Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-04-2005, 20:16
ManillaGrün's Avatar
ManillaGrün ManillaGrün is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 64
Default Carburateur wisselen lukt niet...help ?!

Hallo,

ik heb een 1,5 automaat uit 1980, code JB en heb een probleem met het vervangen van mijn carburateur. Ik heb onlangs een andere carb gekocht, de linkse op de foto omdat mijn oude van alle kanten lekte (de rechtse). Het probleem is dat de gaskabel aansluiting anders is. Zie ook foto binnen de rode lijnen. Omdat ik een lange stalen mantel aan het uiteinde van mijn gaskabel heb (zie foto 2), past ie niet door het oogje van de linker carb. Zou je zeggen: schroef die aansluitingen ff om, maar dat heb ik al geprobeerd. Dat gaat dus niet, is ook een iets ander systeem qua montage.

1) weet er iemand of ik dan een andere gaskabel moet gebruiken ofzo vanuit de automaatbak ? Of gaat dit niet en moet ik op zoek naar een carb die precies gelijk is aan de oude ? :frown:

2) Heeft er iemand een carb liggen die hetzelfde is op de foto rechts ? Ik heb twee carbs ter inruil hahahahaha.

Probleem 2: Heb mijn oude carb er maar weer opgezet, ECHTER, bij het aansluiten van de gaskabel heb ik nu een probleem. Hij staat nu zo strak dat de gaskabel het 'haantje' iets terugtrekt en wel zo dat de motor nu 3000 toeren maakt stationair. Veels te hoog dus. Ik kan het 'haantje' met mijn vinger terugduwen zodat ie weer netjes 900- 1000 toeren draait.

3) Hoe kan ik e.e.a. afstellen zodat alles weer klopt ?

Alvast zeer bedankt voor jullie suggesties/antwoorden.

Groetjes,
Manilla
Reply With Quote
  #2  
Old 28-04-2005, 21:33
Clifton's Avatar
Clifton Clifton is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 154
Default

Je kan toch gewoon het gasmechanisme overzetten van je oude carburateur? Heb ik ook gedaan omdat mijn gaskabel niet paste. Geen probleem, was zo klaar.
Succes.
Reply With Quote
  #3  
Old 28-04-2005, 21:39
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Quote:
Originally Posted by Clifton
Je kan toch gewoon het gasmechanisme overzetten van je oude carburateur? Heb ik ook gedaan omdat mijn gaskabel niet paste. Geen probleem, was zo klaar.
Succes.


Lijkt mij ook toch?

Voor het afstellen van jouw probleem van die 3000 toeren kun je gewoon die veer om die mantel iets minder strak zetten, zorg wel dat dat borgveertje niet uitgewoond is want anders springtie er binnenkort een keer af, had ik ook, toen ik aan het inhalen was
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-04-2005, 09:18
ManillaGrün's Avatar
ManillaGrün ManillaGrün is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 64
Default

Clifton: ik kan het gasmechanisme niet overzetten, is een heel ander systeem. De ene is met een lange stang onderdoor die in verbinding staat met de choke. De ander heeft die lange stang onderdoor niet. Maar ik ga wel weer es ff kijken. Wil niet eigenwijs zijn ha.

Rickyrick: hoe kan ik die veer om de mantel losser zetten ? Is toch maar 1 stand:hij zit erop of hij zit er niet op ???

Borgklemmetje is gelukkig nog goed, al moet je goed uitkijken dat je em in 1 keer monteert, anders ben je em kwijt !

groetjes,
Manilla
Reply With Quote
  #5  
Old 29-04-2005, 09:33
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

Quote:
Originally Posted by ManillaGrün
Rickyrick: hoe kan ik die veer om de mantel losser zetten ? Is toch maar 1 stand:hij zit erop of hij zit er niet op ???

Borgklemmetje is gelukkig nog goed, al moet je goed uitkijken dat je em in 1 keer monteert, anders ben je em kwijt !

groetjes,
Manilla


Hehe ja dat is minder alstie weg schiet!

Je kan gewoon het klemmetje losmaken, veer iets ontspannen en dan klemmetje ergens tussen de veer er weer in schuiven, ik heb hem volgens mij op 1/2 - 3/4 ergens staan, succes!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #6  
Old 29-04-2005, 09:40
ManillaGrün's Avatar
ManillaGrün ManillaGrün is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 64
Default

Thanks ! Ik ga het zo gelijk ff proberen. Zo zie je maar, de oplossing is vaak makellijker dan je denkt ! En ik maar moeilijk denken. Ik laat het zo ff weten of het gelukt is !
Reply With Quote
  #7  
Old 29-04-2005, 10:06
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

ja doe maar! succes
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #8  
Old 29-04-2005, 10:24
ManillaGrün's Avatar
ManillaGrün ManillaGrün is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 64
Default

Hee thanks man ! Tis gelukt, hij looppt weer netjes 900 toertjes ! Geweldig, ik kan weer ff rijden ghegheghe. Nu het andere probleempje nog, maar daar ga ik zo mee beginnen ! Es ff kijken of ik e.e.a. los kan krijgen en over kan zetten !

greetzzz
Reply With Quote
  #9  
Old 29-04-2005, 10:25
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

mooi zo laat ff weten of dat overzette evt lukt!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #10  
Old 29-04-2005, 10:53
ManillaGrün's Avatar
ManillaGrün ManillaGrün is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 64
Default

Gasmechanisme zit muurvast, dat haantje waardoor ook de gaskabel loopt, zit op een ovaal asje. Ik krijg dat mechanisme niet over het asje geschoven. Iemand nog suggesties ? Rickyrick misschien...
Reply With Quote
  #11  
Old 29-04-2005, 13:33
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

van je orginele carb?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #12  
Old 30-04-2005, 10:09
ManillaGrün's Avatar
ManillaGrün ManillaGrün is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 64
Default

Nee, van de vervangende carb.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum