Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #321  
Old 30-12-2013, 19:01
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by desnelders
okay de velgen staan te koop, ga terug voor 16"
en dit weekend maar eens proberen om de turbo terug vast te krijgen, want ondanks bouten met doorboorde koppen en borging met staaldraad hebben de bouten zich toch weer losgedraaid...


Werkt je spruitstuk dan niet enorm bij thermische belasting?
Anders kun je nog proberen een fijnere draad te gebuiken.

Toen ik nog in de mobiele hef- en hijswereld werkte maakte we veel gebruik van Nord-Lock. Voor jou toepassing is dit misschien interessant.
http://www.nord-lock.com/nl/product...-wedge-locking/
Hoe het zich houdt bij hoge temperaturen durf ik niet te zeggen. Maar misschien het proberen waard.
Reply With Quote
  #322  
Old 30-12-2013, 19:20
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

ik had het zelfde probleem met me golf 2 1.8t. Ook nord-lock ringen ertussen gemonteerd. Daarna nooit meer problemen gehad
Reply With Quote
  #323  
Old 02-01-2014, 13:35
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

dub detail: de uitlaat bochten vanaf de turbo tot de eerste recht buis zijn op maat gemaakt met alles op zen plek dus zou normaal niet veel mogen werken.

die nord-lock ringen zien er goed uit, ik had als eerste optie van de gewone gekartelde moeren gekocht maar toen toch beginnen twijfelen of die gaan helpen. als ze een paar keer roodgloeiend hebben gestaan... en om die ertussen te krijgen moet de uitlaatkant los want anders krijg ik 1 vd 4 bouten er niet helemaal uit om er iets tussen te krijgen, das veel werk waar er niet veel plek is, voor iets waar je aan twijfelt, daarom dat ik aan een puntlas dacht
Reply With Quote
  #324  
Old 02-01-2014, 17:33
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Ik zou eerst doe Nordlocks proberen.
Puntlassen zou voor mij geen oplossing zijn.

Maar wat komt er nou los?
Turbo van het spruitstuk?
Of downpipe van de turbo?

In het laatste geval zou ik ook even kijken of je downpipe wel voldoende flex heeft met het kantelen van de motor bij vollast. En of de motor niet te veel kantelt.
Reply With Quote
  #325  
Old 02-01-2014, 20:58
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

turbo van het spruitstuk

oude foto van toen ik het eerste keer vaststelde


Reply With Quote
  #326  
Old 02-01-2014, 21:32
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Kijk dat maakt het een en ander inzichtelijk.

Komen alleen de voorste twee los?
Die gietspruitstukken werken altijd.
En die vulplaat van gewoon staal heeft ook zijn invloed op het geheel.


Ik zou zorgen dat er zo min mogelijk stress op de turbo komt te staan door de zaak spanningsvrij te monteren. Dan nordlock ringen ertussen, beetje ceramisch vet gebruiken dan gaan ze ook weer los als het moet. En zorgen dat het metaal waar de nordlocks in moeten bijten helemaal schoon en vrij van roest is.

Dan moet je een heel eind komen.

Last edited by Dub-Detail : 02-01-2014 at 21:35.
Reply With Quote
  #327  
Old 03-01-2014, 07:37
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

foto is vanonderen getrokken, enige probleempje is om die bout op de foto links boven er helemaal uit te krijgen om er ringen tussen te krijgen, de uitlaat er volledig onderuit moet, en de uitlaat zijde van de turbo eraf moet, wat niet lukt terwijl het blok in de auto hangt...
ik ga morgen als hij op de brug staat die spanring die de uitlaat verbind met de turbo wel een keer lossen om te kijken of daar geen spanning op staat.
Reply With Quote
  #328  
Old 04-01-2014, 20:46
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

voila ze staan vast en hij rijd terug zoals het moet

volgende is nieuwe velgen, dus dat er maar snel iemand die compo's koopt
Reply With Quote
  #329  
Old 04-01-2014, 21:57
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,407
Default

Reply With Quote
  #330  
Old 03-05-2014, 16:04
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

golf 1 staat klaar voor Eurosundays morgen, preview van de updates voor 2014








Reply With Quote
  #331  
Old 04-05-2014, 00:49
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Coole update's
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #332  
Old 04-05-2014, 12:22
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Je bouten van je turbo niet meer los gekomen?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #333  
Old 04-05-2014, 17:05
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Jammer dat de foto's op de pagina's hiervoor het niet meer doen
Prachtige wagen wel
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #334  
Old 05-05-2014, 12:26
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Oeh dat beloofd,

I like ! En terug op Oz's
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote
  #335  
Old 16-06-2014, 19:10
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

gisteren na de meeting in Asten nog even gestopt in het industrie terreintje








Reply With Quote
  #336  
Old 16-06-2014, 19:19
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Prachtige wagen, het probleem met de bouten al opgelost? Je kan evt ook nog "ouderwets" borgdraad gebruiken
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #337  
Old 16-06-2014, 21:21
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

De looks van deze wagen kloppen echt!!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #338  
Old 16-06-2014, 21:52
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #339  
Old 16-06-2014, 22:36
g-loudertje's Avatar
g-loudertje g-loudertje is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,172
Default

Dik! Oz staat altijd goed op een vw!
__________________
Daily: Bmw f30 320d
Fun: Porsche Boxster S
Reply With Quote
  #340  
Old 17-06-2014, 08:16
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

thanks all ik vind het zelf ook pakken beter dan die witte compomotives

@audi 1981: heb ik gehad maar draad werd door de hitte broos en brak in stukken. en dikke kreeg ik er niet rond op zo'n klein plek. en die achterste bout kreeg ik er zoiezo niet uit zonder het blok eruit te halen. dus nu opgelost met een puntlas op elke bout. moest hij ooit los moeten moet het blok eruit, maar zal zoiezo nodig zijn bij andere oplossingen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum