Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1221  
Old 16-11-2013, 21:39
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Dat is je probleem je weerstand is geheel anders. Oplossing de zwarte sensor van een golf 2 1.3 zit het zelfde zoals je nu hebt en weerstand is zelfde als van een mk1 sensor.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #1222  
Old 16-11-2013, 21:42
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
temp sensor van een golf mk2 1.3 [zwart] regelen,die past zo in de waterflens,1 draadje naar de gele,1 aan massa.




Sorry sorry sorry dat heb ik ook nu geen Golf3 maar 2 had Gerben me al op gewezen
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1223  
Old 16-11-2013, 21:50
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Oke geeft nie omdat ik op foto een witte zach. Denk help je ff maar die gekke urker was me al voor hahahaha.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #1224  
Old 16-11-2013, 21:59
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Alle hulp is mee genomen en soms vergeet ik zelf al wat ik nu wel of nie gedaan heb

Die witte was trouwens 4 polig als ik me niet vergis de ABA gebruikte alle bij de aansluitingen op de flens
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1225  
Old 16-11-2013, 22:00
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Meer vloeistof anders gaat die sensor idd niet werken, er is geen vloeistof om te meten, olie temp. duurt wel even voordat die meetbaar is
Reply With Quote
  #1226  
Old 16-11-2013, 22:07
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Olie was echt goed warm misschien moet de sensor op een andere plek.
Misschien op de Groen omcirkelde plek.


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1227  
Old 16-11-2013, 22:09
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Als de olie echt warm was is het natuurlijk maar een kleine moeite om die sensor even naar die andere plek te verplaatsen
Reply With Quote
  #1228  
Old 16-11-2013, 22:48
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Nice Peter.

Als alles in 1 keer past en werk is de lol er te snel af
Reply With Quote
  #1229  
Old 17-11-2013, 00:07
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

nog ff over het vullen van je radiator.

Ik vul altijd eerst wat water, da, start ik de auto met de vuldop er nog af en dan giet ik stilletjes bij tot hij bijna vol is, eventjes wachten en dan terug kijken. Dan je dop erop en ff rijden en dan terug kijken of je nog moet bijvullen, en idd als je sensor geen water ziet dan krijg je ook geen waarde
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #1230  
Old 17-11-2013, 09:41
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by jellehier
Als de olie echt warm was is het natuurlijk maar een kleine moeite om die sensor even naar die andere plek te verplaatsen


Heb je helemaal gelijk in was het niet zo dat ik strikt om 13.00 thuis moest zijn van het vrouwtje om met de kinderen naar de Sinterklaas intocht te gaan

Dus ik heb alles gewoon hier genoemd wat ik tegen kwam.
Om wat meningen te krijgen zonder gelijk alles te verplaatsen en dat soort dingen en uiteraard probeer ik zo veel mogelijk zelf te vinden had verwacht dat iemand wel wist of de olie sensor goed zat.

Maar als zo vaak vergeet ik helemaal de 2.0 Cabrio IV van me meisje om daar even te spieken

Quote:
Originally Posted by ErikvanBilsen
Nice Peter.

Als alles in 1 keer past en werk is de lol er te snel af


Heb je ook weer gelijk in ,en waarschijnlijk leren we er weer wat van
En voor je het weet ben ik net zo slim als jullie

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
nog ff over het vullen van je radiator.

Ik vul altijd eerst wat water, da, start ik de auto met de vuldop er nog af en dan giet ik stilletjes bij tot hij bijna vol is, eventjes wachten en dan terug kijken. Dan je dop erop en ff rijden en dan terug kijken of je nog moet bijvullen, en idd als je sensor geen water ziet dan krijg je ook geen waarde


Las ook ergens dat je je verwarming vol aan moest zetten
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1231  
Old 17-11-2013, 10:52
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,365
Default

mooi man ,dat hij loopt..de rest is ook wel te fixen ,ik volg dit topic dagelijks en vind het fantastisch hoe je dit allemaal maar doet in zo'n garageboxje..
Reply With Quote
  #1232  
Old 17-11-2013, 11:11
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Klopt verwarming altijd vol open zetten, anders kan je kachelsysteem 1 grote luchtbel blijven
Reply With Quote
  #1233  
Old 17-11-2013, 11:34
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Idd verwarming op warmste stand zetten.
Zodat de toevoer voor water volledig openstaat.

En je redenatie van de je waterpomp/ thermostaat/onderste slang snap ik wel maar normaal kan je water blijven gieten tot het blok opgevuld is

Beetje puzzelen maar dat komt wel goed als ik zie wat je voorderest al hebt klaargekregen.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #1234  
Old 17-11-2013, 11:43
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Beetje knijpen in de onderste slang wil ook helpen om het geheel in beweging te krijgen. Je moet er toch wel een paar liter in kunnen krijgen zo. Met 1 liter wordt je blok intern meteen heet. Heb ooit eens gestart zonder v-snaar (dus zonder waterpomp bij 1600 mk1), in 2 minuten klapte de voorste koelwaterslang, het was al zo heet geworden dat de druk te groot werd. Kortom, meer kvs erin doen en niet lang laten draaien zonder waterpomp
Reply With Quote
  #1235  
Old 17-11-2013, 12:23
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
mooi man ,dat hij loopt..de rest is ook wel te fixen ,ik volg dit topic dagelijks en vind het fantastisch hoe je dit allemaal maar doet in zo'n garageboxje..


Thanx Heinz Tis maar dat je het weet, en dan heb ik het nog niet eens over mijn eigen kennis.
Daarom is dit topic ook zo groot ik vraag veel


Verwarming probleem gevonden mijn gedachte bleek te kloppen de over loop naar de bovenste slang zit vrij hoog.
En als je dan net als mij in eerste instantie de koelvloeistof er rap in pleurt heeft het geen kans om door dat dunne gleufje weg te vloeien
Dus nu met beleid bij gevuld en er ging mooi 4 liter in.
De Spal Fan ging na een tijdje ook mooi aan

Zo dus niet




Zo is beter




Temperatuur liep nu wel mooi op in de teller






Olie sensor op het oliefilter huis van positie veranderd.
Tijdens het vast draaien ging er iets verkeerd




Deze kon tot 150Gr meten gelukkig had ik me JB blok nog in de garage liggen daar even de sensor van geleend tot 125Gr en op de groen omcirkelde positie gezet.




Maar ook hier doet de meter niks terwijl de inbusjes op de positie waar die zat of er naast wel warm worden als de motor gelopen heeft.
Toch maar eens kijken welke sensor ik nu nodig heb moet toch een nieuwe halen of 1 van de sloop daar stond nog een 2.0 Cabrio.

misschien maak ik hier nog wel even een apart topic voor aan



V-snaar heb ik ook iets losser gedaan.




Veer ingedrukt en daarna gelijk de dynamo bout vast gezet
Distributie riem iets losser gedaan en het geluid is al wat minder maar toch is het nog hoorbaar op het filmpje hier onder.
Lijkt wel als hij minder toeren gaat maken dat het erger wordt

En ik zou toch heeeeel graag willen dat hij gewoon stationair draait
Zit nu een stuk hout tussen de chassis balk en gaspedaal.
O ja de carburateurs krijgen toch allemaal brandstof je ziet het heel langzaam langs de naalden lopen

Laatste stuk van het filmpje is wat donker denk dat er een instelling van me telefoon niet helemaal lekker staat
En ik zag dat het lampje van me VDO meter niet in de meter zit

__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs

Last edited by Style : 17-11-2013 at 12:39.
Reply With Quote
  #1236  
Old 17-11-2013, 12:44
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Nice dat ie loopt ! maar je moet nog de carbs afstellen lijkt mij toch ? Dan pas gaat het allemaal wat mooier lopen en klinken en dan blijft ie waarschijnlijk zonder hout ook goed stationair draaien.
Reply With Quote
  #1237  
Old 17-11-2013, 13:44
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Zou zo maar kunnen ,afstellen moet idd nog ik heb alleen nog geen stroboscoop light waar je de voor ontsteking mee in kan stellen die van mij heeft een vast punt.

Maar ik dacht dat deze carbs stationair sproeiers had weet alleen niet of die pas goed gaan werken als alles synchroon staat bv
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1238  
Old 17-11-2013, 16:32
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Je distributieriem moet op het langste gedeelte net een kwartslag te draaien zijn tussen 2 vingers, vaster niet!
Zo te horen staat ie nog te strak...
Wel cool dat ie loopt Peter
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #1239  
Old 17-11-2013, 16:37
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Even de BBS-jes onder de MK4 gezet klinkt interessanter dan het is hier liggen de winterbandjes om van het meisje.

Gelijk even naar haar oliefilterhuis gekeken en de olietemperatuur sensor voor haar MFA zit idd op de achterste positie.







Kan hem wel terug vinden in ETKA maar over al staat er "Article 21 is absent" ????
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1240  
Old 17-11-2013, 16:39
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Je distributieriem moet op het langste gedeelte net een kwartslag te draaien zijn tussen 2 vingers, vaster niet!
Zo te horen staat ie nog te strak...
Wel cool dat ie loopt Peter


Dat is ook mijn probleem ik had vroeger nooit zo'n sleuteltje om de spanrol te pakken/spannen nu wel ,en blijkbaar zet je dan te snel te gemakkelijk te veel kracht
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum