Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-07-2005, 12:21
snibzz's Avatar
snibzz snibzz is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 79
Default belletjes op de lak

ik ben nu bijna een half jaar de trotse bezitter van een 82er mk1 gti

toen ik de auto kocht was deze net helemaal opnieuw gespoten in parelmoerblauw.

nu heb ik laatst een paar belletjes op de lak ontdekt , achterklep net naast het slot, spatbordrand rechtsachter en op het schuifdak..

iemand enig idee wat je hieraan kan doen??


__________________
GTI drivers do it faster
Reply With Quote
  #2  
Old 19-07-2005, 12:26
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Da's opkomende bloemkool...

Zal kaal gemaakt, ontroest en opnieuw gespoten moeten worden.
Waarschijnlijk lak flink beschadigd bij het inbouwen van het slot.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #3  
Old 19-07-2005, 12:57
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

das de duivel die in je lak zit....
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #4  
Old 19-07-2005, 13:30
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
das de duivel die in je lak zit....

klopt heeft 4x gespoten moeten worden bij mijn mk4 om het eruit te krijgen :biggrin:

ligt misschien aan de werkwijze waarop het de eerste 3 keer gebeurt is :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Reply With Quote
  #5  
Old 20-07-2005, 21:47
snibzz's Avatar
snibzz snibzz is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 79
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
das de duivel die in je lak zit....



zeg dat wel ja..
__________________
GTI drivers do it faster
Reply With Quote
  #6  
Old 20-07-2005, 21:48
snibzz's Avatar
snibzz snibzz is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 79
Default

iemand toevallig ook iets tegen spelende kinderen die je auto als twee doelpalen beschouwen??
__________________
GTI drivers do it faster
Reply With Quote
  #7  
Old 20-07-2005, 22:01
Franklin's Avatar
Franklin Franklin is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 670
Default

jep doe hetzelfde bij hun de spelende kinderen ook als doelpaal gebruiken en dan je auto laten schieten, dan is het zo over
Reply With Quote
  #8  
Old 20-07-2005, 22:13
M.I.V.W's Avatar
M.I.V.W M.I.V.W is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,965
Default

Het hoeft geen roest te zijn,het zit vaak onder je raamrubbers ook,gewoon een soort blaasjes die worden veroorzaakt door het lossingsmiddel van rubber,kan niet echt kwaad maar is niet echt netjes.
Reply With Quote
  #9  
Old 20-07-2005, 22:20
Franklin's Avatar
Franklin Franklin is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 670
Default

het kan ook blistering zijn, dit komt door te veel vocht tijdens het spuiten, dit eruit halen kost veel tijd moet dan zo kala mogelijk het plaatwerk.
Reply With Quote
  #10  
Old 21-07-2005, 13:23
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

IDD blistering, niet goed schoongemaakt voor het spuiten.
Enige is helemaal kaal maken, en opnieuw spuiten.

Zoute handen, trekt vocht aan net wat Franklin al zegt.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #11  
Old 21-07-2005, 13:29
Jorp's Avatar
Jorp Jorp is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 437
Default

Als ze jou auto beschadigen, naar de ouders gaan en claimen! Ik krijg ook genoeg mensen op mijn werk die met wat schade aankomen en gaan claimen!
Reply With Quote
  #12  
Old 22-07-2005, 08:57
Griffin's Avatar
Griffin Griffin is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 144
Send a message via MSN to Griffin
Default

echte blistering wordt normaal veroorzaakt als de oplosmiddelen in de lak niet goed kunnen verdampen. Dan is meestal de samenstelling van de lak niet helemaal goed geweest. Nou zal dat bij deze auto wel meevallen omdat je t maar op enkele kleine plekjes hebt, dus dat duidt eerder op niet goed schoongemaakte ondergrond die licht gaat roesten. Nou heb jij natuurlijk niet veel aan deze info, maar t zegt wel iets over degene die t spuitwerk gedaan heeft... wel n aparte kleur btw
__________________
rust never sleeps
Reply With Quote
  #13  
Old 07-09-2005, 21:07
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

een zeer bekend fenomeen in de verf wereld.......
Reply With Quote
  #14  
Old 08-09-2005, 08:58
Griffin's Avatar
Griffin Griffin is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 144
Send a message via MSN to Griffin
Default

Je_zus Ed, na 1,5 maanden nog wat posten... spuit 11

maarre, toch alleen een bekend fenomeen in de verfwereld voor degene die niet kunnen spuiten he? hahaha
__________________
rust never sleeps
Reply With Quote
  #15  
Old 08-09-2005, 10:08
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Normaal komt er tijdens het de compressie van lucht ook waterdamp/vocht vrij. Wanneer er geen 'afscheidingsfilter' wordt gebruikt, kan dit zich ook voordoen toch? Volgens mij is er een wat intelligentere term voor dat filter maar mij is ie iig ontschoten. Heren lakkers? En had het reduceerventiel nou ook nog een belangrijke functie tijdens het spuiten?
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #16  
Old 08-09-2005, 15:24
vwbullit's Avatar
vwbullit vwbullit is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,563
Default

kan ook te heet gestookt met spuiten.
En ook vocht met spuiten zoals polopower al zei.

Of niet goed ontvet, of de roest niet goed behandeld.

Kaal maken en goede opbouw in de verf.
__________________
VW GTI G60 zwart 1989
VW GTI EDITION BLUE 1991
VW CADDY TDI 1998
Reply With Quote
  #17  
Old 08-09-2005, 15:29
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Ik heb het op mijn polyester voorscherm van de notch ook... Allemaal belletjes.
Reply With Quote
  #18  
Old 08-09-2005, 15:54
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

Quote:
Originally Posted by polopower
Normaal komt er tijdens het de compressie van lucht ook waterdamp/vocht vrij. Wanneer er geen 'afscheidingsfilter' wordt gebruikt, kan dit zich ook voordoen toch? Volgens mij is er een wat intelligentere term voor dat filter maar mij is ie iig ontschoten. Heren lakkers? En had het reduceerventiel nou ook nog een belangrijke functie tijdens het spuiten?


de lucht die je gebruikt tijdens spuiten moet met rond de 4 bar uit je luchtkap komen (maar dat licht verder ook aan je spuitinstellingen) en de lucht moet gedroogd zijn ja. Een TE warme omgeving kan ook debet zijn aan luchtbelletjes, in extrteme vorm ookwel schuimvorming genoemd (wij denken een minimaal 28°C en boven de 75% luchtvochtigheid). Verkeerde combinatie base / verharder / versneller (of de verhouding daarvan) en overspuit tijden is ook niet echt bevordelijk.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum