![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo
ik heb een polo 2f van 1993 met een kapotte versnellingsbak en ik zou goedkoop aan een versnellingsbak van een golf 2 kunnen geraken. nu is mijn vraag, past dit (eventueel met de cardans van de golf 2)? de versnellingsbak is afkomstig van een 1300 benzine golf 2 met 4 versnellingen, en dit zou op een 1300 benzine polo 2f moeten met origineel 5 versnellingen. is dit mogelijk? (kan ook aan een versnellingsbak geraken van een 1400 polo welke zou eventueel het beste zijn?) Mvg Nick |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik heb t ooit andersom gedaan van een polo naar een golf2. Waren wel beide 4-bakken.
Wat betreft een 5 bak moet je goed opletten op de flenzen van de bak. Ik ben er niet zeker van, maar vlgs mij zijn er bakken bij waar de flens van de lange as aan de bak kant meer of minder uitsteekt en dan zit je met de lengte van de aandrijfas. Of ff de search gebruiken wbt de bakflenzen. |
#3
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 19:59. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
6N bakken die kabelgeschakeld zijn, zijn in weze ook hetzelfde als de stanggeschakelde. Alleen zit er een mechanisme op om de kabelbeweging om te zetten in de stangbeweging (zo is het bij mijn eigen 6N in elk geval) Kan me niet voorstellen dat de schakelstang andere bewegingen maakt (links/rechts omgedraaid bijvoorbeeld) bij een kabelgeschakelde bak.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#5
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 19:59. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb er natuurlijk geen meetlat bij gehouden, maar de schakelas is dus korter, bedankt! Lijkt me andersom dan ook voor problemen te zorgen. Goed dan kan de reservebak die ik hier heb liggen ook de deur uit (8P)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |