Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 26-11-2013, 08:56
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Nou dan zei ik toch niet zo veel doms
Reply With Quote
  #42  
Old 26-11-2013, 09:02
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by jellehier
Nou dan zei ik toch niet zo veel doms


Normaal reageer ik maar zeldenk, maar ik vind dit een belangrijk punt waar de meeste toch wel te makkelijk over denken.

Je hebt helemaal gelijk en wilde ik ook bevestigen met wat uitleg
Reply With Quote
  #43  
Old 26-11-2013, 11:01
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Daarom waardeer ik positieve kritiek.
Kunnen we allemaal van leren.

Ik ga het vulstuk er tussenuit halen.
De techniek is iets te kostbaar om door zo iets lulligs aan puin te laten draaien.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #44  
Old 26-11-2013, 11:36
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Hoe de motor en bak er origineel inhangt lost grotendeels het torque steer probleem op wat je normaal zou hebben in een voorwielaandrijver met ongelijke lengte assen.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #45  
Old 26-11-2013, 12:15
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
Hoe de motor en bak er origineel inhangt lost grotendeels het torque steer probleem op wat je normaal zou hebben in een voorwielaandrijver met ongelijke lengte assen.



Ik probeerde het eenvoudig te houden, maar is zeker waar
Reply With Quote
  #46  
Old 26-11-2013, 12:19
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Dub-Detail
Daarom waardeer ik positieve kritiek.
Kunnen we allemaal van leren.

Ik ga het vulstuk er tussenuit halen.
De techniek is iets te kostbaar om door zo iets lulligs aan puin te laten draaien.

Gr, Pim



Ik ben blij dat je het zo opvat, want ik wilde je niet beledigen en is echt bedoeld om je te helpen.

Zo zijn er veel dingen die veel mensen niet weten en ook ik heb dit ooit moeten leren

Als de motor met bak er straks wat scheef in zit kan je tenminste vertellen dat het om een hele goede reden is

Last edited by DutchBuild : 26-11-2013 at 12:21.
Reply With Quote
  #47  
Old 26-11-2013, 12:30
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Interessant onderwerp! En mooi project!
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #48  
Old 26-11-2013, 21:16
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Zonet het vulstuk weer verwijderd.
Was op de brug zo gepiept. Echt netjes vind ik het nu niet maar dan blijft m'n bak wel heel en dat is me meer waard.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #49  
Old 26-11-2013, 21:35
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by Dub-Detail
Zonet het vulstuk weer verwijderd.
Was op de brug zo gepiept. Echt netjes vind ik het nu niet maar dan blijft m'n bak wel heel en dat is me meer waard.

Gr, Pim





Ik kon het idee wel goed begrijpen had dit er ook nooit achter gezocht.
Mijn blok hangt ook iets scheef dacht dit ook aan te pakken na dat ik jouw zo bezig zag.
Maar beter dus niet mocht het zo horen
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #50  
Old 26-11-2013, 22:18
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,406
Default

hmmm, dat de aandrijfassen onder verschillende hoeken staan heb ik nooit over nagedacht...maar op zich wel te begrijpen dat het blok er daarom iets scheef in ligt. geleerd

Maar toch ziet een blok er mooier uit als hij er recht in ligt
Reply With Quote
  #51  
Old 26-11-2013, 22:45
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Dat is zo

Het is mooier

Maar heel houden van zon mooi stukje techniek is beter toch
Reply With Quote
  #52  
Old 27-11-2013, 23:29
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Van de week twee sets Hella DE doppelscheinwerfers aangeschaft.

Een set wil ik gewoon heel houden.
De andere set wil ik aan de bestuurderskant een nieuw frame printen waarbij de binnenste lamp vervalt en waar ik de luchtinlaat voor mijn CDA 80mm filterbox op aan kan sluiten.

Daarnaast zal mijn vader een set kappen reproduceren uit koolstof.




Gr, Pim
Reply With Quote
  #53  
Old 15-12-2013, 16:26
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Weer een up-date.
Na alle vloeistoffen te hebben gevuld en al alles weer dicht te hebben gebouwd.




Voorzichtig geprobeerd te starten. Sprong meteen de eerste keer aan.

Alles werkt naar behoren kwa techniek. KMS moest iets bijregelen maar verder niks geks aan de hand.
Loopt wel lekker zo'n V6.


Alleen het zou geen project zijn als er toch weer iets vreemds aan de hand is.

Het probleem zit als volgt.

Wanneer ik mijn sleutel uit contact heb zijn netjes de kilometerstand en klok af te lezen.



Steek ik de sleutel in contact en draai hem op accessoire-stand vallen de kilometerstand en klok weg maar blijft de rest het wel doen.




Draai ik de sleutel weer uit het contact komen de km-stand en klok weer in beeld. Maar alleen als de auto op de handrem staat en er dus een signaal wordt gegeven naar het handrem lampje in de tellerbak. Staat de auto van de handrem af zie ik allemaal gekke tekens in de displays.

Handrem eraf



Handrem erop



Na meten in stekker U2 (voor het cluster) het volgende gevonden.




Pin 11 voor de twee digitale displays blijft spanning houden bij contact aan en contact uit. Netjes zoals het hoort dus.

Ben ik verder gaan meten en nu blijkt dat pin 1 (start/run power) problemen geeft.
Deze geeft ook zoals het hoort 0,0 volt bij contact uit en 12,35 volt bij contact aan.
Wanner ik deze pin uit de stekker druk en nog maals test blijven de km-stand en klok wel zichtbaar maar doet de rest niks.

Nu gaan mijn gedachten uit naar twee dingen.
1: tellerbak overleden
2: ik mis signalen die de originele ecu normaliter afgeven maar die nu de kms is geplaatst niet binnenkomen in de zekeringkast
Reply With Quote
  #54  
Old 15-12-2013, 20:29
v6freak v6freak is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 418
Default

Quote:
Originally Posted by Dub-Detail
Nu gaan mijn gedachten uit naar twee dingen.
1: tellerbak overleden
2: ik mis signalen die de originele ecu normaliter afgeven maar die nu de kms is geplaatst niet binnenkomen in de zekeringkast


Misschien heeft het te maken met de canbus?

Ik heb volgens mij nog zo'n zelfde tellerbak liggen. Staat ca 125.000 km op.
Laat maar weten als je er interesse in hebt.
Reply With Quote
  #55  
Old 15-12-2013, 20:55
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Canbus heeft ie niet, dus dat kan het nie zijn. Misschien een gestuurde massa die je mist. Ivm kms ecu nu. Zo lijkt het wel teminste.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #56  
Old 15-12-2013, 21:01
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Canbus heeft deze auto niet.
En omdat ik op een KMS ecu ga rijden heb ik niet direct een canbus probleem.
Maar het zou kunnen zijn dat de originele ecu bepaalde signalen verzorgd die de KMS niet verzorgd en dat daardoor een schakeling niet gemaakt wordt.

Wat wil je voor die klok hebben? Mits het een vr6 teller is.
Kan ik iig de tellerbak uitsluiten.
Reply With Quote
  #57  
Old 15-12-2013, 22:54
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

meestal is het een massa probleem, zorg er voor dat de massa op de zekeringkast nog goed klemt om de connectie punt.
Ook even weerstand meten op deze kabels.
Reply With Quote
  #58  
Old 16-12-2013, 07:18
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 936
Default

Jij mist een plus denk ik ,heb hetzelfde probleem gehad bij inbouw in een golf 2.
En check ook of de massa`s wel goed of aangesloten zijn.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #59  
Old 16-12-2013, 12:19
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Heb Golf 3 klokken al div malen werkend gehad met programmeerbare ecu's. Dus dat moet zeker lukken, je kan ook een 4 cyl klok gebruiken dan alleen tacho pulses/rev aanpassen.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #60  
Old 16-12-2013, 17:09
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Dat het gaat werken ben ik van overtuigd.
Alleen is het voor mij als mechanisch/hydraulische man af en toe best een uitdaging al die electra.

Daar komt bij dat de hele kabelboom in de auto aan elkaar hing met kroonsteentjes, amp-stekkers en isolatietape.
En dat stelt mijn geduld zonder goede schema's soms aardig op de proef.

Maar zoals gezegd, goedkomen gaat het.
Ik ga weer aan de slag met mijn trouwe fluke om de zaak aan de gang te krijgen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum