Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 13-10-2013, 13:24
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

Normaal hoor je niks, lijkt wel of er ergens iets verstopt zit ofzo, vervang eerst maar eens je thermostaat of leg je oude in een pannetje met kokend water om te kijken of die nog wel open gaat.
Reply With Quote
  #22  
Old 13-10-2013, 16:46
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Gesis? Er zit een ontluchtingsventiel dat bij te veel druk open gaat.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #23  
Old 13-10-2013, 17:46
Vince89 Vince89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Gesis? Er zit een ontluchtingsventiel dat bij te veel druk open gaat.




Jep, een soort gesis aan het dopje, en een paar minuten later zijn mijn waterdarmen dan terug slapjes (normaal), anders zijn ze goed hard maar nog knijpbaar.
Reply With Quote
  #24  
Old 14-10-2013, 20:00
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Als het goed is zit er in die dop een onderdruk klepje en een overdruk klepje, dus dat kan gesis wezen, of gemorste koelvloeistof op je uitlaat dat sist ook

Maar je thermostaat even in een pannetje leggen kan nooit kwaad, je moet toch gaan uitsluiten en die thermostaat kan je makkelijk zelf op straat met een standaard steeksleutel en of doppenset, wel ff nieuw pakkingkje scoren voor je begint, rubberen O-ring als ik me niet vergis en pas op als je kapje daar van plastic is, te vast draaien is krak en kapot.

Als je probleem dan nog blijft dan is je koppakking zeker kapot.
Maar meestal ruik je dat wel aan je koelvloeistof, als je dan aan je tankje ruikt aan dat gat dan ruik je vaak uitlaatgassen.

Gr, Ramon
Reply With Quote
  #25  
Old 14-10-2013, 20:54
Vince89 Vince89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 107
Default

Heb de boosdoener gevonden, de thermostaat en het kwam ook dat ik het niet goed ontlucht had

Heb de raad van jullie gevolgd dat ik deze in kokend water moest zetten en die springende niet open.
heb er een nieuwe op gezet, en probleem opgelost.

Ik raad iedereen aan, GOED je watersysteem ontluchten, want als je dit niet doet gebeuren er dezelfde symptonen als een lekke koppakking

Dank jullie allemaal


Gr
Reply With Quote
  #26  
Old 15-10-2013, 20:32
Vince89 Vince89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 107
Default

Nog even een vraagje als ik hierop een antwoord kan krijgen.
Hoe kan het dat ineens je koelfan niet meer aanspringt?
Rechtstreeks met kabel naar de accu springt deze aan, maar anderzijds niet.

Is die stekker kapot?
Heb ook van iemand gehoord dat deze auto's 2 thermostaten hebben? ene in de radiator aan de kant van de accu, en de andere onder links in het blok?

Last edited by Vince89 : 15-10-2013 at 20:36.
Reply With Quote
  #27  
Old 15-10-2013, 20:47
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Aan de bestuurderskant onderaan de radiateur zit een thermoschakelaar. Deze schakelt op kvs temperatuur.
Controleer ook of er wel continue 12v op de thermoschakelaar aankomt.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #28  
Old 15-10-2013, 21:02
Vince89 Vince89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Aan de bestuurderskant onderaan de radiateur zit een thermoschakelaar. Deze schakelt op kvs temperatuur.
Controleer ook of er wel continue 12v op de thermoschakelaar aankomt.


Ik denk ook dat die thermoschakelaar stuk is, koelfan ging niet aan.
heb de zekering nummer 1 (onder het dashboard) bekeken, deze was niet stuk.
Reply With Quote
  #29  
Old 15-10-2013, 21:08
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Wel even meten of er echt spanning op de thermoswitch komt. Na de zekering kan het ook onderbroken zijn.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #30  
Old 16-10-2013, 19:03
Vince89 Vince89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Wel even meten of er echt spanning op de thermoswitch komt. Na de zekering kan het ook onderbroken zijn.


Bad news.. ik denk dat het toch de koppakking is.
heb een nieuwe thermoschakelaar gekocht, ventilator draait gelukkig terug.
heb gelijk een andere kvs-dopje geprobeerd (de blauwe)

Nu wordt mijn radiator slang die naar de motor gaat keihard, je kan er niet in knijpen. voor de rest geen olie sporen in kvs.
dus end of story? wat kan ik het beste doen, andere 1.6gtd zoeken?
aangezien je toch veel kwijt raakt met vervangen en waarschijnlijk moet de kop gereviseerd worden ofzo..
Reply With Quote
  #31  
Old 16-10-2013, 19:22
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Als je het niet meer ziet zitten om deze te laten maken, zou ik gewoon een ander blok zoeken.

Probeer eerst zelf te testen of deze echt stuk is. misschien de waterpomp?

Turbodiesels staan bekend om zwakke koppakingen, waarom denk je dat de JP motoren onverwoestbaar zijn, een JR of SB is gevoeliger.

Last edited by StefTurboDiesel : 16-10-2013 at 19:28.
Reply With Quote
  #32  
Old 17-10-2013, 08:49
Vince89 Vince89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 107
Default

Seffes eens laten testen bij een garage

Jammer genoeg wel ja, ofwel gewoon ander blok. ofwel een andere auto. geen golf 2 meer. een 3 of 4 misschien..
Reply With Quote
  #33  
Old 17-10-2013, 10:56
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by Vince89
Seffes eens laten testen bij een garage

Jammer genoeg wel ja, ofwel gewoon ander blok. ofwel een andere auto. geen golf 2 meer. een 3 of 4 misschien..



Kijk eerst of je radiator volledig warm wordt? en probeer ook eens de fan constant te laten draaien door een goede kopere kabel in de stekker te steken.

Gebeurd er dan iets? Temp zakt? En worden u slangen dan terug slapjes?
Reply With Quote
  #34  
Old 17-10-2013, 11:12
Vince89 Vince89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 107
Default

Heb ik geprobeerd deze morgen, radiator is aan de accu kant gewoon koud, de andere kant is ie warm en wanneer de fan draait voel je dat die de warmte wegblaast, terwijl de rechterhelft van de fan koud wegblaast


Soms worden mijn slangen van de kachel koud, daarna worden deze weer warm.
Zelfs met constante draaiende fan heb ik veel druk in mijn slang.
Als ik het reservoir-dopje weg draai komt mijn kvs terug beetje naar boven.

Met draaiende motor is er niks aan de hand, alleen de slang wordt keihard, maar hoe ik em uitzet verliest hij kvs via het dopje door de overdruk.
Thermostaat slecht? is ene die uit een andere auto komt.
of radiator ookal slecht?

Gr

Last edited by Vince89 : 17-10-2013 at 11:22.
Reply With Quote
  #35  
Old 17-10-2013, 12:38
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

Radiator misschien verstopt? en waarom niet gewoon een nieuwe thermostaat, dinge koste bijna niks.
Reply With Quote
  #36  
Old 18-10-2013, 11:19
Vince89 Vince89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 107
Default

Ik hoop dat het dat is.. Moest de koppakking niet stuk zijn maar een scheur in je cillinderkop (heb gelezen dat het ook de oorzaak kan zijn) kost het veel dan? of is een ander blok voordeliger?
Reply With Quote
  #37  
Old 18-10-2013, 18:00
Vince89 Vince89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 107
Default

Ben eens naar een garage gegaan, deze denkt dat de waterpomp defect is waardoor er dus geen circulatie is en daarom het kvs eruit spuit..
Reply With Quote
  #38  
Old 18-10-2013, 19:38
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Vreemde symptonen..

Zoek ondertussen een 1HX blok? deze komt uit een mkIII GTD. 1900tje.
is ook een turbodiesel.
en heeft 75pk.
Reply With Quote
  #39  
Old 18-10-2013, 19:42
Vince89 Vince89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
Vreemde symptonen..

Zoek ondertussen een 1HX blok? deze komt uit een mkIII GTD. 1900tje.
is ook een turbodiesel.
en heeft 75pk.


Probleem is, niemand wilt een auto overkopen met waarschijnlijk een defecte koppakking, en als dat zou zijn krijg ik er misschien 300euro voor? voor een Golf gtd, komaan belachelijk..

Dan kan ik beter een andere moteur zoeken inderdaad, en deze voor een el cheapo prijs erin laten zetten, zonder aanpassingen te doen met kabelbomen en remmen enzo..

Even afwachten, misschien is de waterpomp stuk.
Reply With Quote
  #40  
Old 18-10-2013, 19:52
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by Vince89

Dan kan ik beter een andere moteur zoeken inderdaad, en deze voor een el cheapo prijs erin laten zetten, zonder aanpassingen te doen met kabelbomen en remmen enzo..

Even afwachten, misschien is de waterpomp stuk.


Hangt ook af hoeveel je blok gelopen heeft, als je zegt dat ie 300.000 gelopen heeft, dan zou ik ook niet echt voor een nieuwe koppakking gaan. voor dat geld kan je een ander blok kopen. Je weet natuurlijk nooit hoelang een blok meegaat, maar 300.000 bij deze Golfjes zijn ze meestal dead..(Niet allemaal gelukkig)

Moest je toch een ander blok willen, koop gewoon dezelfde die er nog goed bij staat.
Voordeel: Je hebt je oude als reserve voor onderdelen eraf te nemen..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum