zijn.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bad news.. ik denk dat het toch de koppakking is. heb een nieuwe thermoschakelaar gekocht, ventilator draait gelukkig terug. heb gelijk een andere kvs-dopje geprobeerd (de blauwe) Nu wordt mijn radiator slang die naar de motor gaat keihard, je kan er niet in knijpen. voor de rest geen olie sporen in kvs. dus end of story? wat kan ik het beste doen, andere 1.6gtd zoeken? aangezien je toch veel kwijt raakt met vervangen en waarschijnlijk moet de kop gereviseerd worden ofzo.. |
|
|||
|
|||
![]() Als je het niet meer ziet zitten om deze te laten maken, zou ik gewoon een ander blok zoeken.
Probeer eerst zelf te testen of deze echt stuk is. misschien de waterpomp? Turbodiesels staan bekend om zwakke koppakingen, waarom denk je dat de JP motoren onverwoestbaar zijn, een JR of SB is gevoeliger. Last edited by StefTurboDiesel : 16-10-2013 at 19:28. |
|
|||
|
|||
![]() Seffes eens laten testen bij een garage
![]() Jammer genoeg wel ja, ofwel gewoon ander blok. ofwel een andere auto. geen golf 2 meer. een 3 of 4 misschien.. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kijk eerst of je radiator volledig warm wordt? en probeer ook eens de fan constant te laten draaien door een goede kopere kabel in de stekker te steken. Gebeurd er dan iets? Temp zakt? En worden u slangen dan terug slapjes? |
|
|||
|
|||
![]() Heb ik geprobeerd deze morgen, radiator is aan de accu kant gewoon koud, de andere kant is ie warm en wanneer de fan draait voel je dat die de warmte wegblaast, terwijl de rechterhelft van de fan koud wegblaast
![]() Soms worden mijn slangen van de kachel koud, daarna worden deze weer warm. Zelfs met constante draaiende fan heb ik veel druk in mijn slang. Als ik het reservoir-dopje weg draai komt mijn kvs terug beetje naar boven. Met draaiende motor is er niks aan de hand, alleen de slang wordt keihard, maar hoe ik em uitzet verliest hij kvs via het dopje door de overdruk. Thermostaat slecht? is ene die uit een andere auto komt. of radiator ookal slecht? Gr Last edited by Vince89 : 17-10-2013 at 11:22. |
|
||||
|
||||
![]() Radiator misschien verstopt? en waarom niet gewoon een nieuwe thermostaat, dinge koste bijna niks.
|
|
|||
|
|||
![]() Ik hoop dat het dat is.. Moest de koppakking niet stuk zijn maar een scheur in je cillinderkop (heb gelezen dat het ook de oorzaak kan zijn) kost het veel dan? of is een ander blok voordeliger?
|
|
|||
|
|||
![]() Ben eens naar een garage gegaan, deze denkt dat de waterpomp defect is waardoor er dus geen circulatie is en daarom het kvs eruit spuit..
|
|
|||
|
|||
![]() Vreemde symptonen..
Zoek ondertussen een 1HX blok? deze komt uit een mkIII GTD. 1900tje. is ook een turbodiesel. en heeft 75pk. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Probleem is, niemand wilt een auto overkopen met waarschijnlijk een defecte koppakking, en als dat zou zijn krijg ik er misschien 300euro voor? voor een Golf gtd, komaan belachelijk.. Dan kan ik beter een andere moteur zoeken inderdaad, en deze voor een el cheapo prijs erin laten zetten, zonder aanpassingen te doen met kabelbomen en remmen enzo.. Even afwachten, misschien is de waterpomp stuk. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hangt ook af hoeveel je blok gelopen heeft, als je zegt dat ie 300.000 gelopen heeft, dan zou ik ook niet echt voor een nieuwe koppakking gaan. voor dat geld kan je een ander blok kopen. Je weet natuurlijk nooit hoelang een blok meegaat, maar 300.000 bij deze Golfjes zijn ze meestal dead..(Niet allemaal gelukkig) Moest je toch een ander blok willen, koop gewoon dezelfde die er nog goed bij staat. Voordeel: Je hebt je oude als reserve voor onderdelen eraf te nemen.. |