![]() |
|
||||
|
||||
![]() We zijn nu bezig om de bak eronder vandaan te halen. Alles zit nu los maar hij wil niet onder de auto vandaan
![]() Dit is het probleem: ![]()
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() ik zou toch zweren dat ik al heel wat van die bakjes erafgepakt heb zonder flens te verwijderen.maja wie ben ik
![]()
|
||||
|
||||
![]() We hebben echt van alles geprobeerd, maar hij kan er volgens mij niet af zonder dat je die flens eraf haalt.
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat je meer ruimte moet maken. De bak moet een stukje kantelen en dan kan hij er xo achterweg.
Ik heb er ook tientallen van die bakken gedaan golf1,2&3 maar nog nooit een flens eraf gehaald. |
|
||||
|
||||
![]() We gaan vrijdag weer aan de slag. Ik hou jullie op de hoogte! Zo te horen kunnen we die flens dus lekker laten zitten
![]() Ik hoorde trouwens wel dat die van een golf 1600 toch heel anders is... Hebben jullie ook bakjes vervangen van 1800?
|
||||
|
||||
![]() Ligt eraan. Sommige motoren die voorover liggen hebben een 020 baktype maar ze zijn er ook met andere aansluiting.( 085 type? )
|
|
||||
|
||||
![]() Passat vr6 ging ook met geen mogelijkheid, gelukkig net genoeg ruimte om het druklager te wisselen.
|
|
||||
|
||||
![]() baktype vind je onderaan de bak zelf toch?
Bakcode is: DFN
|
||||
|
||||
![]() elke 4cil. bak grijp je er zo achter weg.
6cil is wat meer gewurm maar ook te doen.
|
||||
|
||||
![]() Wat helpt is het blok loshalen en stuk kantelen, anders gaat het niet lukken denk ik..
|
||||
|
||||
![]() blok is al aardig los en hebben we al laten kantelen inderdaad
![]()
|
||||
|
||||
![]() Wil ook wel helpen als je de aandrijfas demonteert, is immers maar 1 grote moer.
Maar krijg je hem wel van het blok? Zo niet, ben je waarschijnlijk de kleine boutjes onderaan de motorzijde vergeten |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat klote blikje wat daar zit ja.. is mij in het begin ook al eens overkomen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hij is al los van het blok
![]()
|
||||
|
||||
![]() De bak gaat er ook zo vanaf, gezien je de motor moet ondersteunen omdat de startmotor eraf moet, is het voldoende om de motor iets te laten zakken en bij een 6 cilinder gaat het dan net iets makkelijker..
De kunst is meestal om de bak onder de juiste hoek eraf te halen, zodat hij niet met de flens achter het vliegwiel blijft hangen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik heb een dikke maand terug ook 1 eruit gehaalt, ook wel gesukkelt maar ik heb de bak toen gedraait zodat de uitsparing waar uw cardans in zitten hoger komt dan de steun waar uw bak op rust,
dus bak draaien tegenover de blok, en cardans had ik ook weggehaalt eigenlijk scheelt niet veel maar tzit ook niet in de weg dan ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Iedereen super bedankt
![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Nieuwe drukgroep en koppelingsset zitten er al onder
![]() Ga maandag meteen blokje netjes schoonmaken. Nu heb ik toch genoeg ruimte ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() De boel wel ff goed centreren. Anders loop je straks weer te hannesen om die bak erachter te krijgen.
|