![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Werkt je spruitstuk dan niet enorm bij thermische belasting? Anders kun je nog proberen een fijnere draad te gebuiken. Toen ik nog in de mobiele hef- en hijswereld werkte maakte we veel gebruik van Nord-Lock. Voor jou toepassing is dit misschien interessant. http://www.nord-lock.com/nl/product...-wedge-locking/ Hoe het zich houdt bij hoge temperaturen durf ik niet te zeggen. Maar misschien het proberen waard. |
|
||||
|
||||
![]() ik had het zelfde probleem met me golf 2 1.8t. Ook nord-lock ringen ertussen gemonteerd. Daarna nooit meer problemen gehad
![]() |
|
||||
|
||||
![]() dub detail: de uitlaat bochten vanaf de turbo tot de eerste recht buis zijn op maat gemaakt met alles op zen plek dus zou normaal niet veel mogen werken.
die nord-lock ringen zien er goed uit, ik had als eerste optie van de gewone gekartelde moeren gekocht maar toen toch beginnen twijfelen of die gaan helpen. als ze een paar keer roodgloeiend hebben gestaan... en om die ertussen te krijgen moet de uitlaatkant los want anders krijg ik 1 vd 4 bouten er niet helemaal uit om er iets tussen te krijgen, das veel werk waar er niet veel plek is, voor iets waar je aan twijfelt, daarom dat ik aan een puntlas dacht |
|
|||
|
|||
![]() Ik zou eerst doe Nordlocks proberen.
Puntlassen zou voor mij geen oplossing zijn. Maar wat komt er nou los? Turbo van het spruitstuk? Of downpipe van de turbo? In het laatste geval zou ik ook even kijken of je downpipe wel voldoende flex heeft met het kantelen van de motor bij vollast. En of de motor niet te veel kantelt. |
|
||||
|
||||
![]() turbo van het spruitstuk
oude foto van toen ik het eerste keer vaststelde ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Kijk dat maakt het een en ander inzichtelijk.
Komen alleen de voorste twee los? Die gietspruitstukken werken altijd. En die vulplaat van gewoon staal heeft ook zijn invloed op het geheel. Ik zou zorgen dat er zo min mogelijk stress op de turbo komt te staan door de zaak spanningsvrij te monteren. Dan nordlock ringen ertussen, beetje ceramisch vet gebruiken dan gaan ze ook weer los als het moet. En zorgen dat het metaal waar de nordlocks in moeten bijten helemaal schoon en vrij van roest is. Dan moet je een heel eind komen. Last edited by Dub-Detail : 02-01-2014 at 21:35. |
|
||||
|
||||
![]() foto is vanonderen getrokken, enige probleempje is om die bout op de foto links boven er helemaal uit te krijgen om er ringen tussen te krijgen, de uitlaat er volledig onderuit moet, en de uitlaat zijde van de turbo eraf moet, wat niet lukt terwijl het blok in de auto hangt...
ik ga morgen als hij op de brug staat die spanring die de uitlaat verbind met de turbo wel een keer lossen om te kijken of daar geen spanning op staat. |
|
||||
|
||||
![]() voila ze staan vast en hij rijd terug zoals het moet
![]() volgende is nieuwe velgen, dus dat er maar snel iemand die compo's koopt ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() golf 1 staat klaar voor Eurosundays morgen, preview van de updates voor 2014
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Coole update's
![]()
|
||||
|
||||
![]() Je bouten van je turbo niet meer los gekomen?
|
||||
|
||||
![]() Jammer dat de foto's op de pagina's hiervoor het niet meer doen
![]() Prachtige wagen wel ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Oeh dat beloofd,
I like ! En terug op Oz's ![]()
|
||||
|
||||
![]() gisteren na de meeting in Asten nog even gestopt in het industrie terreintje
|
|
||||
|
||||
![]() Prachtige wagen, het probleem met de bouten al opgelost? Je kan evt ook nog "ouderwets" borgdraad gebruiken
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() De looks van deze wagen kloppen echt!!
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dik! Oz staat altijd goed op een vw!
|
||||
|
||||
![]() thanks all
![]() ![]() @audi 1981: heb ik gehad maar draad werd door de hitte broos en brak in stukken. en dikke kreeg ik er niet rond op zo'n klein plek. en die achterste bout kreeg ik er zoiezo niet uit zonder het blok eruit te halen. dus nu opgelost met een puntlas op elke bout. moest hij ooit los moeten moet het blok eruit, maar zal zoiezo nodig zijn bij andere oplossingen. |