#181
|
||||
|
||||
Snap ik wel. Maar ik heb al heel wat ombouwen gedaan en nog nooit zo’n ding verloren
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#182
|
||||
|
||||
Ik werkte toendertijd bij een plaatbewerkingsbedrijf als tekenaar, dat maakt het ook wel heel makkelijk een paar van die plaatjes te fabriceren.
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#183
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ben in 2005 afgestudeerd aan de HTS-A in Arnhem. Apeldoorn waren ze al een tijdje weg. Topopleiding. |
#184
|
||||
|
||||
Quote:
Die heb ik ook gevolgd inderdaad! Denk alleen dat jullie al het toffe ervan afgekeken hebben want het was af en toe een aardige tyfuszooi |
#185
|
||||
|
||||
Onderhand het hele onderblok op het draaiend gedeelte na gestript. Deze gaat vanavond naar Emming voor een revisie. Op het moment in de wraptastic.
Nog wel tegen een klein probleempje aangelopen bij het leeghalen van de kop: Tapeinden van de 3e cilinder waren er door een vorige eigenaar scheef ingedraaid of iets.. vond ze achteraf gezien ook al wel soepel losgaan Gelukkig heeft een collega hier netjes twee helicoils ingezet, en die gaan echt nergens meer heen: Last edited by RobertVoorst : 12-12-2019 at 11:57. |
#186
|
||||
|
||||
Zo heb ik gister nog een 6 bak de schroefdraad opnieuw volgelast (aluminium) en nieuwe draad erin.
Maar mooi werk, dit gaat nergens meer heen inderdaad. |
#187
|
|||
|
|||
Quote:
Bij ons ging voor 90% gewoon nog over benzine en diesel en over downsizing en amper over hybride of elektrisch.... mooie tijd was dat |
#188
|
||||
|
||||
Quote:
Dat was mijn volgende stap geweest als de helicoils niet zouden lukken Laten we t houden op een gebrek aan TIG-apparaat |
#189
|
|||
|
|||
Quote:
Bestaat Emming tuning nog? Ik heb daar heel lang geleden (zal al mooi richting de 20 jaar gaan )og eens een vliegwiel af laten draaien. Zit hij nog in die boerderij naast het klooster? |
#190
|
||||
|
||||
Quote:
Dat was bij ons ca. 30%.. De andere 65% was 'professional Skills' om fijn te leren hoe we met elkaar om moeten gaan en een e-mail moeten opstellen De overige 5% was vrezen voor je leven als de Indische groepsgenoten die nog nooit een hamer hadden vastgehouden een slijptol hadden bemachtigd Afijn, Papiertje binnen dus geen last meer van nu |
#191
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik Maps moet geloven zit Emming inderdaad nog in een boerderijpand op steenworp afstand van een Klooster! Reden dat ik daar heen ga zijn de goede ervaringen van mijn G60 aanspreekpunt en het feit dat hij vroeger naar horen zeggen de motoren klaarmaakte voor JD engineering. |
#192
|
|||
|
|||
Toen er nog echte motortuning plaats vond ipv software en downpipe.
Hij deed (of doet) ook heel veel voor de ovalracers. In Ter Apel ligt ook een ovaalbaan. Hij is wel echt een begrip hoor, kan je zeker heen gaan met je motor. |
#193
|
||||
|
||||
Quote:
Check !! Ik kom uit deze regio en inderdaad is Emming Tuning een begrip. Als er "back in the days" iemand een Emming motor in z'n GTI had liggen dan wist je zeker dat deze loei-snel was En ouderwetse motortuning zal altijd cool blijven !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#194
|
||||
|
||||
Quote:
Nou doen zij voor mij enkel een 'standaard' revisie van het onderblok, dus op het moment geen enorme vermogenstoenames voor mij. Wél een fijn gevoel dat ik een 100% goed blok ga terugkrijgen |
#195
|
||||
|
||||
Quote:
Daar binnen was het werkelijk waar een paradijs Ze doen inderdaad nog veel voor de Oval Racers en autocross. Bizar om te zien dat ze gewoon zelf complete motoren CNC frezen |
#196
|
||||
|
||||
Klein beetje pech met de cilinderkop..
Ik zocht een goede manier om de cilinderkop weer netjes schoon te krijgen, kwam uit bij mijn straalcabine. Omdat ik er wel als de dood voor ben dat er zicht een legertje glasparels in mijn oliegalerij gaat verstoppen die bij de eerste keer starten meteen fijn naar de lagers gaan lopen, opzoek gegaan naar een alternatief: Soda. En hoe dat spul werkt zeg! Alleen erg jammer dat er dan ook vrijwel direct twee mooie scheurtjes onder de roet vandaan kwamen Ik dacht dat deze scheurtjes alleen een Diesel kwaaltje was. Afijn, ongetwijfeld dat ik deze kop nog kan gebruiken. Echter ben ik bang voor de vorming van hotspots door ophoping van gas/brandstof/oliedamp in deze scheuren, op zoek naar een nieuwe kop it is. Mocht iemand nog een mooie P kop en AD inlaat in de weg hebben liggen; Schroom niet! |
#197
|
||||
|
||||
Mooi Robert, lekker doorpakken en als je het toch doet beter goed
|
#198
|
||||
|
||||
Je ziet t inderdaad wel vaker. Vooral met wat hogere km standen kom je dit tegen, maar ook wel gezien met minder meters dat er scheurtjes in zaten.
Als het bijv. een simpele platte diesel was dan mooi terug erop, maar ik zou ook voor een andere kop gaan in jou geval. |
#199
|
|||
|
|||
Misschien domme vraag/opmerking, maar er is zoveel omhanden om herstellingen uit te voeren, kan je dit niet dichten, als dit oppervlakkig is natuurlijk?
Weet ook wel als dit is door gescheurd, dat het voor de vuilbak is. Wel tegenslag!
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#200
|
||||
|
||||
Quote:
Uiteraard is dit wel te dichten, dat klopt! Dan moeten de klepzittingen eruit, de scheuren uitgefreesd worden, de scheuren opgelast en in vorm gevreesd worden en nieuwe klepzittingen geplaatst worden. Dan ben ik ongetwijfeld minimaal 150-200 euro kwijt en heb ik een kop die ik niet met 100% vertrouwen terugplaats. Voor iets extra's heb ik een compleet gereviseerde cilinderkop zónder scheuren Je bent natuurlijk altijd van harte welkom om deze kop voor een kratje bier op te halen |