#1
|
|||
|
|||
distributie ketting v5
Het lijkt er op dat mijn ketting gereviseerd moet worden.
100% zeker ben ik alleen niet Ik hoor al sinds ik m heb een soort knikker aan de rechterzijde van mijn motorblok. In de 2 jaar dat ik d auto heb is het geluid niet veranderd... dus niet luider en niet zachter, maar begin me zorgen te maken Weet iemand aan hand van deze beschrijving wat het zijn kan? En weet iemand een adres in de buurt van veenendaal? Goedkoopste is tot nu toe een in driebergen (1100,-) |
#2
|
||||
|
||||
Je zou kunnen proberen om eerst alleen een de ketting spanner te vervangen. Complete revisie kan altijd nog
__________________
Your Signature |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Kunnen ze daar dn gewoon bij dan... en enig idee wat dat dan kosten mag? |
#4
|
||||
|
||||
Wat heeft de auto gelopen? Distributie ketting zou ergens tegen de 200.000km gereviseerd moeten worden.
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
215.xxx onderhouds boekjes zijn spoorloos en dus geen idee of dit eerder is gedaan.. binnenkort maar eens naar vw stealer om te laten luisteren Want 1100 euro is een hoop geld |
#6
|
||||
|
||||
1100 is een koopje tov een nieuw blok.
|
#7
|
|||
|
|||
Ik heb ook een v5 gehad met precies 100.000km heb ik een complete ketting reparatie uitgevoerd bij mijn geloof. Was wel even werk maar het resultaat was super stil.
Echter twijfel ik dat dit jou probleem wel is aangezien je het rechts hoort. Het ketting zit bij v5 motoren achter het vliegwiel dus vanuit de auto gezien links. Wees dus eerst zeker wat je probleem is voordat je radicaal alles sloopt.
__________________
GR. DENNIS |
#8
|
||||
|
||||
De spanner is zonder problemen te vervangen. Ik neem aan als je voor de auto staat, het geluid aan de rechter kant te horen is? Aan de linker kant van het blok ( passagiers zijde) zit namelijk een magneet klep die een tikkend geluid geeft
__________________
Your Signature |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt rechter zijde... ik ga maar eens ritje garage vd week |
#10
|
||||
|
||||
Ketting set gewoon helemaal vervangen, enkel de hydro spanner van de buitenkant gaat je probleem niet verhelpen..
Kan hem je voor € 725,- maken.. Vaak word er gevraagd wat wijsheid is wat de koppeling betreft, die heeft ook al een leven achter de rug, mee vervangen is zo gebeurt, enkel kost deze ook een vermogen met het 2 massa vliegwiel.. Blijf maar niet te lang door rijden met een ratelende ketting, heb je ze al een paar keer gezien met gebroken geleider = ketting versprongen = kleppen krom = flink dure reparatie. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Je hebt pm |
#12
|
|||
|
|||
Ik hoorde garage ook over massa vliegwiel
Hij kon er evt ook een normale en goedkoper in zetten wat rijden jullie aan?? En hoor wel eens dat mensen vliegwiel aanpassen ivm vermogen kan dit bij v5 ook? |
#13
|
||||
|
||||
Zie geen pm..
Vliegwiel gewoon van Sachs nemen..Altijd goed.. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt ging wat mis... maar inmiddels goede monteur laten luisteren.. hij hoort wel iets ketting maar hij verwacht dat eerder spanner is omdat niet erg aanwezig is en t feit dat het niet erger is geworden zelfs niet na 2 jaar... dus als dat geen verandering brengt revisie er tegen aan... Is zn sachs ook massa?? Of ?? En kkan ander vliegwiel verschil maken qua sneller op trekken? Want das mooi mee genomen natuurlijk |
#15
|
||||
|
||||
Dat zei ik toch :p
Alleen als je het vliegwiel vervangt voor een race exemplaar of een afgedraaid vliegwiel kan je verschil gaan merken. Aangezien de rest van je motor standaard is zou ik hier niet aan beginnen. Lekker origineel houden
__________________
Your Signature |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Haha ja maar als leek wil je toch zekerheid |
#17
|
||||
|
||||
Je monteur kan de ketting wel horen, maar dit is zeker geen goed teken en geen garantie..
Laatst nog even gezien die je ook maar 'een beetje' hoorde, maar wel al ik weet niet hoelang ermee gereden heeft.. Resultaat, met starten is de plastic geleider finaal afgebroken, ketting versprongen en 5 kleppen krom.. En dan doet het pijn in de beurs.. Wil je er echt zeker van zijn, dan inlaat, kleppendeksel, e.d. eraf halen zodat je de geleider kan zien, dan kun je misschien iets zien van de staat. |
#18
|
|||
|
|||
Ik hoor t al... geen risico lopen en gewoon revisie
|
#19
|
|||
|
|||
Inmiddels revisie gehad en het is allemaal goed gekomen. Koppeling ook gelijk vervangen en hij loopt als een zonnetje
|
#20
|
|||
|
|||
Toppie net of die nieuw van de band komt rollen he
__________________
'02 Bora V5 Daily '83 Jetta LC Hobby |