![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Goedenavond allemaal,
Omdat mijn 1.3 het heeft begeven en ik het probleem na lang zoeken niet heb kunnen vinden ben ik van plan om een Golf 3 (variant) 1.8CL in mijn Golfje 2 te bouwen. Ik vroeg mij hierbij af of dit gewoon 1-op-1 past of dat hier en daar nog wat aanpassingen moeten gedaan worden? En misschien zijn er mensen die precies zo'n engine swap gedaan hebben en mij gewoon meer over het 'process' kunnen vertellen. Het plan is om het complete blok + ophanging in te bouwen. Alvast bedankt! Jaimy. Last edited by VWJW : 14-06-2017 at 15:04. Reason: Toevoeging informatie. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Welk jaar is de golf 2?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hij is van Jan 1990 ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Wat voor blok was de 1.3? Ik heb namelijk nog een 1.3 MH staan die weg mag
![]() Last edited by René : 06-06-2017 at 06:45. |
#5
|
||||
|
||||
![]() VWJW: Wat is de motorcode? Ik heb nl. een HK die een paar nieuwe onderdeeltjes nodig heeft, misschien uit jouw defecte blok?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan kan de zekeringkast blijven. Denk wel aan betere remmerij, met een 1.8 rij je el wat harder mee dan de 1.3
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
|||
|
|||
![]() denk ook dat de benzinepomp van de golf 3 dan mee moet overgebouwd worden op de golf 2.
De 1.3 is nog met een mechanische benzinepomp. toch? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Van bj 90 ws een NZ
Brandstofpomp kan je gewoon gebruiken Aandrijfassen van een golf 2 met 020 bak gebruiken Schakel mechanisme voor de 020 bak Last edited by golf mkII 16v : 08-06-2017 at 19:24. |
#9
|
||||
|
||||
![]() 1.8 8v van een golf 3 zou kunnen passen. Mits het blok ook hetzelfde eruit ziet. Er bestaat een small en big block. Jouw 1.3 is een small block. Big block past dus niet, ziet er ook anders uit, ligt achterover ipv voorover.
Er zijn meerdere aanpassingen nodig. Gaat vooral om de motorsteun, kabelboom, uitlaatdiameter en mogelijk koelslangen. Daarbij kan het zijn dat als je de versnellingsbak zou willen meenemen, deze niet past, Zelfs als de bakcodes hetzelfde zijn, kan er nog verschil zitten in de flenzen. Wat betreft de kabelboom: die kan ook verschillen hebben. Maar goed kans dat het grotendeels overeen komt. Je kunt niet de 1.8 op een 1.3 kabelboom laten lopen bij mijn weten. Je auto beschikt wel over een nieuwe type zekeringkast die ook in de golf 3 zit.
__________________
Current cars: Golf mk1 '83 2.0 webers Daily Golf '86 GTD 1.9 TDI |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb al een ander blok liggen, maar toch bedankt! ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit weet ik helaas niet uit mijn hoofd, plus het blok is al weg.. heb alleen nog de bak! |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik ben er bij vergeten te vermelden dat het plan was om het complete blok incl. ophanging ect. in te bouwen.
Hierbij heb ik wat foto's van de motoren. Hier is een foto van de 1.8 uit de golf 3 en mijn oude 1.3 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Heb nog een complete ombouw staan voor 1.8 GU motor (golf 2) incl. Weber dmtl
__________________
2011-2017 MK2 1.8 GU. First car is best car https://www.ed.nl/deurne/auto-in-de...eurne~a9bc084c/ 2017-Nu MK4 1.6 16V ol' reliable 2017-Nu Ascona B 2.0E ol' hoonable |