![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
ik heb een 1,5 automaat uit 1980, code JB en heb een probleem met het vervangen van mijn carburateur. Ik heb onlangs een andere carb gekocht, de linkse op de foto omdat mijn oude van alle kanten lekte (de rechtse). Het probleem is dat de gaskabel aansluiting anders is. Zie ook foto binnen de rode lijnen. Omdat ik een lange stalen mantel aan het uiteinde van mijn gaskabel heb (zie foto 2), past ie niet door het oogje van de linker carb. Zou je zeggen: schroef die aansluitingen ff om, maar dat heb ik al geprobeerd. Dat gaat dus niet, is ook een iets ander systeem qua montage. 1) weet er iemand of ik dan een andere gaskabel moet gebruiken ofzo vanuit de automaatbak ? Of gaat dit niet en moet ik op zoek naar een carb die precies gelijk is aan de oude ? :frown: 2) Heeft er iemand een carb liggen die hetzelfde is op de foto rechts ? Ik heb twee carbs ter inruil hahahahaha. ![]() Probleem 2: Heb mijn oude carb er maar weer opgezet, ECHTER, bij het aansluiten van de gaskabel heb ik nu een probleem. Hij staat nu zo strak dat de gaskabel het 'haantje' iets terugtrekt en wel zo dat de motor nu 3000 toeren maakt stationair. Veels te hoog dus. Ik kan het 'haantje' met mijn vinger terugduwen zodat ie weer netjes 900- 1000 toeren draait. 3) Hoe kan ik e.e.a. afstellen zodat alles weer klopt ? ![]() Alvast zeer bedankt voor jullie suggesties/antwoorden. ![]() Groetjes, Manilla |
|
||||
|
||||
![]() Je kan toch gewoon het gasmechanisme overzetten van je oude carburateur? Heb ik ook gedaan omdat mijn gaskabel niet paste. Geen probleem, was zo klaar.
Succes. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Lijkt mij ook toch? Voor het afstellen van jouw probleem van die 3000 toeren kun je gewoon die veer om die mantel iets minder strak zetten, zorg wel dat dat borgveertje niet uitgewoond is want anders springtie er binnenkort een keer af, had ik ook, toen ik aan het inhalen was ![]()
|
||||
|
||||
![]() Clifton: ik kan het gasmechanisme niet overzetten, is een heel ander systeem. De ene is met een lange stang onderdoor die in verbinding staat met de choke. De ander heeft die lange stang onderdoor niet. Maar ik ga wel weer es ff kijken. Wil niet eigenwijs zijn ha.
Rickyrick: hoe kan ik die veer om de mantel losser zetten ? Is toch maar 1 stand:hij zit erop of hij zit er niet op ??? Borgklemmetje is gelukkig nog goed, al moet je goed uitkijken dat je em in 1 keer monteert, anders ben je em kwijt ! groetjes, Manilla |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hehe ja dat is minder alstie weg schiet! Je kan gewoon het klemmetje losmaken, veer iets ontspannen en dan klemmetje ergens tussen de veer er weer in schuiven, ik heb hem volgens mij op 1/2 - 3/4 ergens staan, succes!
|
||||
|
||||
![]() Thanks ! Ik ga het zo gelijk ff proberen. Zo zie je maar, de oplossing is vaak makellijker dan je denkt ! En ik maar moeilijk denken. Ik laat het zo ff weten of het gelukt is !
|
|
|||
|
|||
![]() ja doe maar! succes
![]()
|
||||
|
||||
![]() Hee thanks man ! Tis gelukt, hij looppt weer netjes 900 toertjes ! Geweldig, ik kan weer ff rijden ghegheghe. Nu het andere probleempje nog, maar daar ga ik zo mee beginnen ! Es ff kijken of ik e.e.a. los kan krijgen en over kan zetten !
greetzzz |
|
|||
|
|||
![]() mooi zo
![]()
|
||||
|
||||
![]() Gasmechanisme zit muurvast, dat haantje waardoor ook de gaskabel loopt, zit op een ovaal asje. Ik krijg dat mechanisme niet over het asje geschoven. Iemand nog suggesties ? Rickyrick misschien...
![]() |
|
|||
|
|||
![]() van je orginele carb?
|
||||
|
||||
![]() Nee, van de vervangende carb.
|